Vijenac 345

Fotografija

U FOKUSU

Baltičke sličnosti tranzicije

Baltičke sličnosti tranzicije

slika

Kiel Umjetnički trijenale fotografije pod naslovom, Ne brini, budi znatiželjan u Stadtga-lerie u Kielu pokazuje fotografije, video i instalacije dvadesetero umjetnika iz zemalja oko Baltičkog mora, a svi radovi vezani su uz slične probleme i strahove u današnjem društvu tih zemalja.

Novi društveni ustroj, rast individualizma s jedne strane, a s druge rast nezaposlenosti i prestanak začaranosti politikom u novom kapitalizmu, proizvodi slične socijalne reakcije kao i slične strahove u tim zemljama.

Strahovi od osiromašenja, od gubitka identiteta i nesigurne budućnosti, najdominantnije su posljedice globalizacije, kao i strah od stranaca, uz rastuću želju za isključivanjem svih koji su različiti.

Izložba podrazumijeva da umjetnost može ponuditi impulse i reakcije na različite teme kao što su emigracijska politika, ideja normalnoga i drukčijeg, mehanizme razumijevanja i nerazumijevanja, socijalne strahove, različite koncepte mladih ljudi prema životu, suprotnosti konzumerističke kulture i prirode, medijski utjecaj na percepciju...

Ono što ujedinjuje sve radove jest humor i pozitivni aspekt radova, koji uz to navodi promatrača da sudjeluje u nečem novom i zauzme vlastito stajalište prema onome što promatra. Izložba ostaje otvorena do 28. svibnja.


Poetika u šetnji

slika

Zagreb U sklopu ciklusa Snapshot – Brzo okidanje kustosice Marine Viculin, drukčijeg osobnog poimanja fotografije kao autorskih pogleda, u Kuli Lotrščak, Davor Šarić izložio je fotografije pod naslovom Šetajući s Fridom. U šetnji s dragom osobom, gledamo pojedinosti koje nam otkrivaju svijet u malom, pretvarajući nas u nanovo rođene, kao da smo posve mala djeca koja prvi put s čuđenjem gledaju neke stvari. Igra pogleda i malih pronalazaka upravo je ono što je Davor Šarić na svojim fotografijama pokazao, igrajući se gotovo uvijek sa različitim fokusima, detalj prikazujući oštrim, zamućujući okolinu ili tražeći neobično padanje svjetla...

Sva tri kata galerije ispunjena sa 153 fotografije u boji djeluju poetično, kao pjesma o šetnji s Fridom, a natpisi koji sadrže datum, dan i opis vremenskih okolnosti, poput: »negdje je možda padao snijeg«, na japanski način, djeluju u istom smjeru.

Izložba ostaje otvorena do 3. lipnja.


Crno-bijeli identitet mjesta

slika

Zagreb U Croart Photo Clubu Nenad Reberšak izložio je fotografije pod naslovom Zagreb i ja. Oštri kontrasti crno-bijelih prizora uvode nas u tihu melankoliju uz pratnju stihova Zvonka Špišića. Pomno komponirani, odabrani kadrovi o tihom redu, uvode nas u Reberšakovo viđenje jasnog identiteta mjesta, koji nosi i jasan, pomalo težak, identitet autora. Izložba se zatvara 30. svibnja.


Razmahane osobnosti

slika

Zagreb Izložba fotografija snimatelja Hrvatske televizije objedinjena zajedničkom temom Komunikacija otvorena je u Muzeju za umjetnost i obrt. Veliki formati pokazuju različit autorski pristup, jasno odvajajući jednog od drugog autora, uz zajedničku poveznicu koja bi se mogla nazvati otkrivanje. Ponekad je to učinjeno uz mnoštvo tehničkih intervencija, kao u igri prstiju Damira Altera Matijevića, ili u nadnaravnim jakim bojama Jakova Teklića, a ponekad je u običnim prizorima, na osnovi detalja ili pažljivo osmišljena kadra, pronađen trik neobičnog kao kod Daniela Autischera. Izložba ostaje otvorena do 27. svibnja.


Dina Ivan

Vijenac 345

345 - 24. svibnja 2007. | Arhiva

Klikni za povratak