Vijenac 356

Glazba

CD pop: Đelo Jusić, Gold Collection, Croatia Records

Timbar Grada

Kolekcija donosi zanimljiv pogled na popularno i ozbiljnije lice vrijedna i svestrana umjetnika, kojega začudni dubrovački labirint koncentrirane ljepote nadahnjuje u glazbenom istraživanju

CD pop: Đelo Jusić, Gold Collection, Croatia Records

Timbar Grada

slika

Kolekcija donosi zanimljiv pogled na popularno i ozbiljnije lice vrijedna i svestrana umjetnika, kojega začudni dubrovački labirint koncentrirane ljepote nadahnjuje u glazbenom istraživanju


Zaviri li znatiželjnik u dubrovačku pop-pjesmaricu, među imenima poput Dubrovačkih trubadura, Ibrice Jusića i Tereze Kesovije, čiji opusi ambijentom i ozračjem itekako posežu u više ili manje vidljiv timbar Grada, među autorima skladbi redovito će naići na ime Đele Jusića. Nimalo neobično, s obzirom da je riječ o skladatelju, aranžeru, dirigentu i gitaristu čije je stvaranje usko vezano uz rodni Dubrovnik. Da je riječ o plodnu autoru svjedoči i osamdesetak izdanih LP-ploča i dvadesetak CD-a, ostvarenih kako za domaće, tako i za ugledne svjetske nakladnike.

Retrospektivno izdanje (dvostruki CD) koje se pojavilo u povodu nagrade za životno djelo Porin 2007. predstavlja nam Đelu Jusića kao raznovrsna autora hrvatske zabavne pjesme mediteranskog usmjerenja, ali i ambicioznijega skladatelja koji, ne skrivajući svoje glazbene korijene, zadire i u strukture ozbiljne glazbe.

Prvi CD bavi se popularnijim licem Đele Jusića, formiranim šezdesetih godina, kada je utemeljio Dubrovačke trubadure, vokalno-instrumentalni sastav čvrsto oslonjen na dubrovačku tradiciju. U ovom izdanju trubadurski opus zastupaju evergrini čijim zvukom, začinjenim romantičnim starodubrovačkim notama, dominiraju gitara, mandolina i flauta – Pusti da ti leut svira, La musica di notte, Trubadurska serenada te domaća predstavnica na Eurosongu 1968. (tada se još zvao Eurovizija), Jedan dan. Posve logično, s prepoznatljivim favoritima prisutni su i glavni likovi dubrovačkoga đira – Ibrica Jusić (Dobro jutro, Margareta, Shalom Sarah, U svakom slučaju te volim), Tereza Kesovija (Na Stradunu, Sve se vraća, sve se plaća, Prijatelji stari gdje ste) te Buco i Srđan (Lula starog kapetana), a predstavljen je Jusićev rad na nekoliko albuma s dubrovačkim klapama Ragusa i Maestral.

Jasno je vidljivo da su ovdje, u mnogim slučajevima, izvođači profitirali sretnim spojem Đelinih nota i stihova izvanserijskih tekstopisaca (Britvić, Paljetak, Zuppa, Sabol...). Jedini uljezi tu su Toma Bebić (Ča smo na ovon svitu), čiji se jedinstveni stil sjajno uklopio u Jusićev izraz, zatim komercijalni festivalski tonovi u Moja Ane broji dane s Milom Hrnićem te Frano Lasić, čijem amaterskom pjevušenju nisu pomogle ni Jusićeve melodije, niti Sabolovi stihovi (Zagrljeni, Volim te budalo mala).

Drugi CD predstavlja Jusića kao autora i izvođača u skladbama temeljenim na klasičnoj gitari (Ljubavne priče gitare, Rendez-vous in Croatia), zatim kao skladatelja mjuzikla (songovima iz Dunda Maroja, među kojima je pamtljiv jedino Život je lijep) te kao ambicioznija skladatelja orkestralne suite Dubrovački kantuni i oratorija Istina o gradu slobode, svojevrsnim osobnim glazbenim portretima Grada.

Sveukupno zanimljiv, iako možda pomalo na brzinu sastavljen, pogled na popularno i ozbiljnije lice vrijedna i svestrana umjetnika, kojega začudni dubrovački labirint koncentrirane ljepote već desetljećima nadahnjuje u istraživanju melodijskih, harmonijskih i stilskih preslika i metafora ovog jedinstvenog ozračja.


Velimir Cindrić

Vijenac 356

356 - 25. listopada 2007. | Arhiva

Klikni za povratak