Vijenac 362

Glazba

CD soundtrack: Anne Dudley – A Different Light, Angel Records

Žensko pismo

CD soundtrack: Anne Dudley – A Different Light, Angel Records

Žensko pismo


slika


Anne Dudley jedna je od rijetkih žena koja se uspjela probiti u gotovo isključivo muškom poslu – skladanju, odnosno još uže muškom poslu – skladanju glazbe za filmove, televizijske serije i reklame. A Different Light njezin je album koji ne donosi samo filmsku glazbu (za filmove The Crying Game, The Miracle Maker, Fearless i American History X), nego i glazbu za druge scenske namjene unutar različitih medija. Primjerice, iznimno je snažna Turbulent Serenity, koja je zapravo odjek kritike filmske partiture Fearless u kojoj je kritičar vidio ozbiljnu turbulenciju. Dudley je sintagmu riječi prenijela u notnu sintagmu, a zatim je iskoristila kao glazbu za reklamu za automobil Volvo u režiji redatelja s kojime često surađuje, Tonyja Kayea.

A tu je i Moments in Love – vjerojatno najpoznatiji glazbeni broj Anne Dudley koji jednostavno slovi kao glazba, no koji mnogi vide kao poticajnu glazbu za ljubavne prizore (uvodni početak s nostalgičnim glasovirom) i kao glazbu za stvarna vjenčanja (pokretni, drugi dio s elementima popa i elektroničke glazbe).

Svi glazbeni brojevi jasni su i odaju nježnu žensku ruku: Dudley piše za komorni sastav (The Quartet of London), duboko proživljava svaku scenu (pretužan Pie Jesu za završnu scenu animiranoga filma o Isusu), a i kada skreće u jazz (A Kind of Clue i Inspector Calls iz filma American History X) pokazuje da je u osnovi njezina glazbenog razmišljanja lirika, a ne tajnovitost i misticizam. Rado se koristi solističkim instrumentima (truba, glasovir, sopran saksofon) i oni su uvijek vezani uz mali sastav s kojim najlakše barata. Ne preže ni pred popularnim, elektroničkim glazbenim žanrovima, kao u Moments in Love u koje unosi elemente nježnosti, mekoće ali i svojevrsne konkretizacije. Zapravo, svaki je glazbeni broj s ovog albuma upravo to: ljubavni trenutak Anne Dudley okrenut prema onome što najviše voli – glazbi.


Irena Paulus

Vijenac 362

362 - 17. siječnja 2008. | Arhiva

Klikni za povratak