Norma u pokretu otpora
Državna opera u Stuttgartu u posljednjih je desetak godina, odlukom međunarodnog žirija časopisa »Opernwelt«, bila proglašavana najboljom u Njemačkoj. U njezinu repertoaru izdvaja se ponovno obnovljena Bellinijeva Norma. Redateljski dvojac te predstave, Jossi Wieler i Sergio Morabito, proglašen je, također po ocjeni časopisa »Opernwelt«, najboljim redateljskim timom u 2002. Wieler i Morabito načinili su novu dramaturgiju opere koja ponajprije plijeni vokalnim dionicama dviju protagonistica. Njihova se Norma odigrava u crkvi francuskog sela tijekom Drugoga svjetskog rata. Norma je svećenica, odnosno pastorica koja s naporom skriva svoj privatni život i djecu iz veze s nacističkim časnikom. No, slučajno otkrivena dječja lopta dat će njezinu ocu naslutiti što se događa. Mlada je Adalgisa preko ušiju zaljubljena u Pollionea i treperi očekujući svaki susret s njim. Norma joj je uzor, iako je ona žena prepuna obveza u svojoj zajednici i u kući. Rijetki su trenuci kada može u miru, u papučama, popiti šalicu kave, prije nego što sumještane, pripadnike pokreta otpora, pozove u borbu i bude otkrivena kao izdajica.
U belkantističkim duetima dvije žene otvaraju dušu jedna drugoj. Ove sezone naslovnu ulogu tumači sopranistica Karine Babajanian, koja također u Operi u Grazu tumači naslovnu ulogu Puccinijeve Madame Butterfly.
Alfred Reiter u Čarobnoj fruli
Dugovječna zagrebačka Čarobna frula redatelja Georgija Para ponovno je na programu Hrvatskoga narodnog kazališta od 26. siječnja. U ulozi Sarastra gostuje mladi njemački bas Alfred Reiter, koji je tu ulogu uspješno izvodio u brojnim uglednim europskim opernim kućama. Studirao je u Münchenu, prve angažmane dobio je u opernim kućama Wiesbadena i Nürnberga, od 1996. nastupa na Festivalu u Bayreuthu, od 2001. u Bečkoj državnoj operi, gdje je, između ostalog, pjevao i Sarastra.
Dirigira Michael Helmrath, šef dirigent Brandenburškog simfonijskog orkestra koji je prošle godine veoma uspjelo postavio Razgovore karmelićanki.
Ostali su solisti Zrinko Sočo (Tamino), Ivana Kladarin (Kraljica noći), Marko Mimica (Papageno), Adela Golac-Rilović (Pamina), Marija Kuhar-Šoša (Papagena).
Zlatomira Nikolova u Krabuljnom plesu
U preostale dvije izvedbe Verdijeva Krabuljnog plesa u zagrebačkoj Operi 31. siječnja i 1. veljače ulogu Ulrike ponovno pjeva mezzosopranistica Zlatomira Nikolova, a Ameliju sopranistica Mihaela Komočar. Partneri su im Damir Fatović kao Riccardo, Vitomir Marof kao Renato te Lidija Horvat-Dunjko (31. siječnja) i Ivana Kladarin (1. veljače) u ulozi Oscara.
Dirigira Ivo Lipanović koji također u Operi HNK Ivana pl. Zajca u Rijeci od 16. siječnja dirigira nekoliko predstava Gotovčeva Ere s onoga svijeta.
Manon Lescaut ponovno u Splitu
Nova, konačno dočekana Manon Lescaut u Operi HNK u Splitu ponovno je na repertoaru 22. i 24. siječnja. Dirigent Ivo Lipanović na čelu izvrsnog orkestra i zbora opovrgao je prigovore o glazbenoj neuravnoteženosti i skladateljskoj nesigurnosti toga djela. Svaki je čin bio glazbeno, a i scenski, dojmljiva cjelina.
Redatelj Petar Selem ostvario je bogatu provedbenu liniju te ljubavne drame osuđene na propast zbog slabosti glavne junakinje. Za razliku od drugih Puccinijevih opera, ovdje je glavni muški lik jednako važan. Strastvena veza Manon i Des Grieuxa naglašena je u svakom trenutku. Prolazi kušnje zbog Manonine opčinjenosti novcem i raskoši. Oni se približavaju i udaljuju, uvijek sve bliži konačnom sjedinjenju u smrti, u posljednjem činu olovne beketovske atmosfere. Scenograf je Zlatko Kauzlarić Atač, kostimografkinja Dora Argento.
Šutej u Münchenu
Šef dirigent Zagrebačke filharmonije Vjekoslav Šutej ravna trima izvedbama Puccinijeve Madame Butterfly u Bavarskoj državnoj operi u Münchenu 12, 17. i 19. siječnja. Naslovnu ulogu tumači kineska sopranistica Liping Zhang, Suzuki je Claudia Mahnke, Pinkerton Andrew Richards, Sharpless Anthony Michaels-Moore.
Davor Schopf
Klikni za povratak