Vijenac 362

Glazba

Završni koncert Međunarodnog udaraljkaškog tjedna (IPEW, 7–13. siječnja 2008, Bjelovar), Hrvatski glazbeni zavod, Zagreb, 13. siječnja 2008.

Ritam Huasteca

Ansambl Percussions Claviers de Lyon oduševio je publiku obradama poznatih djela. Adaptacija nevjerojatnih boja, ritmova i udaraljki plijenila je virtuoznošću i željom glazbenika da užitak podijele s publikom

Završni koncert Međunarodnog udaraljkaškog tjedna (IPEW, 7–13. siječnja 2008, Bjelovar), Hrvatski glazbeni zavod, Zagreb, 13. siječnja 2008.

Ritam Huasteca


slika


Ansambl Percussions Claviers de Lyon oduševio je publiku obradama poznatih djela. Adaptacija nevjerojatnih boja, ritmova i udaraljki plijenila je virtuoznošću i željom glazbenika da užitak podijele s publikom


»Ideja je bila stvoriti pravi zimski festival koji bi bio protuteža bogatoj ljetnoj ponudi, a ujedno donio vrhunska glazbena ostvarenja i izvan Zagreba«, ukratko je sublimirao ideju Međunarodnog udaraljkaškog tjedna umjetnički direktor i inicijator festivala prof. Igor Lešnik. I zaista, Lešnik, jedan od vodećih svjetskih majstora udaraljki i suradnik mnogih čuvenih umjetnika, potpuno je uspio u svome naumu. U tmurnim siječanjskim danima, ta je priredba (pet ansambala s članovima iz desetak zemalja) antiklimaksni poslijeslavljenički ugođaj pretvorila u uzbudljiv glazbeni užitak. Događaj je usto, nadasve pohvalno, decentralistički izmješten u mali Bjelovar, toga tjedna zasigurno najživlji grad u Hrvatskoj.

Na kraju tjedna Zagrepčanima je, na završnom koncertu priredbe, ponuđen slastan djelić kozmopolitskoga glazbenog koktela. Nastup je otvorio biNg bang, zagrebački ansambl pod umjetničkim vodstvom Igora Lešnika, izvedbom skladbe Anarhokor. Djelo posvećeno »maloj grupi ljudi koja je 80-ih godina 20. stoljeća zajedno svirala, razmišljala i gotovo živjela«, započelo je šuškanjem papira i plastičnih vrećica, nastavljeno mističnim zvucima, a kulminiralo efektnim furioznim udaraljkaškim ritmom što je podsjetio na glazbenu matricu Stompa.

Ako već ovo i nije bilo za svačije uho, četveročlani švedski udaraljkaški ansambl Global Percussion Network, ovdje potpomognut meksičkom udaraljkaškom zvijezdom Evaristom Aguilarom (sami su se nazvali Šveksikancima), ponudio je nešto sasvim drugo. Osmostavačna Voces de la Huasteca, kompozicija za solista i udaraljkaški trio, nadahnuta meksičkom regijom Huasteca, kombinirala je tradicionalnu glazbu, partituru i improvizaciju, dok je sastav, virtuoznim muziciranjem izrazite modernosti, proizveo gotovo nadrealno iskustvo duboko uronjeno u živopisno meksičko ozračje – od zvukova tržnice i plesnih ritmova do oponašanja tradicionalnih meksičkih sastava (Huapangueros).

Kraj koncerta pripao je ansamblu Percussions Claviers de Lyon, jednom od najizvornijih udaraljkaških sastava današnjice. Ta svjetska atrakcija, koja ne poznaje granice žanrova, oblika i tehnika, oduševila je publiku obradama poznatih djela. Uvodna Point Bak, koju potpisuje vođa ansambla Gérard Lecointe, donijela je vješt prijevod Bachovih tema u zabavnu glazbu prihvatljivu svakom slušatelju, dok su svoj forte umjetnici predstavili izvedbom prologa i pet songova iz Bernsteinova mjuzikla West Side Story. Adaptacija nevjerojatnih boja, ritmova i udaraljki plijenila je virtuoznošću i željom glazbenika da užitak podijele s publikom. Posljednje im je s lakoćom uspjelo, posebno sjajnim izmjenama ritma u songu America. Nedjeljna večer lijepo je oslikala činjenicu da je IPEW (International Percussion Ensemble Week) zapravo pojava u skladu s poimanjem umjetnosti što poručuje da granice među žanrovima ne treba shvaćati odveć ozbiljno.


Velimir Cindrić

Vijenac 362

362 - 17. siječnja 2008. | Arhiva

Klikni za povratak