Vijenac 341

Kazalište

TEATROSKOP

Važno je zvati se Ernest u HNK u Zagrebu

Važno je zvati se Ernest u HNK u Zagrebu

slika

Komedija Važno je zvati se Ernest, najvažnija i sigurno najpoznatija drama Oscara Wildea, ujedno i najbolji prikaz autorova duha i svega onog što je od njega stvorilo, ili čime je sam stvorio, jednu od ikona prošlog stoljeća, nova je produkcija Hrvatskoga narodnog kazališta u Zagrebu. Iako je nastala u relativno kratku roku i, zbog otkazivanja drugih programa Drame nacionalne kazališne kuće, izvan svih planova i programa, predstava u režiji Tomislava Pavkovića računa na uigranost ekipe koja već dugo nije igrala komediju, pa će biti zanimljivo u tom ključu vidjeti suradnju mlađih, ali već etabliranih, kao što su Dušan Bućan, Luka Dragić, Zrinka Cvitešić i Olga Pakalović s, uvjetno rečeno, starijima iz ansambla Drame, Brankom Cvitković, Goranom Grgićem, Vlastom Ramljak i Alenom Šalinovićem. Uz Pavkovića, koji potpisuje i izbor glazbe, autorski tim predstave čine scenografkinja Dinka Jeričević i kostimografkinja Doris Kristić. Premijera je 29. ožujka.


Gostovanje grupe Via Negativa

Slovensku izvedbenu skupinu Via Negativa redoviti posjetitelji Eurokaza već poznaju, a oni drugi za nju su sigurno čuli zbog prošlogodišnjega takozvanog skandala nakon njihova gostovanja u zagrebačkom HNK i suradnje s ansamblom tamošnje opere. Heterogena grupacija pod umjetničkim, ali tek djelomično i autorskim vodstvom slovenskoga redatelja Bojana Jablanovca ponovno dolazi u Zagreb, točnije u Teatar &TD, gdje će 30. i 31. ožujka izvesti dva preformansa iz ciklusa koji tematizira smrtne grijehe. Incasso i Bi, ne bi bave se, redom, pohlepom i požudom.


Ženidba u Dubrovniku

slika

U dubrovačkom Kazalištu Marina Držića talijansko–hrvatski redatelj Nino Mangano, sa stalnim ansamblom koji čine Glorija Šoletić, Nina Hladilo, Izmira Brautović, Edi Jertec, Frane Perišin, Niko Kovač i drugi, priprema Gogoljevu Ženidbu. Premijera je najavljena za 5. travnja.


Naj, naj, naj festival u Žar ptici

slika

Sedmo izdanje Naj, naj, naj festivala, koji u vrijeme uskršnjih blagdana organizira Kazalište Žar ptica, kao svojevrsnu besplatnu slobodnu aktivnost za svekoliku zagrebačku dječju publiku, donosi promjene u organizaciji, namjeri i ambiciji. Ove godine, od 10. do 15. travnja, pored izbora najboljeg od domaćega dječjeg kazališta, Naj, naj, naj festival ugostit će i inozemne predstave, iz Belgije, Nizozemske, Francuske, Švicarske i Rusije, čime ne samo da postaje međunarodni nego i festival s najzgusnutijim programom u regiji. Za iscrpljujući ritam od četiri do pet predstava dnevno nije dovoljna samo dvorana u Bijeničkoj, nego će se koristiti i prostori kazališta Gavella, Komedija, Trešnja, Male scene i KNAP–a, kao i dvorane Zagrebačkog kazališta lutaka i Zagrebačkog kazališta mladih. Detaljni program sedmog Naj, naj, naj festivala nalazi se na internetskim stranicama Kazališta Žar ptica.


Europa, Medeja i Žena–bomba u ZKM–u

slika

Tri jednočinke Ivane Sajko, Europa, Medeja i Žena–bomba, bit će postavljene kao jedna cjelovečernja predstava u Zagrebačkom kazalištu mladih, koje se time napokon otvara prema eksperimentalnijem repertoaru. Riječ je o dramskim tekstovima koji izmiču uobičajenoj klasifikaciji jer se sastoje primarno od monologa naslovne junakinje, ali i od brojnih digresija najrazličitijih, takozvanih stvarnosnih referencija. U svakoj od jednočinki Ivana Sajko progovara na drukčiji način, putem lica koja su istodobno i tek dramske funkcije za iznošenje stava ili ispitivanje mita. Takvo štivo već je dovoljno zahtjevno i za čitatelja, dok u izvedbenom smislu oslobađa mogućnost bezbrojnih varijacija i interpretacija. Za koje od njih su se odlučile redateljice Franka Perković, koja Medeju radi sa Ksenijom Marinković, Barbarom Prpić, Danijelom Ljubojom i Petrom Leventićem, Dora Ruždjak–Podolski koja je u Katarini Bistrović–Darvaš prepoznala Ženu–bombu ili sama autorica zadužena za treći dio trilogije, vidjet će se premijerno 11. travnja u atriju ZKM–a te u dvoranama Istra i Miško Polanec.


Igor Ružić

Vijenac 341

341 - 29. ožujka 2007. | Arhiva

Klikni za povratak