Vijenac 341

Fotografija

U FOKUSU

Status Erika Niedlinga

Status Erika Niedlinga

slika

Leipzig Nova serija fotografija Status Erika Niedlinga izložena je u galeriji Spinnerei archiv massiv. Autor mijenja vidljiv svijet i njegove komponente prema vlastitoj perspektivi, pa njegove serije fo-tografija često mijenjaju vrijednosni sustav, idealni svijet djedova i baka, primjerice, sa crno-bijelih fotografija koje poznajemo pretvara se u neku novu mješavinu svjetla i sjena.

Fotografije pod zajedničkim naslovom Status prikazuju prostore koji daju naslutiti vječnost. To je naslućivanje opisno, fotografirana su skladišta, prolazi u muzeju, stvari koje su ispremetane, te je njihov prirodan red potpuno ukinut, kipovi jedan uz drugi, slike u nekom novom bizarnom poretku. Odsutnost rada s početkom i ciljem, odnosno trajanjem, osjeća se u zraku i stvari su prepuštene vječnosti. Izložba ostaje otvorena do 21. travnja.


Vrtoglavica Tine Merandon

slika

Pariz Portrete poznatih političara pod naslovom Vertigo 1 izložila je u Galerie Hors Sol Tina Merandon, dobitnica Prix Jeune Creation 2003. Za dnevnik »Le Monde«, u rubrici Décryptages-portraits, autorica je te fotografije objavljivala između 2005. i 2006. Pitanje portreta uvijek je pitanje istraživanja slike duše, ali pitanje je posjeduju li oni čije su slike neprestano objavljivane – svoju pravu sliku. Tina Me-randon odabire upravo one trenutke kada se umjetno stvorena medijska slika poznatih osoba raspada i pokazuje se ljudskost i obična osoba.

Uza sve to autorica je morala žonglirati s više vrsta moći, onom političkom koja navodi političare da stvaraju svoju sliku, vlastitom umjetnice što teži ponuditi svoje viđenje, uz stalnu svijest da je i sama neizbježno uvučena u igru moći. Izložba je otvorena do 21. travnja.


Vučemilović u Samoboru

slika

Samobor Izbor iz fotografskog opusa Nikole Vučemilovića (retrospektivne izložbe koja je prošle godine napravljena u Splitu) izložen je u Foto-galeriji Lang. U doba pozicioniranja između socrealizma i neorealizma, pedesetih, Nikola Vučemilović priklonio se neorealizmu, kao načinu na koji je promatrao svijet i život.

Neke od njegovih fotografija iz sredine pedesetih go-dina doimaju se kao kadrovi iz neorealističkih filmova Vittoria de Sike, Roberta Rossellinija ili Luchina Viscontija, i upravo je ta filmska sceničnost Vučemiloviće-vih fotografija neutralizirala retoriku lokalne ideologije, piše Želimir Koščević u svojoj studiji. Uz osjećaj duha vremena valja istaknuti sredozemnu slikovitost Vučemilovićevih fotografija. Izložba traje do 8. travnja.


Kolbasov Tibet

slika

Zagreb U okviru ciklusa Snapshot / Brzo okidanje, u Kuli Lotrščak, izložene su fotografije pod zajedničkim naslovom 20 dana na Tibetu Silvestra Kolbasa. Drukčije poimanje fotografije, brzi autorski pogledi, izrazito subjektivna fotografija – zajedničko obilježje cijeloga ciklusa koji je osmislila Marina Vi-culin, ovaj put predstavlja se naizgled putopisnom fotografijom savršenih krajo-lika Tibeta. Isprva ćemo pomisliti da su oni već toliko puta fotografirani i na fotografijama viđeni. Upravo subjektivnost fotografija, uz prateće dnevničke natpise tko je osoba koju smo sreli na putu i što se ovdje, a što malo dalje događalo, ono je što Kolbasove fotografije šarenih zastavica, tamnoputih ljudi i mnogo neba čini pogodnima za ciklus drukčijeg gledanja na fotografiju. Fotografija što donosi priču izrezanu na kadrove, s mnogo bjelina i međuprostora, nudi pravi, izmaštani doživljaj putovanja – prilagođen mogućnosti doživljaja. Izložba se zatvara 7. travnja.


Dina Ivan

Vijenac 341

341 - 29. ožujka 2007. | Arhiva

Klikni za povratak