Vijenac 346

Likovne umjetnosti

Post festum: izložba Mapiranje grada, MMC LUKA, Pula, 4 – 17. svibnja 2007.

Grad kao knjiga

Atraktivnost izložbe jest činjenica da nije definirano mjesto zbivanja, nego je naglasak na davanju identiteta prostoru koji posjeduje svaki grad: trgovi, zgrade, spomenici kulture, ljudi u hodu…

Post festum: izložba Mapiranje grada, MMC LUKA, Pula, 4 – 17. svibnja 2007.

Grad kao knjiga

slika

Atraktivnost izložbe jest činjenica da nije definirano mjesto zbivanja, nego je naglasak na davanju identiteta prostoru koji posjeduje svaki grad: trgovi, zgrade, spomenici kulture, ljudi u hodu…


U Multimedijalnom centru Luka u terminu od 4. do 17. svibnja bila je otvorena izložba Mapiranje grada prema konceptu povjesničarke umjetnosti Branke Benčić, kustosice istoimene izložbe. Grad je iz svoje vizije mapiralo trinaest umjetnika u galeriji MMC–a i galeriji Anex u istom prostoru: Tomislav Brajnović, Alen Floričić, Stefan Haus, Ana Hušman, Andrej Korovljev, Marko Lulić, Caitlin Maisley, Robert Pauletta, SofijaSilvia, Sugar Babe (Elena Skoko), Olja Stipanović, Silvo Šarić i Goran Škofić. Atraktivnost izložbe jest činjenica da nije definirano mjesto zbivanja, nego je naglasak na davanju identiteta prostoru koji posjeduje svaki grad: trgovi, zgrade, spomenici kulture, ljudi u hodu….

Tomislav Brajnović na Mapiranju predstavlja se instalacijom (videom, dokumentacijom) Lukobran, kojom nas zapravo odvodi izvan središta grada na njegov donekle zaboravljen dio – lukobran i time nas prebacuje u drugu dimenziju. I Alen Floričić predstavlja se video–radom Bez naziva, čiji je akter on sam. On u nenaslovljenom radu trči, stoji ili hoda, a sebe sama smanjio je na dimenziju čovječuljka jedva vidljiva golom oku.

Marko Lulić izložio je fotografije kuća – Lulić house – no.1 – Weekend utopia (dokumentaciju projekta), a Caitlin Maisley crteže Red Walsh 1 i Red Walsh 2. Stefan Haus izložio je makete – Model za javnu skulpturu (O konačnim odnosima). Haus postavlja objekte raznovrsno ih raspoređujući postižući drugačijost geometrijske forme. Ana Hušman postavila je također video–rad Plac iz 2006. i Daily progress iz 2001, gdje prikazuje fragmente trga i dvije kuće. Andrej Korovljev u postav se uklopio dokumentarnim filmom Godine hrđe iz 2000.

Robert Pauletta kao objekt izložio je svjetleću skulpturu – pulski Slavoluk Sergijevaca dekoriravši ga svjetlećim slovima The end. SofijaSilvia predstavlja se svojom Camerom obscurom II – serijom fotografija u light–boxevima. Olja Stipanović izložila je seriju fotografija iz 2006. nazvane Walking, dok je Sugar Babe (Elena Skoko) u prostor MMC Luka postavila zidnu instalaciju sugarbabe org (T–shirt, naljepnice, dokumentacija). Silvo Šarić izložio je mapu koja je izblijedila od utjecaja vremena i svjetlosti. Uz navedenu mapu, postavljeni reflektor također je dio Šarićeve instalacije. Goran Škifić predstavio se videom Pilot 01 i serijom fotografija unutar grada.

U popratnom katalogu izložbe navedeno je da se obilježlja Grada poklapaju sa obilježljima teksta: geometrijska preciznost naspram kaotičnosti života. Grad je kao tekst. On je, ustvari, knjiga s mnogo znakova.

Iz postava izložbe Mapiranje grada očito je da je Grad u ovom slučaju prije svega simbol različitih umjetničkih izričaja koji percipiramo putem zgrada, trgova, ljudi kao djelić mikrokozmosa čiji smo i mi sastavni dio iako toga možda i nismo svjesni.

Nakladnik je kataloga HDLU Istre, za nakladnika Andi Pekica, autorski koncept i predgovor potpisuje Branka Benčić, urednica kataloga. Fotografije izloženih djela pripadaju samim umjetnicima. Organizatori su izložbe Natalija Floričić i Branka Benčić, postav Branka Benčić, a tehnički postav izložbe Miro Ploj.


Ante Kovač

Vijenac 346

346 - 7. lipnja 2007. | Arhiva

Klikni za povratak