Vijenac 359

Film

Videovodič

Antiratni šarmer

Dobrodošli u Dongmakgol (Welcome to Dongmakgol), 133 min, Južna Koreja, 2005, Discovery

Videovodič

Antiratni šarmer

slika

Dobrodošli u Dongmakgol (Welcome to Dongmakgol), 133 min, Južna Koreja, 2005, Discovery

Sentimentalan, dobrohotan, antiratni fantasy-šarmer kojem se lako oprosti i kič i predugo trajanje i zamršenost radnje i pomalo pretenciozna isforsiranost te slabašno finale. Diskretni CGI-efekti i, posljedično, zavidna vizualna razina odnosno nastup izvrsne mlade južnokorejske zvijezde Hye-jeong Kang, pak, glavni su mu aduti. Pomalo podsjećajući na (u nas poprilično omiljen) Salvatoresov Mediterraneo, Dobrodošli u Dongmakgol Kwang-Hyun Parka posjeduje dozu neodoljive mješavine irealnog i nesmiljene ratne stvarnosti, solidno postavljene likove i barem jedan pamtljiv karakter (spomenuta luda Yeo-il ljupke Kang), gledatelju i u završnici pružajući popkornski vatromet boja, spektakla i nostalgične jednostavnosti nekih proteklih vremena.

Izniman ep

slika

Crna knjiga (Zwartboek), 140 min, Nizozemska / Njemačka / Belgija, 2006, MG Film

Holivudska, mainstream-tehnologija i smisao za spektakl te europski senzibilitet za dramu i melodramu ujedinili su se u raskošno produciranu, koloritnom epu Paula Verhoevena, realiziranu u rodnoj mu Nizozemskoj (najskupljem u povijesti te zemlje), kreaciji iznimne snage i maštovitosti, po mnogima ponajboljem ratnom filmu ikad snimljenu. Verhoeven ne odustaje od svoje poetike – krvi, užasa, erotskih elemenata, no rabi je u najboljem smislu te riječi, i to uvijek nanovo na svjež i izvoran način. Sjajnu potporu nalazi u iznimnoj pojavi i glumici Carice von Houten, izrazitoj i dominantnoj junakinji koja suvereno vlada ekranom. Svakako je, dakle, riječ o sjajnu naslovu domaćega DVD-repertoara, koji se nikako ne bi smjelo propustiti.

Inertna triler-drama

slika

Jindabyne, 123 min, Australija, 2006, Discovery

Za polazište uzevši dramatičnu situaciju (pronalazak leša za vrijeme ribolova), film Jindabyne (aboridžinska inačica imena australskoga gradića), automatski podsjeća na isječak Altmanovih Kratkih rezova, identične priče. No to nije slučajnost, jer riječ je o istom predlošku pri uprizorenju radnje – onom kratke priče Raymonda Carvera (So much water so close to home), iako očigledno raznolikih senzibiliteta njegovih redatelja. Ray Lawrence (potpisnik hvaljene Lantane), naime, odlučio se na izmještanje radnje na australski kontinent i kontekst te, iako je u osnovi riječ o drami, brzo uspostavio trilerski ton i ustrajno ostao pri istom. Radije se oslanjajući na neka rješenja u Weirovu stilu – postavljajući krajolik u prvi plan, gotovo ga čineći likom filma, Lawrence Jindabyneu pridaje i malo mistična ugođaja domorodačke magije, ipak ga kušajući iznijeti kao karakternu studiju. No likovi ostaju nedorađeni, ritam odveć inertan, a cjelokupan dojam, iako je riječ o ambicioznu i više-manje uspjelu uratku, slabašan, bez uspjeha u ostvarenju cjelokupnoga potencijala.

Obligatorna dosada

slika

Izigrati smrt (The Invisible), 97 min, SAD, 2007, Continental

Nadahnuta hvaljenim švedskim fantasy-trilerom Den Osynlige redatelja Joela Bergvalla i Simona Sandquista, a temeljena na romanu Matsa Wahla, američka ghost story Izigrati smrt redatelja (scenarista trilogije Blade) Davida S. Goyera u tolikoj je mjeri puko grebanje po površini, predvidiv projekt prema najavljenu redateljevu spektaklu Magneto, da je riječ dosadno zasigurno ona koja ga ponajbolje opisuje. Doda li se navedenome izrazito mlak i nezainteresiran glavni glumac Justin Chatwin, odnosno posvemašnje razvučena i razvodnjena, neuvjerljiva premisa, čini se da je jedina zanimljivost filma soundtrack (alternativni indie-pop-rock bendova poput Death Cab For Cutie, Snow Patrol ili A Perfect Circle) te (neznano čime motiviran) nastup Marcije Gay Harden.


Katarina Marić

Vijenac 359

359 - 6. prosinca 2007. | Arhiva

Klikni za povratak