Balet HNK u Zagrebu 23. i 24. ožujka premijerom Pjesme ljubavi i smrti slavi šezdesetu obljetnicu umjetničkog djelovanja Milka Šparembleka, doajena hrvatskog baleta. Pjesme ljubavi i smrti Gustava Mahlera i Milka Šparembleka praizvedene su 1980. u lionskom Ballet de Lyon, a već godinu poslije u Zagrebu. Riječ je o antologijskom djelu europskoga baletnog kazališta, koje se s pravom vraća na hrvatsku scenu.
Domaće u Ekvadoru
Plesni studio Liberdance gostuje na međunarodnom plesnom festivalu Mujeres de la danza / Žene u plesu u Quitu u Ekvadoru od 10. do 17. ožujka 2007. godine s odličnom predstavom Domesticus vulgaris ili Jednostavno domaće. (Možda koreograf Rajko Pavlić zaradi dovoljno novca za koju reprizu u Zagrebu?)
Plesati poput robota
Udruga Urbani val organizira radionicu poppinga, jedne od tehnika urbanoga plesa odnosno breakdancea, poznate još kao robotski ples. Blizak pantomimi, popping se koristi mehaničkim pokretima, poput robota, a zahtjevan je u smislu usredotočena nadzora i izolacije pojedinih dijelova tijela, uz strogo poštivanje glazbe i ritma. Radionica se održava u Hip Hop Centru u Dobojskoj ulici 17b, Trešnjevka. (Kontakt: 095 90 76 403 ili contact@freestylekings.org)
Dvorski plesovi na Trešnjevci
Trešnjevačka plesna scena (TREPS) nastavlja s uspješnim projektima. U suradnji s OŠ za balet i ritmiku organizirana je radionica dvorskih plesova renesanse i ranoga baroka, rekonstruiranih iz izvornih zapisa, a u koreografiji Mary Collins, britanske umjetnice posvećene istraživanju povijesnih plesova. Završni bal izveden je u nedjelju 11. ožujka kao osmišljena predstava, a na njemu su uz Mary Collins i sudionike seminara nastupili glazbeni ansambli Musica da camera i Minstrel.
Potjeh Zadarskoga plesnog ansambla
Nadahnute pričom Ivane Brlić Mažuranić i pokrenute glazbom Mojmira Novakovića i Kriesa, kostimografkinja Marija Šarić Ban i koreografkinja Sanja Petrovski osmislile su plesnu predstavu Potjeh. Stilizirani elementi tradicionalne folklorne baštine dinarskoga kraja ogledaju se u glazbi, pokretu i kostimu, a tužni kraj priče brzo je prebačen u poentu i veselje ponovnog susreta kod Božića Svarožića. Brojni i vrlo mladi ansambl premijerno je izveo Potjeha na Zadarskom kazališnom ljetu 2006, a 11. ožujka gostovali su u zagrebačkoj Komediji.
Plesni priručnik
Darko Brkljačić, Uvod u balet, Nova izNova d.o.o., Zagreb, 2006.
Da ne započnemo ponovno svakidašnju jadikovku o kroničnom nedostatku stručne literature, evo konstruktivna primjera i djela. Autor nedavno tiskana priručnika Uvod u balet, plesač i koreograf Darko Brkljačić, napravio je kratak povijesni pregled kojim je prošetao od renesansnih spektakala do suvremenih američkih kompanija. Naglasivši neka imena, povijesne mijene i predstave, uz odabrane ilustracije, Brkljačić nepretenciozno prati razvoj plesa / baleta kao kazališne umjetnosti, nastojeći uhvatiti povijesne tokove u njihovu slijedu i stilskim izmjenama. Dodaje još poglavlje o baletu u Hrvatskoj te ukratko objašnjava, a često da bi pojasnio i ilustrira, najčešće tehničke termine i pozicije baletnoga klasa. Ne ulazi u dublju problematiku i ne širi temu, nego nudi praktičnu informaciju širokoj publici. Neprofesionalno je bavljenje plesom i baletom u porastu, a znanje i kultura općenito u padu, pa bi ovakav priručnik mogao i trebao naći zahvalnu publiku.
Maja Đurinović
Klikni za povratak