Vijenac 358

Kazalište

TEATROSKOP

Dok nas smrt ne rastavi u Kerempuhu

TEATROSKOP

Dok nas smrt ne rastavi u Kerempuhu

Prema djelu slavnoga talijanskog humorista Antonija Amurrija, jedan od zaštitnih znakova Satiričkog kazališta Kerempuh Željko Königsknecht nadopisao je komad Dok nas smrt ne rastavi, koja će premijeru imati 23. studenog u istom kazalištu. Režije komedije o bračnim odnosima, s Jasnom Palić Picukarić, Željkom Königsknechtom i Lukom Juričićem, prihvatio se Robert Raponja, dok scenografiju potpisuje Marta Crnobrnja.


Robinson uči plesati u ZKL-u

Nova predstava Zagrebačkoga kazališta lutaka obrada je Defoea iz pera švicarskog pisca za djecu Hansjörga Schneidera Robinson uči plesati. Priču o brodolomcu kojemu je jedino društvo urođenik, ali koje dijeli civilizacijski jaz koji ovdje pokušavaju preskočiti s pomoću plesa, režira Davor Borčić, a svečana je premijera na rasporedu 23. studenog.


Dani češke drame i kazališta u Zagrebu

U organizaciji Hrvatskoga centra ITI, od 21. do 23. studenog u Zagrebu održavaju se Dani češke drame i kazališta. Uz predavanje o suvremenom češkom kazalištu i izložbu Praški kvadrijenale 2007, najvažnija stavka programa ipak je gostovanje predstave Sclavi – Emigrantova pjesma u režiji Viliama Dočolomanskog i produkciji kompanije Farma v jeskyni 23. studenog u Zagrebačkom kazalištu mladih. Produkcija je proglašena najboljom na 13. međunarodnom festivalu malih scena u Rijeci.


Nagrade hrvatskoga glumišta 2007.

Dodjela Nagrade hrvatskog glumišta već tradicionalno ima datum 24. studenog, no ove će godine biti zanimljivo vidjeti kako će se scenarij Jasena Boke i režija Dražena Ferenčine uklopiti u predizbornu šutnju. Prije same dodjele poznato je tek da su nagrade za svekoliko umjetničko djelovanje dobili Milana Broš i Boris Buzančić. Za najbolju dramsku predstavu bore se Brak iz računa, Hedda Gabler i Smisao života gospodina Lojtrice, a za režiju njima pripadni redom Dražen Ferenčina, Ivica Kunčević i Saša Anočić. Za naslov najbolje u operi natječu se splitska La Boheme, riječka La Gioconda i zagrebački Razgovori karmelićanki, dok su za najbolju baletnu predstavu nominirane zagrebačke Labuđe jezero i Trnoružica te splitski Romeo i Julija. Ove godine dodjeljuju se i nagrade za najbolja redateljska ostvarenja u TV-drami, a u bubnju su Dalibor Matanić, Lukas Nola te Dražen Žarković i Pavo Marinković.


Gargantuovske pripovijesti u Komediji

slika

U Gradskom kazalištu Komedija 27. studenog zagrebačku će premijeru imati produkcija Gradskog kazališta Sisak Gargantuovske pripovijesti koje, prema Rabelaisu, redateljski potpisuje poljski gost Andrzej Sadowski. Predrenesansni svijet, igrom teatra u teatru, stvorit će na pozornici Komedije Damir Borojević, Igor Golub, Goran Malus, Jasmin Novljaković, Kristina Krepela, Helena Kalinić.


Nedjeljni ručak u Rijeci

Praizvedba teksta Ivice Prtenjače Nedjeljni ručak novost je repertoara Hrvatskoga narodnog kazališta Ivana pl. Zajca u Rijeci. Kako je riječ o takozvanom Zajc-offu, premijera ove priče o običnoj riječkoj obitelji koja na zajednički ručak dolazi nakon noći koja je za sve članove obitelji bila prijelomna, najavljena je za 27. studenog u dvorani Filodrammatica. U režiji Tomislava Pavkovića igraju Zdenko Botić, Olivera Baljak, Damir Orlić, Jelena Lopatić, Žarko Radić i Nenad Vukelić.


3. festival novog cirkusa u Zagrebu

slika

Od 28. studenog do 3. prosinca u različitim zagrebačkim izvedbenim prostorima održat će se Treći festival novog cirkusa, iza kojeg stoji udruga Mala performerska scena. Ovogodišnja je festivalska tema zvuk, pa su i predstave iz Francuske, Italije, Španjolske, Finske i Hrvatske onaj dio svjetske novocirkuske produkcije koji ne zaobilazi i taj fenomen. Festival otvara skupina La Scabreuse s predstavom [Taiteul] N° 25, koja alegorički, simbolički, poetski i kritički pokazuje kako frenetično trčimo za nečim punim značenja, što nam uvijek uspijeva pobjeći. Riječ je o suvremenim plesačima koji su u francuskoj školi novoga cirkusa pronašli nadahnuće za promjenu izvedbenoga modusa. Iz Italije dolazi Microband s Čudnom glazbenom simfonijom, složenom od najboljeg iz četvrtstoljetnoga postojanja ove kompanije, što znači da će publiku u Lisinskom dočekati Bach i Beethoven, ali i Carlos Santana i Paolo Conte, izvedeni na nov način i začinjeni nadrealističkim gegovima. Među važnijim je gostovanjima i ono Compagnie Non Nova, koja se ponovno pita da li je žongliranje samo umijeće ili i umjetnost. Autor je teksta za njihovu predstavu Jean-Michel Guy, jedan od najvažnijih cirkuskih teoretičara uopće, koji će u Zagrebu održati i predavanje o novom cirkusu.


Igor Ružić

Vijenac 358

358 - 22. studenoga 2007. | Arhiva

Klikni za povratak