Vijenac 344

Glazba

GLAZBENA KRONIKA - Višnja Požgaj

Jubilej Ljerke Pleslić Bjelinski

Jubilej Ljerke Pleslić Bjelinski

slika

Pijanistica Ljerka Pleslić Bjelinski proslavila je 3. svibnja u Muzeju Mimari 45. godišnjicu umjetničkoga rada. Kao istaknuta studentica profesora Svetislava Stančića na Muzičkoj akademiji u Zagrebu, u čijoj je klasi diplomirala i magistrirala, usavršavala se kod Antonije Geiger Eichorn, ali i kod drugih uglednih umjetnika i pedagoga u Parizu, Antwerpenu i Budimpešti. Mnogo je nastupala u domovini i inozemstvu, solistički, uz razne orkestre i u komornim sastavima, a osnovala je i vodila Zagrebački klavirski trio ženskoga sastava te poticala hrvatske skladatelje da pišu nova djela za nju i njezin Trio.

Život posvećen glasoviru, kolegama glazbenicima, obitelji i nadasve mužu, uglednom skladatelju Bruni Bjelinskom, čije je skladbe najbolje i najvjernije interpretirala, okrunjen je svečanim koncertom na kojem je uz djela Wolfganga Amadeusa Mozarta (Sonata u C–duru KV 330), Isaaka Albeniza (Sevilla), Enriqua Granadosa (Andaluza) i Manuela de Falle (Ples vatre) izvela upravo njoj posvećene skladbe Brune Bjelinskog (U proljeću i Proljetne igre iz 1959). Izvela je i Tri kompozicije za klavir koje joj je 1986. posvetio Boris Papandopulo.

Uzbuđenje, radost i predanost izvirali su iz svake note odabranoga programa, ispraćena burnim odobravanjem brojne publike. A da je ne samo sugestivna solistica nego i odlična suradnica za glasovirom, pokazala je i prateći u nekoliko popijevki i arija Odaka, Puccinija, Boita i Verdija svoju gošću sopranisticu Mirelu Toić. U toj svečanoj prigodi Hrvatsko društvo glazbenih umjetnika (HDGU) podarilo je Ljerki Pleslić Bjelinski Zlatno zvono, simbol svojega Društva, kao znak priznanja za dostignuće u proteklih 45 godina svestrane umjetničke djelatnosti.


Godišnja doba na Festivalu sv. Marka

slika

U grandioznom svjetovnom oratoriju Godišnja doba Joseph Haydn pred kraj života posljednji je put genijalnim skladateljskim nadahnućem opjevao prirodu i idiličan život čovjeka na selu. To opsežno i vrlo zahtjevno djelo u četiri dijela s naslovima Proljeće, Jesen, Ljeto i Zima rijetko se čuje i zato je bilo prava poslastica u programu Festivala sv. Marka, na koncertu održanu 4. svibnja u Crkvi sv. Blaža.

Izvedbu su ostvarili solidan Hrvatski komorni orkestar te brojčano malen, u nekim brojevima vrlo skladan, ali ponekad i prenapregnut Oratorijski zbor Crkve sv. Marka, koji je korektno uvježbao Tomislav Fačini, i sam se pridruživši pjevačima. Dojmljiv je bio glasovno iznimno ujednačen trio solista, u sastavu bas Ante Jerkunica (Zakupnik Simon), sopranistica Margareta Klobučar (Hanna) i tenor Marko Čilić (Lukas). Svi su sudionici bili na visini zadatka, a profinjenim stilom i izvrsnom dikcijom njemačkog izvornika osobito se isticao odličan tenor Marko Čilić, mladi Zagrepčanin odrastao u Münchenu, gdje se i školovao, i kojem je to bio prvi nastup u Hrvatskoj.

Vrlo dobrom izvedbom ravnao je maestro Vladimir Kranjčević u nezahvalnoj ulozi prilagodbe neprikladnu prostoru. Naime, akustika Crkve sv. Blaža s previše jeke izobličavala je prirodnu ekspanziju zvuka, osobito u brzim i fugato–stavcima. Zato se u tom prostoru koncerti uglavnom i ne održavaju! No, to je u datim okolnostima, s prevelikim izvođačkim ansamblom za odveć skučen prostor domicilne Crkve sv. Marka ili pak susjedne Crkve sv. Katarine bilo, kažu, jedino rješenje. Unatoč tome, izvedba je bila uspješna, nagrađena dugim pljeskom, pa bi je bilo vrijedno ponoviti u prikladnijem prostoru.

Vijenac 344

344 - 10. svibnja 2007. | Arhiva

Klikni za povratak