Vijenac 345

Glazba

CD SOUNDTRACK: TANZMUSIK DER 20ER & 30ER – KOMPOSITIONEN VON WERNER RICHARD HEYMANN, Berliner Musenkindler

Glazba za ples

CD pripada među antologijske i budi nostalgiju za nekadašnjim dobrim starim vremenima i njihovom glazbom

CD SOUNDTRACK: TANZMUSIK DER 20ER & 30ER – KOMPOSITIONEN VON WERNER RICHARD HEYMANN, Berliner Musenkindler

Glazba za ples

slika

CD pripada među antologijske i budi nostalgiju za nekadašnjim dobrim starim vremenima i njihovom glazbom


CD s Heymannovom glazbom pripada među antologijske i budi nostalgiju za nekadašnjim dobrim starim vremenima i njihovom glazbom.

Svima koji vole štih dvadesetih i tridesetih godina dvadesetog stoljeća, njihovu naivnost i nevinost, njihovo veselje i životni optimizam, CD Tanzmusik 20er & 30er s glazbom skladatelja Wernera Richarda Heymanna zvučat će sjajno. Riječ je, dakle, o plesnoj glazbi – fokstrotima, slow-foxima, valcerima i marševima koji su u dvadesetim i tridesetim godinama plijenili pozornost njemačke publike zaljubljene u mjuzikle, kabarete i operete. Bilo je to rano doba zvučnoga filma (Heymann je skladao za prvi zvučni film u Njemačkoj Melodie des Herzens, čije ulomke, nažalost, ipak ne nalazimo na ovom CD-u), ali to je bilo i vrijeme nacizma i depresije u kojoj su upravo ovakvi instrumentali i pjesme – premda danas zvuče doista naivno – ostavljali ljudima mogućnost izlaza. Kao skladatelj pjesama, Heymann je često surađivao s tekstopiscem Robertom Gilbertom, na čije je tekstove pisao pjesme za popularne filmske operete kao što su Wir zahlen keine Miete mehr iz filma Ein Blonder Traum, Du bist das süsseste Mädel der Welt iz filma Bomben auf Monte Carlo ili Liebling, mein Herz lässt Dich grüssen iz Die Drei von der Tankstelle, za koje su pjevali Raimund Gessner, Leo Monosson (Heymannov dobar prijatelj), Hans Richter i drugi. No bez obzira da li je riječ o pjesmama ili o instrumentalima, Heymann je, očito, za sve skladao na isti način. Pjevanje je trebalo uklopiti u instrumental, jer glas je služio samo kao ukras za ugodniji plesni doživljaj. Izvodili su ih tada eminentni orkestri: Jazz-orkestar filmskog studija Ufa koji je Heymann neko vrijeme i sam vodio, Plesni orkestar Paula Goldwina, Plesni orkestar Dajosa Béle i drugi. Svi su zastupljeni na CD-u, koji pripada među antologijske i budi nostalgiju za nekadašnjim dobrim starim vremenima i njihovom glazbom.


Irena Paulus

Vijenac 345

345 - 24. svibnja 2007. | Arhiva

Klikni za povratak