Vijenac 357

Glazba

Koncert: Tribute to Ivo Robić, Tvornica kulture, Zagreb, 29. listopada 2007.

NAKLON MR. MORGENU

Ono što je najviše pridonijelo uspjehu projekta zasigurno su iznimno maštoviti aranžmani koji su se znalački poigravali originalima – s lakoćom transformirali ritmove, miješali instrumente i strukture te starim skladbama udahnule novi život

Koncert: Tribute to Ivo Robić, Tvornica kulture, Zagreb, 29. listopada 2007.

NAKLON MR. MORGENU

slika

Ono što je najviše pridonijelo uspjehu projekta zasigurno su iznimno maštoviti aranžmani koji su se znalački poigravali originalima – s lakoćom transformirali ritmove, miješali instrumente i strukture te starim skladbama udahnule novi život


Iako su u svijetu tribute albumi i koncerti vrlo česti, domaća se produkcija baš i ne može pohvaliti brojnim primjerima. Stoga su izdanje albuma Samo jednom se ljubi, posvećeno pjesmama Ive Robića, i njegova koncertna promocija zaista dobrodošla prigoda da se prisjetimo davnih vremena i hitova jednog od najpopularnijih domaćih pjevača svih vremena. Temelj izdanju čini bogata Robićeva pjesmarica, što obiluje obradama znanih svjetskih napjeva i izvornim domaćim skladbama, otpjevanim u maniri iskusne međunarodne zvijezde, stilu koji je Mr. Morgen vješto kombinirao s karakterističnim mekim vokalom i fraziranjem.

Koncertno izdanje albuma bilo je vjerna preslika audiozapisa, a ako već, zbog ograničena prostora, i nije moglo obuhvatiti sve Robićeve hitove, zasigurno je okupilo probrane vokale hrvatske glazbene scene, dakako iz ergele izdavača albuma, Aquarius Recordsa – Olivera Dragojevića, Ninu Badrić, Ivanu i Mariju Husar, Massima, Šajetu, Tedija Spalata...

Ono što je najviše pridonijelo uspjehu projekta zasigurno su iznimno maštoviti aranžmani koji su se znalački poigravali originalima – s lakoćom transformirali ritmove, miješali instrumente i strukture te starim skladbama udahnule novi život, ne oduzimajući im ništa od izvorna glazbenog ozračja. U svemu, nemalu je ulogu odigrala kombinacija sastava Swingers Roberta Marekovića i orkestar HRT–a, spoj koji je sjajno oponašao dojam Robićevih izvornih formata (od velikoga plesnog orkestra do kvinteta), a u kojem su briljirali ritam–sekcija, puhači i gudači.

Ono što je možda iznenadilo one koji domaću scenu ne prate odveć pomno jest činjenica da su, izvrsnim interpretacijama i svježinom, mlađe snage zasjenile zvijezde – »sitan stas i veliki glas« Ivane Starčević u swing–izdanju Ta tvoja ruka mala, odličan vokal Ivane Kruhelj iz sastava Mildreds, zatim »hrvatska Diana Krall«, Suzana Horvat u jazzy obradi Tek samo ti, riječka ženska skupina Rivers u zabavnoj Čin čin čin, Swingersi u mješavini rasnih hitova Jabuke i trešnje i Autobus Calypso te posebno nadahnuti Kristijan Beluhan u Sedamnaestogodišnjoj, koji je brzo osvojio publiku i, ovom prigodom, svoj operni vokal pretpostavio onom prepoznatljivom iz Mayalesa i sa samostalnog albuma.

Među poznatijima najuvjerljiviji su bili duet Duško Jeličić i Šajeta (pomalo kempovski, u odijelu) te Tedi Spalato i klapa Dalmati, dok je jedan od rijetkih promašaja bila skladba Stranci u noći, koja nikako nije odgovarala Massimovoj beskrvnoj izvedbi s dosta patetike i premalo slada. Pomalo smiješno bilo je vidjeti Olivera Dragojevića koji je morao čitati stihove u Samo jednom se ljubi, a upravo iritantan bio je isforsirano ležeran stil voditelja Mirka Fodora, koji je odličan koncert stalno vraćao na rub malograđanštine.

Sveukupno, više od sata vrlo uspješna i zabavna prisjećanja na jedinstvenu pojavu koja je naše prostore, u doba početaka popularne glazbe, povezivala s ondašnjom svjetskom glazbenom produkcijom.


Velimir Cindrić

Vijenac 357

357 - 8. studenoga 2007. | Arhiva

Klikni za povratak