Vijenac 342

Glazba

HNK u Zagrebu, gostovanje Opere HNK Ivana pl. Zajca: Amilcar Ponchielli, Gioconda, red. Ozren Prohić, dir. Nada Matošević

Blistava predstava

Gioconda je predstava čvrste glazbene okosnice i precizno uvježbana ansambla

HNK u Zagrebu, gostovanje Opere HNK Ivana pl. Zajca: Amilcar Ponchielli, Gioconda, red. Ozren Prohić, dir. Nada Matošević

Blistava predstava

slika

Gioconda je predstava čvrste glazbene okosnice i precizno uvježbana ansambla

Premijernim ovacijama ispraćeno je gostovanje Opere HNK Ivana pl. Zajca iz Rijeke s Giocondom Amilcara Ponchiellija, na čelu s dirigenticom i novom intendanticom Nadom Matošević. Blistava predstava oduševila je zagrebačku publiku i prava je šteta što nije planirano više izvedbi. Predstava je to čvrste glazbene okosnice i precizno uvježbanog ansambla s naglašenim dramatskim trenucima u raspjevanosti kasnoga belkanta. Redatelj Ozren Prohić vješto je riješio brze smjene velikih skupnih prizora s komornijim prizorima protagonista u prvom činu, kao i treći čin. Operni zbor s karnevalskim maskama pozadina je snažnih drama što se odigravaju među junacima te zanosne opere, u kolopletu ljubavi, mržnje i njihovih interakcija. Čista, elegantna scena Dalibora Laginje tek s nekoliko elemenata dočarava točno određene venecijanske ambijente i daje otvoreni prostor ansamblu. Kostimi Irene Sušac ljepotom ispunjaju taj prostor. Zagrebačkoj publici veoma se svidio neodoljiv i simpatično karikiran balet Ples satova s pas de deuxom u zraku koreografkinje Snježane Abramović.

Dramsku nit što je redatelj provlači predstavom prema vrhuncu u četvrtom činu inteligentno slijedi sopranistica Olga Kaminska u naslovnoj ulozi. Razdirana između ljubavi i osvete, Gioconda sebe nesebično daje drugima. Kaminska, kao zrela pjevačica bogata iskustva, dobro zna baratati čvrstim glasom i udovoljiti zahtjevima dionice. No, njezino je prirodno ograničenje karakter glasa kojemu nedostaje spinto, a kamoli dramski karakter, što se osobito čulo u glavnoj ariji Suicidio.

Kao Enzo predstavio se mladi tenor Davor Lešić, stalni solist riječke Opere, koji se od tumača epizodnih uloga sve bolje razvija prema dramskom tenoru. Pokazao je to i prije Enza, ulogom Turiddua u Cavalleriji rusticani. U razvoju je oprezan, što je na dulji rok dobro.

Ostali solisti bili su glasovno idealni i pjevački raskošni u svojim ulogama: bas Ivica Čikeš kao Alvise, mezzosopranistice Nataša Jović Trivić i Neda Martić u ulogama Laure i Giocondine slijepe majke, uz rutinirana dramskog baritona Marzija Giossija u ulozi pokvarenoga Barnabe.


Davor Schopf

Vijenac 342

342 - 12. travnja 2007. | Arhiva

Klikni za povratak