Vijenac 341

Glazba

DVD KLASIKA: Varaždinske barokne večeri 1971–2005, Varaždinske barokne večeri i Astarta plus

Iz magle sjećanja

Riječ je o nedvojbeno korisnu izdanju kojemu se ne može osporiti dokumentarna vrijednost, no izvrsne su Varaždinske barokne večeri zaslužile daleko bolju multimedijsku prezentaciju

DVD KLASIKA: Varaždinske barokne večeri 1971–2005, Varaždinske barokne večeri i Astarta plus

Iz magle sjećanja

slika

Riječ je o nedvojbeno korisnu izdanju kojemu se ne može osporiti dokumentarna vrijednost, no izvrsne su Varaždinske barokne večeri zaslužile daleko bolju multimedijsku prezentaciju

Izdavanje dvostrukoga DVD-a o Varaždinskim baroknim večerima, jednoga sa snimkama koncerata odabrane hrvatske glazbene baštine, a drugog, DVD-ROM-a, s posebnom bazom podataka o tome što se u prvih dvadeset i četiri godine trajanja festivala izvodilo, može se samo pozdraviti. Glavnina rada na izdanju sastojala se od obilnog posezanja za snimkama arhiva HTV-a, odnosno prijašnje RTV Zagreb, ne samo u slučaju snimki djela hrvatskih skladatelja na prvom, DVD-videu nego na posve jednaki način i pri predstavljanju programa pojedinih festivalskih godina na DVD-ROM-u. Osim opsežnih godišnjih programa festivala koje je moguće pretraživati po danima, priložene su i fotografije te ulomci televizijskih snimaka zanimljivijih dijelova programa, što je možda najveći domet cijeloga izdanja. Zahvaljujući popratnoj multimedijalnosti, može se krenuti u nostalgično putovanje vremenom te na slušnoj razini pratiti promjenjivi glazbeni puls Večeri tijekom godina i desetljeća.

Ipak, nije ponuđena tehnički vrlo lako izvediva mogućnost pretraživanja cjelokupne baze podataka, nego se korisnik u potrazi za djelom nekoga skladatelja izvedenim na festivalu ili za nekim od brojnih glazbenih interpreta koji su na njemu nastupali upućuje tek na festivalsku godinu te željeni podatak mora tražiti ručno u programu dane godine. Spomenute popratne snimke s obzirom na televizijsko podrijetlo zadovoljavaju tek na informativnoj razini te dakako ne dosežu ni minimum audiofilskih standarda. U slučaju starijih snimki tu činjenicu i ne možemo zamjeriti, no u novije vrijeme ona je simptom izostanka praćenja i dokumentiranja našega jedinoga baroknog festivala uz pomoć novijih medija i tehnologije. Osim toga, televizija obično dokumentira koncerte i operne predstave reprezentativnije i monumentalnije naravi, pa smo na izdanju neizbježno zakinuti za neke od solističkih i komornih bisera festivala.

Hrvatska glazbena baština na DVD-videu predstavljena je izvedbama djela jednog renesansnog (moteti Julija Skjavetića u solidnoj izvedbi Slovenskoga komornog zbora), dva postbarokna (pretklasične simfonije Amanda Ivančića kao glazbena podloga videošetnji Varaždinom te blijedo betovenijanska misa Leopolda Ebnera), zatim s Il primo libro de madrigali a cinque voci Francesca Uspera u izvedbi britanskoga vokalnog sastava specijalizirana za izvođenje rane glazbe Pro Cantione Antiqua, za ovakvo izdanje predugim Vespereae Beatae Mariae Virginis Vinka Jelića te konačno – kao posveta –izvedbom Koncerta za klavira i orkestar u f-molu Johanna Sebastiana Bacha s Juricom Muraiem za klavirom. Pored kolebljive razine kompozicijske zanimljivosti i nekih izvedbenih nesigurnosti, glavni je problem snimki u istovjetnosti audio(ne)kvalitete s dokumentarnim snimkama s DVD-ROM-a, premda su za razliku od njih namijenjena pozornu slušanju. Dodamo li tomu dizajnerske i tehničke nespretnosti DVD-ova, ostaje nam zaključiti da je riječ o nedvojbeno korisnu izdanju kojemu se ne može osporiti dokumentarna vrijednost, no izvrsne su Varaždinske barokne večeri zaslužile daleko bolju multimedijsku prezentaciju.


Ivan Ćurković

Vijenac 341

341 - 29. ožujka 2007. | Arhiva

Klikni za povratak