Vijenac 356

Glazba

CD soundtrack: Babel – Music from and inspired by the motion picture, Concord Music Group Inc, Paramount Vantage

Njegovo dijete

Na albumu se čuju zvukovi koji se – zbog raznolikosti i kontrasnoga povezivanja brojeva – slušaju kao svjetska glazba koja je obišla zemaljsku kuglu i na kraju se ipak vratila na polazište

CD soundtrack: Babel – Music from and inspired by the motion picture, Concord Music Group Inc, Paramount Vantage

Njegovo dijete

slika

Na albumu se čuju zvukovi koji se – zbog raznolikosti i kontrasnoga povezivanja brojeva – slušaju kao svjetska glazba koja je obišla zemaljsku kuglu i na kraju se ipak vratila na polazište


Nakon neobična iskustva glazbe za film Babel redatelja Alejandra Gonzáleza Ińárritua za koji je skladao (prije filma Planina Brokeback gotovo posve nepoznat) Gustavo Santaolalla, još je neobičnije bilo iskusiti izdani soundtrack. Odsvirana na staroj perzijskoj gitari, oudu, cijela partitura – odslušana u filmu (dakle povezana s četiri usporedne priče koje se odvijaju u Maroku, Japanu, Sjedinjenim Državama i Meksiku) – djeluje monokromno i pasivno, poput neutralna promatrača kojega dramatični događaji ostavljaju prilično hladnim i nezainteresiranim. Ipak, ta hladna i nezainteresirana filmska glazba uspjela je dobiti nagradu Oscar.

Unatoč čuđenju zbog odluke Američke filmske akademije, poslušala sam soundtrack i – još se više iznenadila. Izdavši čak dvostruki album glazbe »iz filma i nadahnute filmom«, redatelj Ińárritu (jer očito je album bio njegovo dijete) odveo je slušatelja na izvorište nastanka Santaolalline partiture. Album, naime, sadrži glazbene Santaolalline glazbene brojeve koji na CD–u ne djeluju toliko pasivno kao u filmu (npr. Tazarine, Deportation / Iguazu, Hiding It, Tribal, The Blinding Sun), ali sadrži i brojeve koji su nadahnuli filmsku gitarističku partituru (Tu Me Acostumbraste Ch. Vagasa, World Citizen D. Sylvana, R. Sakamota, A. Pacea, K. Oyamade i S. Showa, Bibo no Azora R. Sakamota, J. Morelenbauma i E. Nelsona, Only Love Can Conquer Hate R. Sakamota). Dakle, nije film nadahnuo glazbu, nego su pojedini glazbeni brojevi nadahnuli film! Nakon što se pročita redateljev podulji tekst, objašnjenje u programskoj knjižici, postaje jasno koliko je truda uloženo u stvaranje glazbe koje su se ljubitelji olako odrekli zbog njezine jednostavnosti i monokromnosti. Nažalost, taj se trud u filmu ne čuje, ali se čuje na dvostrukom albumu čiji se zvukovi – zbog raznolikosti i kontrasnog povezivanja brojeva – slušaju kao svjetska glazba koja je, poput filma, obišla zemaljsku kuglu i na kraju se ipak vratila na polazište.


Irena Paulus

Vijenac 356

356 - 25. listopada 2007. | Arhiva

Klikni za povratak