Vijenac 342

Glazba

HNK u Zagrebu: gostovanje Irine Lungu u Traviati

Povratak vjere u operu

Irina Lungu publiku je osvojila bogatim glasom, puna i tamna tona te zavidnom glazbenom izvedbom

HNK u Zagrebu: gostovanje Irine Lungu u Traviati

Povratak vjere u operu

slika

Irina Lungu publiku je osvojila bogatim glasom, puna i tamna tona te zavidnom glazbenom izvedbom

Gostovanja sopranistica Inve Mula, Irine Samoylova i Irine Lungu u četirima izvedbama Verdijeve Traviate u Hrvatskome narodnom kazalištu u Zagrebu tijekom ožujka uvelike su podigla razinu te predstave, za koju je Olga Šober u Hrvatskoj najprimjerenija protagonistica. Nastupi takvih pjevačica vraćaju vjeru u operu i općenito su podigli razinu kakvoće gostovanja inozemnih pjevača u Zagrebačkoj operi.

Osim toga, nastupi takvih pjevačica zasjenjuju nedostatke predstave, kao što su ples članova zbora u prvom činu koji ne znaju kojim bi stilom valcera zaplesali ili crvena Violettina haljina u prvom činu, koju, loše izrađenu tako da sputava pokret, gošće u predstavi odbijaju odjenuti, a domaćim, manje iskusnim pjevačicama, ona nepotrebno dodatno otežava ionako tešku ulogu.

Mlada 27-godišnja Moldavka Irina Lungu pobijedila je na nekoliko međunarodnih natjecanja. Solistica je Državne operi u Voronežu. Od 2003. članica je opernoga studija milanske Scale gdje će ulogu Violette u dvanaest izvedaba Traviate u srpnju dijeliti s Angelom Gheorghiu. Mlada pjevačica prekrasna scenskog izgleda još nema izgrađenu koncepciju Violettina lika, osim nekoliko općenitih naznaka, te joj nedostaje glumačkoga rada.

No, zato je njezina glazbena izvedba zavidna i zapravo je publiku osvojila čistim pjevanjem. Glas Irine Lungu bogat je, puna i tamna tona, s perspektivom Leonore u Trubaduru i Norme. Ima koloraturnu pokretljivost, sigurne i blistave visine. Ostvaruje puninu legato fraza u duetu s Germontom u drugoj slici, kojega je dojmljivo tumačio bariton Armando Puklavec. Ponovno je bilo ugodno čuti tenora Darija Schmuncka u ulozi Alfreda. Dirigent Gianluca Marcianó u ponekim je agogičkim trenucima uspio zbuniti pjevače, inače je sigurno vodio izvedbu.


Davor Schopf

Vijenac 342

342 - 12. travnja 2007. | Arhiva

Klikni za povratak