Vijenac 346

Glazba

Slovensko narodno kazalište u Mariboru: Charles Gounod, Faust, red. Alessio Pizzech, dir. Lorenzo Castriota Skanderbeg

U rukama zla

Predstavi veliku privlačnost daje uloga Margarete u tumačenju sopranistice Sabine Cvilak, bogata, tamna glasa i blistavih visina koju vrijedi čuti

Slovensko narodno kazalište u Mariboru: Charles Gounod, Faust, red. Alessio Pizzech, dir. Lorenzo Castriota Skanderbeg

U rukama zla

slika

Predstavi veliku privlačnost daje uloga Margarete u tumačenju sopranistice Sabine Cvilak, bogata, tamna glasa i blistavih visina koju vrijedi čuti


Opera Slovenskoga narodnog kazališta u Mariboru ove sezone postiže uspjehe djelima francuskog repertoara. Nakon Delibesove Lakmé na početku sezone s kojom je u travnju gostovala u Japanu, nedavno je premijerno postavljen Faust Charlesa Gounoda.

Predstava se u cjelini ističe veoma dobrom glazbenom izvedbom, što ju je ostvario stalni gost dirigent mariborskih opernih produkcija Lorenzo Castriota Skanderbeg. Lijepo oblikovana romantična raspjevanost i melodioznost djela došla je do punog izražaja. Redatelj Alessio Pizzech posegnuo je za često korištenim i do kraja pojednostavnjenim viđenjem toga djela: zlo je sveprisutno, a narod je izmanipulirana skupina mehaničkih lutaka. Samo nije jasan pokretač, izvor, pa ni cilj djelovanja zla, jer je Mefisto kao lik potpuno blijed, gotovo nezamjetljiv, s neobičnim i neprimjerenim šaljivim osobinama, unatoč ugodnu glasu basa Michelea Bianchinija. I naslovni je lik blijed, barem kako ga tumači gostujući tenor Xavier Rivadeneira. Potpuni je promašaj baletni prizor Valpurgina noć koreografa Edwarda Cluga s teško zamislivom kombinacijom prešetavanja i koreografske smušenosti na tako zahvalnu plesnu glazbu.

Predstavi veliku privlačnost daje uloga Margarete u tumačenju sopranistice Sabine Cvilak, bogata, tamna glasa i blistavih visina koju vrijedi čuti. Tridesetogodišnja Mariborčanka nova je solistica Mariborske opere, nakon početka uspješne karijere u inozemstvu. U Bečkoj državnoj operi bila je jednu sezonu solistica za male uloge, a velike je pjevala u Hambuškoj državnoj operi, u Trstu i Helsinkiju, a očekuje je Mimi u La Boheme u Operi u Washingtonu. Osim glasa, Sabina Cvilak plijeni scenskom karizmom. Od Margarete je učinila pravu i jedinu junakinju predstave tragičnih dimenzija. Uz nju ističe se i prekrasan bariton Jože Vidica u ulozi Valentina.


Davor Schopf

Vijenac 346

346 - 7. lipnja 2007. | Arhiva

Klikni za povratak