Vijenac 354

Glazba

Filmska glazba: Pjevajte nešto ljubavno, red. Goran Kulenović, sklad. Mile Kekin, Hladno pivo

Atraktivan soundtrack

Kombinirajući jednostavniju popratnu glazbu s iznimno funkcionalnim pjesmama, Hladno pivo izbjegava zamor te stvara osjećaj stilske nadopune jedne i druge vrste filmske glazbe

Filmska glazba: Pjevajte nešto ljubavno, red. Goran Kulenović, sklad. Mile Kekin, Hladno pivo

Atraktivan soundtrack

slika

Kombinirajući jednostavniju popratnu glazbu s iznimno funkcionalnim pjesmama, Hladno pivo izbjegava zamor te stvara osjećaj stilske nadopune jedne i druge vrste filmske glazbe


Film Pjevajte nešto ljubavno odjek je strasti redatelja Gorana Kulenovića koji već dugi niz godina aktivno surađuje s popularnim grupama i pjevačima. Suradnja s bendom Hladno pivo (dva nagrađena spota, špice za televizijsku seriju Bitange i princeze) dovela je do toga da bend s dugom tradicijom i prepoznatljivim rock-punk-tragom postane skladatelj glazbe za film o rock-bendu koji pokušava snimiti svoj prvi demo. Zato je prilično simpatično kada Struja iz filmskog benda ustrajava na sviranju naših stvari, koje su zapravo stvari Hladnog piva i koje se kao takve prepoznaju. Kada Strujin bend Kad je prljavi Harry sreo prljavu Sally otvara film (u poznatom zagrebačkom klubu KSET), on definira glazbeni stil cijele priče, ali i omogućuje povezivanje, gotovo identifikaciju fiktivnog i stvarnog benda. Jer, Hladno pivo nije samo bend čije se stvari izvode na pozornici, nego je i onaj manje primjetljivi bend, koji se sluša u diskoklubovima ili u intimnijem, ali jednako bučnu okruženju vlastite glave uhvaćene među slušalicama diskmena.

Također, Hladno pivo stilski određuje i potpuno nevidljiv dio zvučne staze koji prati radnju. To je, pretpostavljam, bio noviji i drukčiji zadatak od skladanja pjesama, no članovi grupe i tu su se dobro snašli. Rotirajući nekoliko motiva (najčešće odsviranih na solo električnoj gitari), scene svakodnevnog života stavljaju se u perspektivu mladića koji žive uz glazbu i za glazbu. Kada se radnja počinje ubrzavati, njihova je glazba aktivan sudionik koji automobilsku jurnjavu čini još napetijom, još atraktivnijom i još bržom. Skladateljski je trik vrlo jednostavan: jedan se motiv uzima kao glavni i on se, uz nekoliko sličnih motiva i nekoliko vlastitih varijanata, primjenjuje kao temeljno sredstvo pisanja partiture. To nije previše ambiciozno, ali služi kao glazbena poveznica koja se uklapa u elemente priče.

S druge strane, pjesme su glavni medij komunikacije između benda i filmske publike. Neke pjesme služe kao komentari radnje – iznimno se pazilo da tekst odgovara filmskoj situaciji (na primjer, Noćas sam izašao na kišu kada Struja izlazi u kišnu noć), a nekima sami likovi komuniciraju s drugim likovima kada izgovorene riječi nisu dovoljne (Moj bijeli labude na svadbi pokreće cijelu lavinu događaja). Pjesme su također sredstvo za karakterizaciju likova (svađa oko pjesme Kaži stari što mi fali…) kao i sredstvo koje će ozbiljne situacije pretvoriti u komične. No to više nije područje Hladnog piva. Jer kada dečki moraju uvježbavati za svadbu, uspostavljeno zvukovno izjednačavanje stvarnog benda Hladno pivo i filmskog benda Kad je prljavi Harry sreo prljavu Sally traži identifikacijsku promjenu zvučanja benda, a to djeluje komično. Sada punk-rock-bend svira kuruzu – Mišu Kovača, Thompsona i Nove fosile – što je temelj za situaciju zabune i smijeh publike uz prizore probi koje se zapravo ne vide (odvijaju se iza zatvorenih vrata), ali se jako dobro čuju (unatoč promjeni stila, glasnoća izvedbe nije se promijenila, jer je tehnika i dalje ista).

Naglasak na pjesmama koje su dio radnje i u njoj aktivno sudjeluju temelj je dobro zamišljene zvučne staze filma Pjevajte nešto ljubavno. Popratna glazba nešto je slabija točka, ali budući da nije shvaćena isključivo kao neutralna pozadina, ni tu se nije prepustilo glazbenoj pasivnosti koja obično prati hrvatske filmove. Kombinirajući jednostavniju popratnu glazbu s iznimno funkcionalnim pjesmama, Hladno pivo izbjegava zamor te stvara osjećaj stilske nadopune jedne i druge vrste filmske glazbe. Unutar jednostavna načela (glazbenici se nisu okušavali u nečemu što ne znaju, nego su se držali onoga što znaju), Hladno pivo obavilo je zadatak – posve dovoljan za atraktivan soundtrack sa songovima (iz filma i nadahnutih filmom?). To bi bio logičan marketinški potez, koji nažalost nije toliko uobičajen u nas, ali takav je bio i potez Gorana Kulenovića, autora brojnih spotova, kada se uopće usudio snimiti glazbeni film.


Irena Paulus

Vijenac 354

354 - 27. rujna 2007. | Arhiva

Klikni za povratak