Vijenac 341

Glazba

IZ SVIJETA OPERE

Riječka Gioconda u Zagrebu

Riječka Gioconda u Zagrebu

slika

Opera Gioconda Amilcarea Ponchiellija jedina je opera nastala za Verdijeva života koja se, do pojave opernoga verizma, zadržala na repertoarima opernih kuća. Praizvedena je iste godine kad i Zajčev Zrinjski, 1876. To djelo ima posebno mjesto u povijesti Ri-jeke, jer je njime, zajedno s Verdijevom Aidom, 1885. otvorena zgrada Hrvatskoga narodnog kazališta Ivana pl. Zajca.

Riječka opera postavila je prošle sezone iznimno uspješnu produkciju Gioconde pod dirigentskim vodstvom Nade Matošević. Redatelj Ozren Prohić načinio je zanosnu, spektakularnu predstavu, u kojoj se potresne osobne drame protagonista odigravaju u sjeni vreve venecijanskoga karnevala. Zanimljiv otklon u popularnom baletnom prizoru Ples satova načinila je koreografkinja Snježana Abramović. Na premijeri u veljači prošle godine naslovnu ulogu tumačila je Gabriela Georgijeva, a izvedba u okviru prošloljetnoga festivala Riječke ljetne noći s Mirellom Toić kao Giocondom i Maurizijom Comencinijem kao Enzom još ju je nadmašila.

Na gostovanju u Hrvatskome narodnom kazalištu u Zagrebu 30. ožujka pojavit će se i djelomično nova solistička podjela. Nastupaju Olga Kaminska (Gioconda), Davor Lešić (Enzo), Ivica Čikeš (Alvise), Nataša Jović Trivić (Laura), Neda Martić (Giocondina slijepa majka), Marzio Giossi (Barnaba).


Premijere u Beču

slika

Dinamičan repertoar Narodne opere u Beču, sastavljen od opereta, opera i mjuzikala, upotpunit će se 31. ožujka komičnom jednočinom operom Španjolski sat Mauricea Ravela, u kombinaciji s operom Mudrijašica Carla Orffa. Španjolski sat režira mlada čileanska redateljica Aniara Amos, a Mudrijašicu René Zisterer iz Tirola. Dvije izvedbe Mudrijašice u travnju posebno su prilagođene dječjoj školskoj publici.

Vezano uz operu Španjolski sat, Narodna opera 7. travnja pripre-ma gala koncert s ulomcima iz španjolskih zarzuela, operetne forme koja se za tu prigodu naziva španjolskom sestrom bečke operete. Arije i duete iz Torrobinih, Jiménezovih, Chapijevih, Serranovih i Sorozabalovih zarzuela pjevaju Melba Ramos, Carlos Alvarez i Ismael Jordi.

Omiljeni bački bariton Carlos Alvarez istodobno u Bečkoj državnoj operi sudjeluje u pokusima za novu produkciju Donizettijeve Kći pukovnije s Natalie Dessay u naslovnoj ulozi. Premijera je 1. travnja. Dirigira Yves Abel, Tonija pjeva tenor Juan Diego Florez, a Vojvotkinju od Crakentorpa nitko drugi nego neumorna Montserrat Caballé!

Još jednu izvedbu Puccinijeve Toske 2. travnja u Državnoj operi s Eszter Sümegi u naslovnoj ulozi dirigira Vjekoslav Šutej.


Premijera Fausta u Mariboru

slika

Opera Slovenskoga narodnog kazališta u Mariboru, uoči predstojećega gostovanja u Japanu s Delibes-ovom Lakmé, 30. ožujka premijerno izvodi još jedno omiljeno djelo iz francuskog opernog repertoara, Gounodova Fausta. Dirigent je Lorenzo Castriota Skanderbeg, redatelj Alessio Pizzech.


Met na Hrvatskom radiju

slika

Izravni prijenosi iz njujorškog Metropolitana u ciklusu Ope-ra na trećem donose dva djela koja se inače ne mogu često čuti u programu Hrv-atskog radija. U Egipatskoj Heleni Richarda Straussa 31. ožujka naslovnu ulogu pjeva sopranistica Deborah Voigt, sopranistica Diana Damrau je Aithra, a bariton Wolfgang Brendel Altair. Dirigira Fabio Luisi.

U André Chénieru Umberta Giordana 7. travnja nastupaju sopranistica Violeta Urmana kao Madailena, tenor Ben Heppner kao Chénier i bariton Mark Delavan kao Gérard. Dirigent je Marco Armiliato.


Davor Schopf

Vijenac 341

341 - 29. ožujka 2007. | Arhiva

Klikni za povratak