Vijenac 341

Film

Most za Terabithiju (Bridge to Terabithia), red. Gabor Csupo

Realistična fantazija

Redatelj (mađarskoga podrijetla) Gabor Csupo kreira inteligentnu i ganutljivu, osjećajnu i zrelu priču o odrastanju – (po)najbolji obiteljski film u dugo vremena

Most za Terabithiju (Bridge to Terabithia), red. Gabor Csupo

Realistična fantazija

slika

Redatelj (mađarskoga podrijetla) Gabor Csupo kreira inteligentnu i ganutljivu, osjećajnu i zrelu priču o odrastanju – (po)najbolji obiteljski film u dugo vremena

Iako promidžbeni materijal filma najavljuje još jednu u nizu sword & sorcery pustolovina za tinejdžere (pretežno na tragu Narnijskih kronika), Most za Terabithiju, pokazuje se, nešto je posve drukčije (bogatije i suvislije, srećom) od puke površne eskapističke fantazije. Fantazija kao definicija maštovitosti i imaginacije, doduše, u filmu ima istaknuto mjesto, no supostoji isključivo kao podupiratelj radnje; nikad kao sama sebi svrha. Računalni efekti tako su svedeni na minimum te prava snaga filma i leži u njegovoj čvrstoj ukorijenjenosti u realističnom. Redatelj (mađarskoga podrijetla) Gabor Csupo to prepoznaje i nikad ne forsira imaginarnu zemlju Terabithiju u prvi plan niti dopušta da izmaštana bića (vilin–konjici ratnici, stabla – divovski trolovi, lešinari i vjeverice – dlakavi neprijatelji) zaguše pravi smisao djela – nužnost razvoja slobodnog, kreativnog mišljenja i mašte te dragocjenost čista, iskrena prijateljstva; pritom to čineći s mnogo empatije i razumijevanja te nimalo propovijedanja, šireći (unatoč gruboj stvarnosti s kakvom se suočavaju njegovi junaci) dobre vibracije i propagirajući ljubaznost, dobru volju i otvoren um prema svima, čak i onima koji to (naizgled) ne zaslužuju. Bez Hollywoodu svojstvena sentimentalizma, osjetljiv redatelj (u prvome redu animator – Rugrats, Simpsonovi), kreira inteligentnu i ganutljivu, osjećajnu i zrelu priču o odrastanju, nepretencioznu i razrađenu, nimalo trivijaliziranu, koja spretno hvata živote svojih dječjih protagonista (živahne djevojčice, u izvedbi Anne Sophije Robb, vrlo nalik mladoj Keiri Knightley, i poznatoj kao razmaženo derište u Burtonovu Charlieju i tvornici čokolade, te introvertiranoga dječaka, u interpretaciji Josha Hutchersona (Zathura)) – i doma i u školi, kreirajući pravi dječji film – i prezentiran kroz oči djece; posve prilagođen i ugođen prema mladim gledateljima – (po)najbolji obiteljski film u dugo vremena.


Katarina Marić

Vijenac 341

341 - 29. ožujka 2007. | Arhiva

Klikni za povratak