Vijenac 357

Glazba

GLAZBOSKOP

Sjećanje na Melitu Lorković

GLAZBOSKOP

Sjećanje na Melitu Lorković

slika

Zagrebačka pijanistica Melita Lorković rođena je 25. studenoga 1907, a preminula 1. studenoga 1987. godine. U povodu stotinu godina od rođenja i dvadeset godina od njezine smrti Zagrebačka filharmonija priredit će koncert u KD Vatroslava Lisinskoga u njezinu čast. U petak, 9. studenoga, s početkom u 19:30 sati, Zagrebačka filharmonija nastupit će pod ravnanjem Nade Matošević, a izvest će klavirske koncerte hrvatskih skladatelja Milka Kelemena, Borisa Papandopula i Dore Pejačević. U programu će sudjelovati tri pijanistice različitih naraštaja, Pavica Gvozdić, Maja Bakrač i Martina Filjak. Dva djela s večernjega programa bila su i posvećena Meliti Lorković, a riječ je o Klavirskome koncertu Milka Kelemena iz 1952. i Vrzinom kolu Borisa Papandopula iz 1968. Pored spomenutoga bit će izvedena djela Dore Pejačević za glasovir i orkestar, a to su Klavirski koncert, op. 33 iz 1911. te Fantasie concertante, op. 48 iz 1919. Dodajmo da je Zagrebačka filharmonija 2000. objavila kompaktnu ploču sa snimkom uživo Klavirskoga koncerta Milka Kelemena u izvedbi Melite Lorković u Koncertnoj dvorani Istra davne 1957, a pod ravnanjem Milana Horvata.


Izvedba Händelova oratorija

slika

Ciklus Lisinski subotom u subotu će, 10. studenoga s početkom u 19:30 sati, ugostiti u dvorani Lisinski jedan od najcjenjenijih i diljem svijeta priznatih ansambala, a riječ je o britanskim glazbenicima koji čine Gabrieli Consort & Players, ansambl specijaliziran za ranu glazbu. Njihov zagrebački nastup predvodit će dirigent Paul McCreesh, a na programu će biti raniji oratorij Akis i Galatea Georga Friedricha Händela. Djelo je Händel skladao prvo u formi maske 1718, a potom je mnogo radio na njemu, prepravljao, dok nije došao do konačnoga oblika od dva čina, oblika koji je do danas ostao najčešće izvođen. Bio je to najizvođeniji oratorij za vrijeme Händelova života, a o njegovoj popularnosti svjedoči i činjenica da ga je Mozart preradio 1788. za svoga mecenu baruna Gottfrieda van Swietena.


Recital Katarine Krpan

Nakon uspješne praizvedbe djela Mon image za glasovir, zbor i orkestar Milka Kelemena, pijanistica Katarina Krpan održat će solistički recital u subotu, 10. studenoga, s početkom u 20 sati, u dvorani Hrvatskoga glazbenoga zavoda. Svirat će djela Franza Schuberta, Johannesa Brahmsa, Krešimira Seletkovića i Felixa Mendelssohna–Bartoldyja. Riječ je o prvome koncertu u ciklusu Pianofortissimo Koncertne poslovnice Art agent, koji je od ove sezone jedan dio u skupu od pet njihovih ciklusa objedinjenih naslovom Arti musices, a koji se održavaju u Glazbenome zavodu.


Kraljevska filharmonija u Zagrebu

slika

Nakon nastupa u Dubrovniku u okviru Festivala Juliana Rachlina, londonska Kraljevska filharmonija dolazi u Zagrebu održati koncert u KD Vatroslava Lisinskoga, u nedjelju, 11. studenoga, s početkom u 19:30 sati. Drugi je to po redu koncert iz ciklusa Svijet glazbe Koncertne direkcije Zagreb. Orkestar koji je utemeljio Sir Thomas Beecham, u sezoni 2006/07. obilježilo je 60. obljetnicu brojnim koncertima u rezidencijalnom Royal Albert Hallu u Londonu, surađujući s Marthom Argerich, Charlesom Dutoitom, Leilom Josefowicz i Jurijem Temirkanovim, kao i turnejama po Egiptu pod ravnanjem Leonarda Slatkina, te Španjolskoj, Italiji i Njemačkoj. Upravo spomenuti dirigent vodit će njihov nastup u Zagrebu, a pri izvedbi Šostakovičeva 1. koncerta za violončelo i orkestar u Es–duru, op. 107 pridružit će im se mladi violončelist Danjulo Ishizaka. Pored toga, na programu će biti predigra operi Oberon C. M. von Webera te 1. simfonija u c–molu, op. 68 Johannesa Brahmsa.

Koncert Viktora Vidovića

slika

Svoj novi album s djelima za lutnju Johanna Sebastiana Bacha gitarist Viktor Vidović predstavit će koncertom 20. studenoga u Hrvatskome glazbenome zavodu u Zagrebu s početkom u 20 sati. Nakon uspjeha albuma Rozeta od pletera, koji je nagrađen diskografskom nagradom Porin u dvjema kategorijama, za najbolju izvedbu i najbolju produkciju, Viktor Vidović okreće se literaturi izvan vlastitoga instrumenta, ali ipak srodnoj, koja čini logičan izbor ovako vrsna glazbenika.


Mirta Špoljarić

Vijenac 357

357 - 8. studenoga 2007. | Arhiva

Klikni za povratak