London Photographer’s Gallery u Londonu izlaže fotografije Keitha Arnatta (1930), jedne od ključnih figura u povijesti britanske fotografije. Na izložbi Ja sam pravi fotograf okupljene su fotografije nastale u razdoblju od 1972. do 2002, njegovi poznati, ali i manje poznati radovi. Subverzivno duhovit, njegov opus izmiče kategorizacijama bilo koje vrste. Konceptualno poigravanje na relaciji tekst-slika obilježava fotografije post ita sa porukama poput »pritisni stvar na kojoj piše start da starta«. Serija portreta Posjetitelji (1974–76) nagovještava njegovo zanimanje za odnos subjekta prema objektivu kamere. Izložba je na tragu nastojanja popularne londonske galerije da revalorizira opuse i prinose zanemarenih velikih britanskih fotografa, i može se pogledati do 2. rujna.
Tillmansovi objekti
Graz Njemački fotograf Wolfgang Tillmans (1968), dobitnik prestižne Turne-rove nagrade 2000, u galerijskom prostoru Camera Austria u Grazu na izložbi Faltung predstavlja apstraktne radove na tragu propitivanja fotografije kao medija i njezine galerijske prezentacije. Eksperimentirajući s različitim fizičkim procesima i tehnikama koje oblikuju teksturu papirnate podloge, naglašava njezinu tvarnost, materičnost i haptičku kvalitetu. Izložene fotografije-objekti još su jedan njegov izazov ustaljenim oblicima izlaganja i percepcije fotografije, i potvrda strategije stalne sumnje kao njegova umjetničkog creda. Izložba ostaje otvorena do 9. rujna.
Pozivnice s putovanja
Labin Autorski par Bachrach & Krištofić u labinskoj galeriji Alvona istražuje odnos dokumentarne fotografije, vlastitoga doživljaja nekog događaja te njegove interpretacije u očima gledatelja. Izloživši fotografije koje su snimili putujući na otvaranje izložbe, od Zagreba do Labina, posjetitelje pozivaju da među njima izaberu one koje će nalijepiti na pozivnicu ili katalog izložbe i na taj način, sukre-irajući njihov izgled, istovremeno ponude vlastitu interpretaciju toga putovanja. Spojem dokumentarno-dnevničke-on the road-fotografije Sanja Bachrach i Mario Krištofić nastavljaju ciklus započet 1996. izložbom Fotografske priče (Galerija ULUPUH, Zagreb). Izložba ostaje otvorena do 13. srpnja.
Grad i umjetnici
Liverpool Izložba Središte kreativnog univerzuma: Liverpool i avangarda u Tate Liverpoolu preispituje mit o umjetničkoj sceni grada. Pregled umjetničkih zbivanja u njemu od kraja Drugoga svjetskog rata do danas otkriva kako je grad nadahnjivao brojne umjetnike koji su ga pohodili, domaće i strane, te kako su oni, povratno, umjetničkim djelovanjem suoblikovali i promicali njegovu sliku i mit o njemu u svijetu. Od Beatlesa i pop-revolucije šezdesetih, koja ga upisuje u kartu svjetskih umjetničkih središta, Liverpool je nadahnuo i brojna ostvarenja performansa, dokumentarističke fotografije, političke umjetnosti te ugostio avangardne pokrete od pop-arta do konceptualne umjetnosti i dalje. Na izložbi su, između ostalog, predstavljeni radovi Rineke Dijkstra, Candide Höfer, Martina Parra, Toma Wooda, Yoko Ono, Jeremya Dellera. Ilustrirajući dinamičnu interakciju vanjskih predodžbi o gradu i njegovih unutarnjih kreativnih poticaja, izložba otkriva Liverpool kao vrelo nadahnuća i kao mjesto radikalne i neočekivane umjetničke aktivnosti. Izložba ostaje otvorena do 9. rujna.
Maša Štrbac
Klikni za povratak