Vijenac 360

Likovne umjetnosti

Izložba Josipa Zankija, The Violin Factory, London, prosinac 2007.

Zlatni prah magije

Ovo nije izložba za neuke ili ljubitelje Big Brothera, ovo je show za dobro upućene i temeljito obrazovane koji mogu s lakoćom čitati Zankijevu poeziju kroz arhetipske simbole te koji razumiju da ovdje sama estetika nije bit priče

Izložba Josipa Zankija, The Violin Factory, London, prosinac 2007.

Zlatni prah magije


slika


Ovo nije izložba za neuke ili ljubitelje Big Brothera, ovo je show za dobro upućene i temeljito obrazovane koji mogu s lakoćom čitati Zankijevu poeziju kroz arhetipske simbole te koji razumiju da ovdje sama estetika nije bit priče


Nova londonska izložba slikara Josipa Zankija suvremeni je primjer kako zajedno mogu surađivati slikar i art-mecena. U ovom slučaju izložba je bila postavljena u atipičnom multinamjenskom prostoru za glamurozna događanja u središnjem Londonu. Inteligentno arhitektonski redizajnirana stara manufaktura violina, The Violin Factory, pružila je pogled na dvanaest platna tipičnih za Zankija: crne podloge i crtež zlatnom bojom te jedan oslikani crni obelisk, Kleopatrina igla. Slike su odlično korespondirale s prostorom, koji je zbroj novog i starog, a stakleni mostovi preko visokog prostora u stoljetnoj crvenoj cigli naglašavale su analogiju sa Zankijevim alkemijsko-okultnim slikarskim postupcima. Velebitske šume, patuljci skriveni u deblima, mandale, kabalistički simboli, kršćanske matrice, geometrije i brojevi, konceptualno istisnuti iz discipline ruke, toga vrsnog grafičara starog kova, smjelo je predstavila londonskoj publici ljubiteljica suvremene umjetnosti, organizatorica izložbe Sanja Vukelić. Slikar i crtač koji svoje dalmatinsko arhaično nasljeđe i mediteranski odgoj nosi kao talog cjelokupnih kultura koje su živjele u njegovoj rodnoj Privlaci kraj Zadra, umjetničkom disciplinom iz sebe kanalizirano ispušta taj plemeniti dalmatinski genom, kao sipa crnilo. Oduševivši znalce i art-sladokusce doslovno im je bacio zlato u oči!

Iako na prvi pogled platna djeluju kao ljubazni anakronizam, a zlatna boja samo neukima djeluje veselo, ništa ovdje nije slučajno. Dvanaest je znakova Zodijaka i samo je jedan Sol Invictus – crni obelisk s četiri strane svijeta, dok Zanki djeluje kao Meštar alkemijskog sporta u najboljim godinama. Ovo nije izložba za neuke ili ljubitelje Big Brothera, ovo je show za dobro upućene i temeljito obrazovane koji mogu s lakoćom čitati Zankijevu poeziju iz arhetipskih simbola te koji razumiju da ovdje sama estetika nije bit priče.

Na izložbi su se pojavili i predstavnici Engleskog parlamenta, primjerice David Ruffle, te predstavnici Hrvatskog veleposlanstva i visokog engleskog društva, koji su vrlo zainteresirano postavljali pitanja autoru. Iako je ovo već treća Zankijeva izložba u Londonu, očigledno je da ovaj hrvatski slikar i grafičar ima što reći u svjetskoj umjetničkoj metropoli u kojoj, samo za informaciju, najam galerijskoga prostora u poznatoj londonskoj Cork Street iznosi 50.000 kuna tjedno.


Izabela Šimunović

Vijenac 360

360 - 20. prosinca 2007. | Arhiva

Klikni za povratak