Kako preživjeti slavu
New York Kamenje u njegovim džepovima Marie Jones bio je veliki svjetski hit koji se okitio nagradama i igrao po mnogim svjetskim scenama, uključujući i hrvatske, pa je novi komad irske autorice Rock Doves, praizveden na off-Broadwayu, izazvao veliku pozornost. No, kako često biva s velikim očekivanjima, premijera u Irish Art Centre nije naišla na oduševljenje kritike. Istina, nitko nije ni napisao da je komad loš, ali mlaki osvrti nisu zaboravili spomenuti nekadašnji hit, kao dramu bolju od ove.
Četiri gubitnika u polusrušenoj zgradi u suvremenom Belfastu antijunaci su nove drame Jonesove o kojoj mediji pišu da je dobro režirana (Ian McElhinney) i odlično igrana (pogotovo Marty Maguire), ali da ipak ne doseže snagu drama njezinih irskih kolega McPhersona ili McDonagha.
Ruska drama putuje na zapad
Moskva Činjenicu da se u ovo doba godine moskovska kazališna sezona tek počinje zagrijavati, a publika je željna kazališta, iskoristili su čelni ljudi čak dvaju festivala. Ljubimovka, festival mladih ruskih pisaca, tek što je završio, a započinje Festival nove drame, prvi – koji nosi ime po imanju Stanislavskog – bavio se čitanjima drama mladih ruskih pisaca, dok drugi prikazuje produkcije nastale po njihovim dramama. Za oba festivala vlada golemo zanimanje publike, jer je ruska drama posljednjih pet-šest godina vrlo provokativna i stvorila je niz novih imena popularnih i u Europi. Među dvadesetak čitanih drama pred prepunom dvoranom novim se dramama istaknulo nekoliko autora, prije svih Jurij Klavdijev, koji posljednjih godina slovi kao najjače mlado ime, a o dramama je sudila sama publika u raspravama nakon čitanja. Imena koja vrijedi zapamtiti brojna su, spominjem samo Mihajla Durnenkova, Olega Mihajlova, Rodiona Beleckoga i Maksima Kuročkina, Ukrajinca koji živi u Moskvi. Sve su to autori koji će, sudeći po pohvalama stručnjaka, vrlo brzo izaći iz ruskih kazališnih okvira
Što je Antonio Bassaniju?
Tokio Gregory Doran redatelj je koji je režirao najviše – čak pet – produkcija u proslavljenoj seriji Kompletni Shakespeare, koja posljednjih godina obilježava rad engleske Royal Shakespeare Company. Baš su zato Japanci izabrali njega da u tokijskom kazalištu Ginga/Galaxy postavi Mletačkog trgovca s najslavnijim japanskim glumcima. Produkcija koja slijedi u posljednje vrijeme sve popularniji model dovođenja engleskih redatelja postigla je velik uspjeh i igra bez prestanka čak šest tjedana, što je za Japan nezapamćeno zanimanje. Zanimljivo je kako japanska publika prima taj komad, u kojem je Doran (inače vrlo otvoreni homoseksualac), u Shakespearea, osim poznatih problema koje otvara ova drama, naglasio i naznake istospolne ljubavi na relaciji Antonio – Bassanio, koju su, tvrdi on, viktorijanci pokušali zataškati, a on, eto, vraća na scenu.
Jasen Boko
Klikni za povratak