Vijenac 340

Ples

Premijera Out of service Keren Levi, produkcija Plesni centar Tala

Zaslužene ovacije

Iako se bave vrlo ozbiljnim pitanjima intime u odnosu na kaos suvremenog urbanog načina života, Keren Levi i ekipa izvanrednih izvođača uspjeli su napraviti predstavu koja plijeni duhovitošću, iskrenošću i ljudskom toplinom

Premijera Out of service Keren Levi, produkcija Plesni centar Tala

Zaslužene ovacije

slika

Iako se bave vrlo ozbiljnim pitanjima intime u odnosu na kaos suvremenog urbanog načina života, Keren Levi i ekipa izvanrednih izvođača uspjeli su napraviti predstavu koja plijeni duhovitošću, iskrenošću i ljudskom toplinom

Kako je sjećanje na odličnu predstavu Couple like Keren Levi, izvedenu na 7. platformi mladih koreografa u Zagrebu svježe, tako je njezina nova predstava Out of service, ostvarena u produkciji zagrebačkoga Plesnog centra Tala, tim veće iznenađenje. Dok je Couple like komorna plesna predstava i u potpunosti temeljena na pokretu, Out of service oblika je tjelesnoga kazališta, a autorica ovdje potpisuje isključivo režiju. Furioznom izvođačkom energijom, tempom koji od prve scene neprekidno raste, kakofonijom govora i pokreta te duhovitom komunikacijom s publikom ovdje vidimo posve drukčiju Keren Levi. No jednako autorski istančanu i redateljski preciznu.

Out of service bavi se temom dostupnosti »na osobnim i međusobnim razinama, u okviru i izvan kazališta« (iz programske knjižice). Ta je tema strategijom intimnih asocijacija, gotovo ispovijedi izvođača / autora, razvijena u tkivo predstave. Svaki od izvođača iznosi svoju priču vrlo jasnom dramaturškom linijom i tako prema načelu pretvaranja privatnih priča u javnu izvedbu od izvođača postaju likovi u predstavi. Igra se sastoji od niza pokretnih, pjevanih i igranih situacija. Od naznaka što znači biti dostupan tijekom predstave izvođači zaoštravaju vlastito stanje do sama središta osobnog iskustva, dovodeći se do rasipanja, do druge strane, do potpuna iscrpljivanja i priznavanja osobnih granica i strahova. Do stanja u kojemu više nije moguće biti dostupan, a biti out of service konačno je priznato kao vlastito pravo ili vlastita nužnost.

Iako se bave vrlo ozbiljnim pitanjima intime u odnosu na kaos suvremenog urbanog načina života, Keren Levi i ekipa izvanrednih izvođača uspjeli su napraviti predstavu koja plijeni duhovitošću, iskrenošću i ljudskom toplinom. Izvođačka ekipa predvođena je iznimnom Larisom Lipovac u ulozi gimnastičarke producentice koja je neprekidno na rubu sloma, a Sonja Pregrad nudi svoje tijelo publici na uslugu i zabavu, sve dok se potpuno ogoljena ne smjesti na sredinu scene postajući doslovno tijelo predstave. Dramatična Roberta Milevoj kostimirana u crni baloner i cipele s potpeticom šulja se po rubovima predstave tragajući za odgovorom sviđa li nam se ili ne. Darko Japelj u obliku predavanja ispovijedi bavi se pitanjima depresije i hipohondrije, dok Damir Klemenčić najdublje ljudske drame pretvara u reklamni slogan za internetski site.

Kako se u galopirajućem tempu predstave sve više radnji događa istovremeno, sve razine predstave nije moguće primiti na prvo gledanje. Ipak, kao jednu od najdojmljivijih scena, u kojoj je vidljiva sva ljudskost i toplina predstave, duet je Roberte Milevoj i Damira Klemenčića, u kojoj joj on ljepljivom trakom zalijepi baloner za noge kako bi je spasio od potpune degradacije razgolićivanja.

Iako se predstava doima kao organski razvijen kaos, upravo je u ritmu i preciznu isprepletanju mnoštva scenskih radnji vidljiva disciplinirana režija Keren Levi, kao i vrhunska izvedba svih sudionika predstave. Uz izvođače tu su i Zvonimir Dusper, obrada glazbe, i Miljenko Bengez, oblikovanje svjetla.

Zahvaljujući neiscrpnu entuzijazmu, energiji i producentskom talentu Tamare Curić i Larise Lipovac, koje se nalaze pod imenom Plesni centar Tala, te autorskom senzibilitetu Keren Levi, Zagreb je s Out of service dobio premijeru na svjetskoj razini, a svi koji su uložili u predstavu (da parafraziram Larisu Lipovac iz predstave) – zaista imaju hit!

Iva Nerina Sibila

Vijenac 340

340 - 15. ožujka 2007. | Arhiva

Klikni za povratak