Vijenac 360

Glazba

Bečka državna opera, Umberto Giordano, Andrea Chénier, red. Otto Schenk, dir. Marco Armiliato

Vulkanske visine

Bečka državna opera, Umberto Giordano, Andrea Chénier, red. Otto Schenk, dir. Marco Armiliato

Vulkanske visine


Bečka državna opera ove sezone ima na repertoaru 49 opernih naslova, desetak baleta i dvije dječje opere. Mnoge se produkcije u istim inscenacijama izvode dvadeset i trideset godina. U takve dugovječne produkcije klasičnih režijskih postavki ubrajaju se Straussova Ariadna na Naxosu redatelja, scenografa i kostimografa Filippa Sanjusta iz 1976. i Giordanov Andrea Chénier u režiji Otta Schenka iz 1981. U Ariadni je nedavno u ulozi Bacchusa u punoj formi nastupio Janez Lotrič, imajući za partnerice prekrasne glasove Deborah Voigt (Ariadna), Michelle Breedt (Skladatelj), te Jane Archibald, Juliette Mars i Bori Keszei u ulogama tri nimfe. Bila je tu i izvanredna, virtuozna Diana Damrau kao dostojna nasljednica Edite Gruberove u ulozi Zerbinette.

Andrea Chénier privlači pozornost protagonističkim trolistom. Naslovnu ulogu redovito tumače prvi svjetski tenori. Trenutno je to scenski ponešto rezerviran Salvatore Licitra, koji, kao uvijek, pjeva nadasve kultivirano i kontrolirano, ali mu u tome nedostaje žara talijanskoga stila interpretacije, čime se potpuno odlikuje bariton Carlos Alvarez kao Gerard. Njegov bogat, pun glas, tamna i muževna tembra, izaziva oduševljenje bečke publike. Predstavio je strastvena pobornika Francuske revolucije koji ipak nalazi snage za preispitivanje vlastitih osjećaja i političkih uvjerenja.

Mezzosopranistica Violeta Urmana posljednjih se godina posvetila isključivo sopranskim ulogama. Otvorila je prošlu sezonu Scale kao Aida i u Beču prvi put pjevala Toscu. Za ulogu Chénierove ljubavi Madeleine njezin milozvučan glas ima pravu dramsku snagu i podatnost, s vulkanskim visinama.

Operom što je nastala kao kombinacija verizma i povijesne drame s nizom paradnih, melodioznih arija i dueta temperamentno je dirigirao Marco Armiliato. Stara scenografija Rolfa Glittenberga i kostimi Milene Canonero još uspješno dočaravaju ambijente, od raskošna grofovskog salona de Coigny, do revolucijom poharanih pariških ulica, sudnice i tamnice.


Davor Schopf

Vijenac 360

360 - 20. prosinca 2007. | Arhiva

Klikni za povratak