Vijenac 360

Kritika

Komunikacija i javnost

Vrstan priručnik za svakoga

Božo Skoko, Razumijevanje odnosa s javnošću, Millenium promocija d.o.o., Zagreb, 2006.

Komunikacija i javnost

Vrstan priručnik za svakoga


slika


Božo Skoko, Razumijevanje odnosa s javnošću, Millenium promocija d.o.o., Zagreb, 2006.


Bivši novinar i urednik na Hrvatskoj televiziji, autor vrijedne knjige Hrvatska – identitet, image, promocija, utemeljitelj agencije za odnose s javnošću Millenium promocija i predavač kolegija Odnosi s javnošću na Fakultetu političkih znanosti, Božo Skoko napisao je vrlo vrijednu i zanimljivu knjigu Razumijevanje odnosa s javnošću, koju je sam definirao kao »knjigu eseja i praktičnih uputa za snalaženje u jednome od najpoželjnijih zanimanja današnjice«.

Osobita je vrlina toga priručnika što je napisan vrlo čitko i zanimljivo, a istodobno relevantno i stručno, pa tako može istodobno služiti i običnom čitatelju koji želi doznati nešto više o toj sve traženijoj profesiji ili poraditi na sebi, studentima kao vrijedna literatura, ali i zaposlenima u službama odnosa s javnošću kao podsjetnik na bitne detalje u njihovoj profesiji koji mogu njihov rad učiniti boljim i profesionalnijim. Na pristupačan način predstavljene su važne odrednice odnosa s javnošću, od njihove (siromašne) hrvatske povijesti, važnosti za uspjeh modernoga poslovanja, kontroverzi, dominacije žena u profesiji, etičnosti, priopćenjima i konferencijama za medije do u nas odveć (i kontraproduktivno) medijski naglašavana lobiranja.

Osobito je zanimljivo poglavlje za one kojima odnosi s javnošću nisu profesija Kako graditi osobni PR. Skoko ovdje savjetuje kako učiniti od sebe poželjan proizvod, ne ustručava se ulaska u detalje u savjetima oko izgleda, naglašava važnost nenametljivosti i uvažavanja osjećaja i stajališta drugih, ali i vjernost vlastitim načelima, čuvanje i brendiranje vlastitog imena. Osobni uspjeh nije slučajnost, kako ispravno naglašava autor. U njega je potrebno mnogo uložiti i ne može se sve ni u tradicionalno umreženu hrvatskom društvu postići vezama – one vas mogu dovesti do neke pozicije, ali ne i učiniti uspješnim za nju ako nemate primjerene vrline. Stoga je važno stalno raditi na sebi i na svojoj interakciji s drugima, u svakom pogledu, i ova knjiga u tom smislu pruža vrlo dobre savjete.

Skoko brojne pojmove ilustrira efektnim primjerima iz svakodnevnog i poslovnog života, nerijetko i citira velike majstore profesije, a na samom kraju knjige donosi i osobna iskustva i svjedočanstva poznatih hrvatskih PR-a, među kojima je najduhovitije (ali nimalo nerealno) ono Željka Jelića o najvećoj kletvi PR-a: »Dabogda ti tvrtka sutra osvanula na prvoj strani novina!«

Suočavajući se nerijetko u osobnom iskustvu, osobito u javnim i kulturnim ustanovama, s nekomunikativnim djelatnicima / djelatnicama, nevoljkosti da se uloži dodatan napor (»Pa nisam ja hobotnica!«), poteškoćama pri dobivanju detaljnijih informacija o njihovim projektima (a da o fotomaterijalu i ne govorimo), često ostajemo frustrirani zbog ljudi koji temelje vlastite profesije nikad nisu savladali. Stoga bi u ovo blagdansko vrijeme ova knjiga za mnoge mogla biti idealan dar, s ironijom ili bez nje.


Tomislav Horvat

Vijenac 360

360 - 20. prosinca 2007. | Arhiva

Klikni za povratak