Vijenac 344

Kazalište

KAZALIŠNI GLOBUS

Malina bi i dalje mijenjala svijet

Malina bi i dalje mijenjala svijet

slika

New York Novi kazališni prostor le-gendarnoga Living Theatrea otvoren je na Manhattanu kao dobrodošla novost u svijet američkog sve angažiranijeg političkog kazališta. Teatar koji je izmislio političko kazalište i borio se svim, često pravno nedopuštenim sredstvima, za pobjedu ljevice i promjenu društvenog uređenja vratio se na scenu u pravo vrijeme. Prostor je, prigodno, otvoren premijerom drame The Brig Kennetha H. Browna, praizvedene u Living Theatreu prije 44 godine, koja govori o brutalnosti vojnih zatvora. Vitalna osamdesetogodišnjakinja (uz kazalište i mijenjanje svijeta jedino što je zanima je seks, izjavila je prošli tjedan) Judith Malina, osnivačica legendarnoga kazališta, zapanjena je činjenicom da ja taj komad aktu-alan i danas i da se ništa nije promijenilo. No, neke su se stvari ipak promijenile: umjesto anarhije i uličnih per-formansa livingovci danas naplaćuju ulaznice. Samo je srijeda ostala poseban dan i podsjetnik na stara vremena: taj dan cijena ulaznice je daj koliko možeš!


Komičar – terorist u očima Crkve

slika

Rim Nije premijera, nije izravno ni scenska umjetnost, ali sigurno pripada u prepletanje politike i kazališta: jedan je donedavno anoniman ulični komičar izazvao bijes Vatikana, koji ga je optužio ni manje ni više nego za terorizam! Andrea Rivera nastupajući pred okupljenom masom na prvomajskoj paradi koju je prenosila i televizija pravio je viceve na račun Katoličke crkve i pape, rugajući se, recimo, s odlukom Crkve da ne dopusti crkvenu sahranu čovjeka koji je patio od bolne mišićne distrofije i koji je odlučio isključiti svoje aparate za održavanje na životu. Vatikanski dnevnik »L’Osservatore Romano« napao je Riveru, a Dario Fo skočio je u obranu komičara – terorista, kojega su poduprli i kolege glumci. Sam se Rivera malo povukao rekavši da je dobar katolik i da mu nije bila namjera uvrijediti papu.


Kontroverzna udovica na sceni

slika

London Nije se međutim sav kazališni život pretvorio u politiku, producenti i dalje paze da zadrže interes za kazalište i u onih koji ga žele vidjeti kao idealan bijeg od zbilje u kojoj su politikom svakodnevno bombardirani. Vrijeme je za najave sljedeće sezone u komercijalnim kazalištima, pa se Londonom šire glasi o tome koje će velike medijske zvijezde nastupiti na tamošnjim pozornicama. Courtney Love, najkontroverznija žena u povijesti rocka, kako ju je nazvao časopis »Rolling Stone«, najpoznatija kao udovica Curta Cobaina, nastupit će, u – Shakespeareu. Svaka je sličnost sa Severinom isključena, ne režira Brezovec! Na scenu će i zvijezda engleskoga Big Brothera, jedna od prvih dama Bollywooda Shilpa Shetty, koja će nastupiti u mjuziklu, ali to su tek prva najavljena imena. U New Yorku na kazališnu scenu će u sljedećoj sezoni, zasad, Leonardo DiCaprio i Nicole Kidman pa uzbuđenja (komercijalnih) neće nedostajati.


Koljada blizu stote

Moskva Zvijezda takva ranga nema u novoj premijeri po tekstu Nikolaja Koljade, najplodnijega ruskog suvremenog pisca, ali atrakcija u njoj ne nedostaje. Kunić: Ljubavna priča njegov je novi tekst, čime se broj autorovih napisanih drama približio – stotini. Premda živi u Jekatarinburgu, gdje ima svoje kazalište, Koljadini su tekstovi često uprizoreni i u Moskvi, obično u kazalištu Suvremenik. Tako je bilo i ovaj put, a režiju još jednom pot-pisuje Galina Volček, umjetnička ravnateljica Suvremenika. Komad započinje kao farsa o ostarjeloj umjetnici koja je pozvana u pokrajinu kako bi nastupila. No, drama se okreće u drugom smjeru jer ju je zapravo tamo pozvao – njezin bivši muž kako bi je nagovorio da mu se vrati. Još jedna gorka Koljadina melodrama ocijenjena je laskavim ocjenama.


Jasen Boko

Vijenac 344

344 - 10. svibnja 2007. | Arhiva

Klikni za povratak