Vijenac 360

Film

Začarana (Enchanted), red. Kevin Lima

Dekonstrukcija bukoličkoga

Nadahnut i zaigran pristup kreativnoga dvojca Kelly–Lima kao konačni rezultat pruža ujedno postmodernu i starinski romantičnu priču, izvrsno režirane i izvedene pjevano-plesane, glazbene dijelove, pogađajući srž popularne i populističke zabave

Začarana (Enchanted), red. Kevin Lima

Dekonstrukcija bukoličkoga


slika


Nadahnut i zaigran pristup kreativnoga dvojca Kelly–Lima kao konačni rezultat pruža ujedno postmodernu i starinski romantičnu priču, izvrsno režirane i izvedene pjevano-plesane, glazbene dijelove, pogađajući srž popularne i populističke zabave


Zvijezda je rođena. Nesporan komičarski i glazbeni talent, crvenokosa, bjeloputa i velikih očiju, svojevrsna mješavina Julie Andrews i Nicole Kidman – Amy Adams izvrsno je utjelovila kraljevnu iz bajke u velikom svjetskom hitu Začarana. Njezina saharinska junakinja Giselle zlom je čarolijom iz bukoličke dvodimenzionalne (animirane) antropomorfične sredine prebačena u stvaran (3D) svijet, čijim se stanovnicima doima poput kakve halmarkovske zašećerene princeze.

Pritom je zapravo riječ o lukavu i pogođenu postupku scenarista Billa Kellyja, koji prvo uzima poznate diznijevske klišeje (ljupka kraljevna, hrabri kraljević, zla kraljica, menažerija raspjevanih životinjskih prijatelja), odnosno motive raznih bajki (gubitak cipelice, životinje-pomagači, čarobno zrcalo, prerušavanje kraljice u prosjakinju, jabuka kao smrtonosni zalogaj) i potom ih preoblikuje, naknadno ih dekonstruirajući – smještanje iz animacijskoga postupka u onaj suvremenoga New Yorka savršeno mu je pokriće za takav postupak. Time čini korak dalje od subverzivnoga Shreka, ali i naslova koji miješaju igrano-animirane dijelove (poput Tko je smjestio Zeki Rogeru), jer nadahnut i zaigran pristup kreativnoga dvojca Kelly – Lima kao konačni rezultat pruža ujedno postmodernu i starinski romantičnu priču, odlično režirane i izvedene pjevano-plesane, glazbene dijelove, pogađajući srž popularne i populističke zabave i čineći to na elegantan i dovoljno inteligentan način – postigavši kakvoću koja ga čini posebnim.

Vintaž, rukom crtana animacija dodatno oduševljava, čineći jači kolizijski kontrast između plošne Giselle iz pahuljastoga, šećernog svijeta nalik zašećerenoj vuni pastelnih boja bombona i njezine kasnije inačice u živoj, sazreloj inkarnaciji njujorške zbilje. Pepeljuga, Snjeguljica i Trnoružica u jednom, Giselle (uz pomoć svoje interpretatorice Adams) postaje punokrvna žena nakon što savršenoga nacrtanog princa (James Marsden) zamijeni trezveni odvjetnik (liječnik gospodin iz Uvoda u anatomiju Patrick Dempsey). A ako filmu i nedostaje završno-kulminacijske emotivnosti (što mu je možda zapravo i jedina ozbiljnija slabost), onda svakako neobičan smisao za humor, vrhunska produkcija i animacija, vješto spajanje crtića, mjuzikla i romantične komedije te glumačke interpretacije, baš kao i činjenica da sentimentalno-luckasta, sladunjavo-neodoljiva fantazija-laganica šakom i kapom pronosi blagdansko raspoloženje, šarmirajući i očaravajući gledatelje, čine stavke koje se ne mogu olako odbaciti.


Katarina Marić

Vijenac 360

360 - 20. prosinca 2007. | Arhiva

Klikni za povratak