Vijenac 363

Fotografija

U FOKUSU

Američki način života

U FOKUSU

Američki način života


slika


Hamburg Sedam različitih američkih načina života sa sedam različitih autorskih umjetničkih gledišta prikazani su na velikoj izložbi American Beauties u House der Photographie, Deichtorhallen.

Možemo tako vidjeti New York s početka dvadesetih, kako ga prikazuje Karl Strauss, ili putem njegovih čudaka kako ga na svojim fotografijama izlaže Lissete Model ili opet sa sasvim oprečnih gledišta poput onih Larryja Clarka i Davida Hockneya. Larry Clark prikazuje život malog američkog grada utonula u dosadu, drogu i seks na kraju šezdesetih. David Hockney prikazuje bliskost svojih prijatelja, roditelja uz jak stilski utjecaj sedamdesetih. Wim Wenders svojim fotografijama kaže: Amerika – to su puste ceste, dok Nan Goldin prikazuje suvremenu ljepotu top-modela. Izložba je otvorena do 24. veljače.


Tko koga jede


slika


Barcelona Posljednja večera ime je novoga ciklusa fotografija Victorije Campillo, izloženih u Ego Gallery u Barceloni. Španjolska autorica napravila je pedeset portreta slavnih na kojima se ne vidi njihovo lice, nego uvijek ista crvena majica Lacoste i pred njima komad sirova krvavog mesa. Pred Paulom Mcarthyjem svinjska glava, Jimom Dineom srce, Damianom Hirstom riba. Ne samo sadržajno nego i stilom fotografiranja autorica fotografiju izrađuje u primjesama reklamne i modne i time ujedno postiže i duhovitost i višeslojnost iščitavanja. Obezglavljeni umjetnici uz komade sirovoga mesa tako ujedno u reklamnom stilu počinju biti nositelji glasne poruke, kao što odjekuje svaka reklamna poruka u svojem glamuroznom stilu. Izložba ostaje otvorena do 15. ožujka.


U hotelskoj sobi


slika


Zagreb Mario Kučera u Galeriji Josip Račić izložio je nekoliko autoportreta snimljenih u različitim hotelskim sobama pod jednostavnim naslovom Sobe. Kao i sam naslov, i fotografije prikazuju banalnost i otuđenost bivanja u bezimenim hotelskim sobama. Nasuprot kolorističkom glamuru koji fotograf »Glorije« stvara tijekom dana u različitim gradovima, na različitim zadacima, u hotelskim sobama prikazuje crno-bijelo svakodnevicu potpuno lišenu sjaja, a prirodnost sama sebe u različitim zamišljenim situacijama; na balkonu, kako puši, pred televizorom, u kupaonici, gotovo da sugerira neku drugu osobu koja ga je fotografirala – Kučerin alter ego. Privatni odmor od kapitalističkog posla najamnoga radnika fotografa, u riječima izražen, takav je samoironijski komentar Kučere o poslu kojim se bavi. Postojanje međuprostora hotelskih soba ukazuje na otuđenost i želju za unificiranošću društvenog ustroja svijeta koji ih je izmislio.

Izložba ostaje otvorena do 9. veljače.


Zalasci sunca u Bagdadu


slika


Samobor U Bagdad je Nikola Šolić išao u svojstvu izvjestitelja Reutersa, a fotografije koje je izložio u Galeriji Lang nemaju nikakve veze ni sa poslom koji je tamo obavljao ni s tekstom koji je ispisan ispod svake fotografije. Grad Šeherezade, 1001 noći, grad Harum al Rashida, kojemu je Karlo Veliki slao u znak prijateljstva nirnberški sat nije prikazan u krvavom kaosu koji bi bio medijski zanimljiv, a natpisi poput onoga da je samoubojica u autobombi raznio sedmoricu, a 44 ranio stoje ispod prikaza koji je u svemu tome uočio Nikola Šolić, a ostaje kao nepobitna činjenica: Sunce je i tog dana zašlo nad Bagdadom. Izložba ostaje otvorena do 10. veljače.


Dina Ivan

Vijenac 363

363 - 31. siječnja 2008. | Arhiva

Klikni za povratak