Vijenac 359

Multimedija

Predizborni programi, HTV, RTL, Nova TV

Izborovanje ludom radovanje

SDP-ova medijska promidžba, baš kao i kampanje ostalih stranaka, ostavila je vrlo blijed i suhoparan dojam, svodeći se mahom na defenzivne odgovore i brzopotezna kontriranja agresivnijim, osmišljenijim i raskošnije produciranim HDZ-ovim reklamnim adutima

Predizborni programi, HTV, RTL, Nova TV

Izborovanje ludom radovanje

slika


SDP-ova medijska promidžba, baš kao i kampanje ostalih stranaka, ostavila je vrlo blijed i suhoparan dojam, svodeći se mahom na defenzivne odgovore i brzopotezna kontriranja agresivnijim, osmišljenijim i raskošnije produciranim HDZ-ovim reklamnim adutima


Ubrajate li se među mazohiste koji imaju volje i vremena pozornije pratiti predizborno medijsko pripetavanje i izjave domaćih političkih prvaka, mogli biste steći dojam da su osvajanje vlasti i svih povlastica koje uz nju idu predsjednicima ovdašnjih stranaka i(li) premijerskim kandidatima uistinu posljednja rupa na svirali. Manje ili više elokventni i fotogenični političari okruženi hordama savjetnika, marketinških stručnjaka i spin-doctora, mjesec dana prije izlaska na birališta stanu nas uvjeravati da su visoka dužnosnička primanja, brojne apanaže, udobne saborske fotelje i basnoslovne mirovine koje ih očekuju tek nužno zlo na koje, skromni kakvi već jesu, moraju pristati žele li se (iz)boriti za dostojanstvo radnika, bolji život seljaka, vraćanje digniteta pauperiziranim intelektualcima i srednjem sloju, odnosno za nesmiljenu bitku za malog čovjeka kojoj su se spremni bez ostatka posvetiti već prvog dana nakon izbora, dakako ako iziđemo na birališta i udostojimo se dati im svoj glas. Makar se naposljetku sve uvijek svede na variranje ostapbenderovskoga slogana benzin vaš, ideje naše, s tim da će vam, ako dovoljno poživite, jednoga dana na rate vratiti dio benzina, praćenje reklamnih spotova, medijskih analiza i televizijskih sučeljavanja ponekad se može pokazati i prilično zabavnim.

Recimo, oraspoloženi jumbo-plakatima na kojem predvodnici dviju koaliranih stranaka rumenih obraza glasače mame iz kukuruzišta u kojem uz kombajne leže srušeni neboderi, a budući kandidat za ministra poljoprivrede kisela izraza lica grize jabuku jednaka okusa, sjednete pred mali ekran i uključite se u HTV-ov predizborni program. I naletite na predstavnike stranke Abeceda demokracije koji pred ne osobito zainteresiranima Hloverkom Novak-Srzić, Dijanom Čuljak-Šelebaj, Mislavom Bagom i Petrom Štefanićem jasno pokazuju da ni s dijelom naziva vlastite stranke, preciznije pojmom abeceda, nisu u prijateljskim odnosima. Dok oni nemušto besjede o prednostima »decntralzacije« i nužnosti »moralne sasfakcje«, vi posegnete za daljinskim, okrenete na RTL i ugledate spotove u kojem kapetan nogometne reprezentacije nepismeno zbori o životu u dijaspori i »svom bratu također«, a anketirani »slučajni prolaznici« zamuckujući i s grčevima na licima odgovaraju na neumjesno pitanje za koga će glasovati te hvale vodstvo svoje navodno omiljene stranke. Nemajući kud, okrenete i na Novu TV, a tamo još jedno izdanje zatupljujućeg showa Nad lipom 35. Na rečenoj su postaji, naime, odlučili dobrano ignorirati izbore i gledateljima umjesto političkih sadržaja ponuditi ležernu (čitaj prizemnu) zabavu i reprizne filmske naslove.

No vratimo se spotovima. Varirajući dobitni uradak s prošlih izbora, kada je premijerski kandidat grlio djecu, rukovao se s njihovim roditeljima, a s djedovima poput Dinka Beakovića brzinski izbijao boće, HDZ je gledatelje i ovaj put vabio sličnim ostvarenjem. Nije osobito ugodno znati da bivša / buduća vladajuća stranka segmente društva smatra uokvirenom mrtvom prirodom koja po potrebi izlazi iz okvira i energičnom se vođi pridružuje na putu u svijetlu budućnost, pritom u hodu poput majke s djetetom u naručju pred kraj spota zagonetno gubeći mališana. Uvjerljiviji je dojam ostavio SDP-ov uradak s njihovim kandidatom, jednim od nas koji se postupno izdvaja iz mnoštva i, dok ga kamera registrira, počinje blagoglagoljiti o boljem sutra. Kontroverznim spotom s lažnom Jadrankom Puž i sloganima o odlučivanju u tuzemstvu čitava je SDP-ova medijska promidžba, baš kao i kampanje ostalih stranaka, ostavila vrlo blijed i suhoparan dojam, svodeći se mahom na defenzivne odgovore i brzopotezna kontriranja agresivnijim, osmišljenijim i raskošnije produciranim HDZ-ovim reklamnim adutima.

Napokon, dok je već koji sat poslije izbora, na HTV-u i RTL-u ispraćenima studijskim analitičkim stožerima i izbornim atrijem s politolozima, sociolozima i rashodovanim političarima, započinjala bespoštedna bitka za svaku saborsku klupu, a Branimir Bilić predsjednika Mesića zbunjivao pitanjima o sebičnosti, bahatosti i vladavini moćnih koncerna, najduhovitiji je osvrt na predizborje stigao u reklami za pivo, u kojoj Bojan Navojec spominje i svog žednog brata također.

Josip Grozdanić

Vijenac 359

359 - 6. prosinca 2007. | Arhiva

Klikni za povratak