Vijenac 356

Glazba, Kolumne

JAZZ AD LIBITUM - Mladen Mazur

ALL THAT JAZZ 3

Ma koliko je listopad u Zagrebu bremenit jazzom, treće izdanje All That Jazza u potpunosti opravdava svoj opstanak i dobra je alternativa nerijetko nezanimljivim jazz–događanjima u metropoli

JAZZ AD LIBITUM - Mladen Mazur

ALL THAT JAZZ 3

slika

Ma koliko je listopad u Zagrebu bremenit jazzom, treće izdanje All That Jazza u potpunosti opravdava svoj opstanak i dobra je alternativa nerijetko nezanimljivim jazz–događanjima u metropoli


Listopad je u Zagrebu već poslovično pretrpan jazzom. O tome je već bilo riječi u ovoj rubrici, no zagrebački se organizatori priredbi jazza na te apele očigledno oglušuju. Tako je uz već dvije, od 11. do 21. listopada u zagrebačkom The Jazz Clubu u Gundulićevoj ulici održana i treća manifestacija jazza nazvana All That Jazz 3. Nastavljajući već uhodanu trogodišnju tradiciju taj klupski festival jazza predstavlja svake večeri samo jedan sastav pa se po tome, ali i programski, razlikuje od ostalih.

Organizator već treću godinu program otvara nastupom ženskog vokala. Nakon Zdenke Kovačiček prošle, ta je uloga ove godine pripala Valeriji Nikolovskoj. Riječ je o svakako za jazz nadarenoj pjevačici, za naše prilike zamjetna, ali iz nekih osobnih razloga neiskorištena potencijala, koja uz to miješajući, jazz, blues i pop izvedbe slušateljstvu podastire i neke pogrešne poruke. Nastup je mlade talijanske pjevačice Chiare Santagiuliane, također uz formaciju kvarteta, bio kvalitetan, i u spomenutom smislu programski precizniji. Što se pak tiče nastupa instrumentalnih grupa, u programu je prodefiliralo nekoliko zasad još možda nedovoljno poznatih, ali svakako vrlo kvalitetnih sastava. Među njima valja upozoriti najprije na kvartet riječkog alt–saksofonista Denisa Razumovića–Razza, koji zaslužuje znatno više pozornosti no što je sada ima. Posvećen potpuno stilu be–bop i tečevinama legendarnoga Charlieja Parkera, Razumović je i stilom i zvukom instrumenta podsjetio na to važno razdoblje jazza. No slušateljstvo je uz njega bilo više negoli ugodno iznenađeno svirkom gitarista Spartaca Črnjarića, profesora matematike i fizike iz riječkoga 3. maja, koji je pokazao izvrsnu tehniku glazbala, zanimljiva harmonijska rješenja i u brzim tempima, te bez uporabe bilo kakvih elektronskih pomagala estetiku improvizacije, svrstavši se među najbolje jazz–gitariste koje smo u nas čuli. Gdje li je dosad bio?

Pod nazivom se Tortilla Flat Trio potom predstavio moderan jazz–kvartet studenata s Odjela za jazz visoke glazbene škole u Klagenfurtu s našim nadarenim jazz–pijanistom iz Čakovca Maacejem Kovačevićem. U sastavu su nastupili i neki članovi big banda sada već pokojnoga Joea Zawinula, koji smo još nedavno slušali u Zagrebu, primjerice tenor–saksofonist Denis Brandner. Nakon prošlogodišnjeg uspjeha, organizator je u program pozvao ponovno Gyass Gypsy, romski sastav iz Srbije. U završne tri večeri festivala All That Jazz 3 nastupila su još tri vrlo dobra i zanimljiva mala sastava: vokalist iz New Yorka Miles Griffith uz trio Fine Noise, izvrsni kvartet mađarskog alt–saksofonista Ivana Tiborcza, jednog od rijetkih vlasnika privatnoga međunarodnog jazz–festivala s neobično nadarenim jedva četrnaestogodišnjim pijanistom Matyasom Gayerom te sastav Johnson 3 američkoga pijanista, orguljaša, vokalista i jazz–pedagoga Roba Bargada, koji se prošle godine u istom prostoru proslavio vrlo dobrim nastupom te je zbog toga i ponovno pozvan.

Na kraju valja naglasiti da, ma koliko je listopad u Zagrebu bremenit jazzom, treće izdanje All That Jazza u potpunosti opravdava svoj opstanak i nastojanja na našoj jazz–sceni, ako ni zbog čega drugog, a ono zbog potrebe za alternativom bogatijim, i od institucija obilnije potpomognutim, a programski nerijetko nezanimljivim jazz–događanjima u metropoli.

Vijenac 356

356 - 25. listopada 2007. | Arhiva

Klikni za povratak