NAKLON MR. MORGENU
Ono što je najviše pridonijelo uspjehu projekta zasigurno su iznimno maštoviti aranžmani koji su se znalački poigravali originalima – s lakoćom transformirali ritmove, miješali instrumente i strukture te starim skladbama udahnule novi život
Iako su u svijetu tribute albumi i koncerti vrlo česti, domaća se produkcija baš i ne može pohvaliti brojnim primjerima. Stoga su izdanje albuma Samo jednom se ljubi, posvećeno pjesmama Ive Robića, i njegova koncertna promocija zaista dobrodošla prigoda da se prisjetimo davnih vremena i hitova jednog od najpopularnijih domaćih pjevača svih vremena. Temelj izdanju čini bogata Robićeva pjesmarica, što obiluje obradama znanih svjetskih napjeva i izvornim domaćim skladbama, otpjevanim u maniri iskusne međunarodne zvijezde, stilu koji je Mr. Morgen vješto kombinirao s karakterističnim mekim vokalom i fraziranjem.
Koncertno izdanje albuma bilo je vjerna preslika audiozapisa, a ako već, zbog ograničena prostora, i nije moglo obuhvatiti sve Robićeve hitove, zasigurno je okupilo probrane vokale hrvatske glazbene scene, dakako iz ergele izdavača albuma, Aquarius Recordsa – Olivera Dragojevića, Ninu Badrić, Ivanu i Mariju Husar, Massima, Šajetu, Tedija Spalata...
Ono što je najviše pridonijelo uspjehu projekta zasigurno su iznimno maštoviti aranžmani koji su se znalački poigravali originalima – s lakoćom transformirali ritmove, miješali instrumente i strukture te starim skladbama udahnule novi život, ne oduzimajući im ništa od izvorna glazbenog ozračja. U svemu, nemalu je ulogu odigrala kombinacija sastava Swingers Roberta Marekovića i orkestar HRT–a, spoj koji je sjajno oponašao dojam Robićevih izvornih formata (od velikoga plesnog orkestra do kvinteta), a u kojem su briljirali ritam–sekcija, puhači i gudači.
Ono što je možda iznenadilo one koji domaću scenu ne prate odveć pomno jest činjenica da su, izvrsnim interpretacijama i svježinom, mlađe snage zasjenile zvijezde – »sitan stas i veliki glas« Ivane Starčević u swing–izdanju Ta tvoja ruka mala, odličan vokal Ivane Kruhelj iz sastava Mildreds, zatim »hrvatska Diana Krall«, Suzana Horvat u jazzy obradi Tek samo ti, riječka ženska skupina Rivers u zabavnoj Čin čin čin, Swingersi u mješavini rasnih hitova Jabuke i trešnje i Autobus Calypso te posebno nadahnuti Kristijan Beluhan u Sedamnaestogodišnjoj, koji je brzo osvojio publiku i, ovom prigodom, svoj operni vokal pretpostavio onom prepoznatljivom iz Mayalesa i sa samostalnog albuma.
Među poznatijima najuvjerljiviji su bili duet Duško Jeličić i Šajeta (pomalo kempovski, u odijelu) te Tedi Spalato i klapa Dalmati, dok je jedan od rijetkih promašaja bila skladba Stranci u noći, koja nikako nije odgovarala Massimovoj beskrvnoj izvedbi s dosta patetike i premalo slada. Pomalo smiješno bilo je vidjeti Olivera Dragojevića koji je morao čitati stihove u Samo jednom se ljubi, a upravo iritantan bio je isforsirano ležeran stil voditelja Mirka Fodora, koji je odličan koncert stalno vraćao na rub malograđanštine.
Sveukupno, više od sata vrlo uspješna i zabavna prisjećanja na jedinstvenu pojavu koja je naše prostore, u doba početaka popularne glazbe, povezivala s ondašnjom svjetskom glazbenom produkcijom.
Velimir Cindrić
Klikni za povratak