Vijenac 357

Kazalište

KAZALIŠNI GLOBUS

Oscar i kompetenecije

KAZALIŠNI GLOBUS

Oscar i kompetenecije

slika

Sydney Nacionalno australsko kazalište, Sydney Theatre Company, u središtu je skandala na najjužnijem kontinentu. Naime, lanjska odluka da se kao umjetnička ravnateljica na čelo kazališta postavi slavna glumica Cate Blanchett, dobitnica filmskog Oscara, koja će kazalište voditi s mužem, piscem Andrewom Uptonom, izazvala je brojne reakcije. No, ovih je dana pravi skandal izbio kad je glumac Colin Moody, nacionalni prvak, dao otkaz u kazalištu zbog dolaska nove ravnateljice. »Filmski Oscar nije nikakva preporuka da bi se uspješno vodilo nacionalno kazalište« – rekao je Moody, izrazivši mišljenje većine. Blanchettova nije reagirala na ostavku ni na druge komentare, umjesto toga objavila je da je Giorgio Armani postao sponzor kazališta i planira dati bogatu donaciju. Glumci ni australska kazališna zajednica nisu pak očarani tom činjenicom, ali su jako nezadovoljni samim izborom i načinom izbora. Naime, nitko drugi nije ni dobio šansu da postane umjetnički ravnatelj nacionalne kuće: umjesto natječaja vlast je odlučila Blanchettovoj darovati to mjesto.


Angažirano o hraniž

slika

New York U svijetu zabave i dobiti koji vlada na Broadwayu nestao je svaki trag društvenog angažmana pa su mediji sa zanimanjem zapazili pojavu izvanbrodvejske produkcije Med i mlijeko, predstavu projekta LightBox and Food Theatre. U seriji monologa temeljenih dijelom na fikciji, a dijelom na intervjuima s različitim ljudima u prehrambenom lancu publici je na početku ponuđen slatkiš, da bi ih se zatim natjeralo da malo razmisle o onom što jedu. Autori su niza monologa koji čine Med i mlijeko Madeleine George, Bray Poor, C. Andrew Bauer, Shawn Fagan i Ellen Beckerman, a posljednja je i redateljica projekta. Predstava tvrdi da je sloboda koja navodno vlada u Americi zapravo iluzija: svi smo zarobljenici konzumerizma i pristajemo na njega ne želeći znati kako hrana koju jedemo zapravo nastaje. Med i mlijeko, zabilježili su mediji, rijedak je kazališni projekt koji nadilazi narativnu dramu i širi ulogu kazališta u suvremenom društvu. Brehtijanski angažman ide dalje od same predstave: nakon nje publika je pozvana da ostane s glumcima, jede zdravu hranu i razgovara o njoj.


Zločin za sva vremena

slika

London U uvijek uzbudljivu kazališnom životu Londona ovih se dana najviše govori o gostujućoj produkciji iz – Ruande. Osim što podsjeća da dokumentarno kazalište nije izum koji je nastao nakon rušenja Blizanaca, kako mnogi misle, Ispitivanje Petera Weissa napisano šezdesetih u izvođenju grupe Urwintore dokazuje da je problem genocida univerzalan. Komad nadahnut frankfurtskim procesom nacističkim zločincima sad u adaptaciji i režiji Dorcy Rugambe i Isabelle Gyselinx na scenu izvodi sedam glumaca koji se izmjenjuju u ulogama svjedoka i optuženih u procesu za zločine u Auschwitzu. Drama koja govori o potrebi zločinaca da nađu opravdanje za ono što su radili, ali i podsjetnik na događaje u Ruandi od prije trinaest godina i danas je bolno aktualna. Dojmljiva predstava u Young Vicu pomaže nam da se suočimo i s vlastitom stvarnošću, zaključuje kritika.


Reza u Japanu

Tokio Japansko kazalište rijetko se susreće sa suvremenim komadima inozemnih dramaturgija, a oni koji ne pripadaju engleskom govornom području gotovo su nepoznati na Dalekom istoku. Zato je iznenađenje izazvala odluka poznatoga filmskog redatelja Daisuke Tengana da za svoj kazališni redateljski debi izabere Španjolski komad Yasmine Reza. Dramu koja govori o radu na predstavi i u kojoj glumci igraju malo sebe, a malo karaktere koje glume, redatelj je postavio na scenu lišenu svake scenografije zamislivši je kao dijalog pisca i glumca. Predstava je u japanskom kazalištu zainteresiranu za druge teme i drukčije teatarske oblike izazvala pozornost.


Jasen Boko

Vijenac 357

357 - 8. studenoga 2007. | Arhiva

Klikni za povratak