Vijenac 346

Film

VIDEOVODIČ

Obavezno gledati!

Obavezno gledati!

slika

Apartman (The Apartment), 120 min, SAD, 1960, Continental

Proglašen jednom od najboljih, a svakako i najpopularnijih komedija svih vremena, Apartman je ujedno jedan od ponajboljih filmova maestralnoga Billyja Wildera (uz Neki to vole vruće, Sunset Boulevard ili Izgubljeni vikend), apsolutni i neprijeporni must-see. Naime, riječ je o djelu koje podjednako dobro uravnotežava dramu i humor, romansu i farsu i pruža izvrsne izvedbe dvaju glavnih glumaca – Jacka Lemmona i Shirley MacLaine, tada u usponu karijere, čija im vrata svakako otvara; dobitnik pet od deset nominacija za Oscara, uključujući onu za najbolji film, režiju i scenarij.


Apsurdnost segregacije

slika

Zaleđe (Offside), 93 min, Iran, 2006, Discovery

Nadahnut s jedne strane sportom (konkretno nogometom), a s druge ženama i njihovim pravima u Iranu, te postavši i drama i politička alegorija, Zaleđe cijenjenog iranskog art-filmaša Jafara Panahija ponešto je drukčiji od ostalih tipičnih predstavnika iranske kinematografije – mahom dobrohotnih utopijskih djela duboka humanizma; socijalno je to nešto oštriji komentar na apsurdnost segregacijske politike spolova. Pritom spontan u izričaju, s vrsno vođenim castom neprofesionalnih mladih glumica, Zaleđe je užitak za gledanje – istovremeno sofisticiran i jednostavan, konkretan i metaforičan.


Ekološka pouka

slika

Sezona lova (Open Season), 82 min, SAD, 2006, Blitz

U režiji bivših suradnika Pixara, Disneya i Dre-amWorksa – Rogera Allersa (suredatelja megahita Kralj lavova) i Jill Culton (suscenaristice Čudovišta iz ormara), Sezona lova računalno je generiran crtić vrhunske animacije, no ne tako sjajne potke. Unatoč virtuoznosti u izvedbi (primjerice uvjerljiv prikaz detalja ili mimike kao indikatora emocija i osobnosti likova), naime, i izrazito ekološkoj i vegetarijanskoj pouci (čime, izabirući lovce kao glavne antagoniste svojim šumskim krznenim junacima, staje uz bok Bambiju, ali i Legendi o medvjedu) nedostaje mu istinske čarolije, topline, dubine, srca, iskrenosti – ma kojom riječju to nazvali. Ipak, u svakom je slučaju vrijedan pokušaj i njegovi plusevi dovoljan su razlog da ga se pogleda.


Minorna limunada

slika

Voli me nježno (Love Me Tender), 86 min, SAD, 1956, Continental

Debitantski filmski nastup Elvisa Presleya u tolikoj je mjeri bio podređen njegovoj slavi da je film Roberta D. Webba čak promijenio naslov iz The Reno Brothers u Voli me nježno, prema istoimenoj Elvisovoj pjesmi, te dopustio ubacivanje nekolicine glazbenih brojeva u scenarij (koje je otpjevao Kralj osobno), iako se to nimalo nije uklopilo u njegovu strukturu limunadaste melodrame. Presley, iako nije bez talenta, u ovom minornom filmu nije u svom najboljem izdanju, no Voli me nježno svakako je zanimljiv indikator kako je integracija pop-zvijezde u svijet celuloida izgledala prije Britney Spears, Whitney Huston ili Marije Carey.


Katarina Marić

Vijenac 346

346 - 7. lipnja 2007. | Arhiva

Klikni za povratak