Vijenac 340

Ples

PLESNI INFO

Pjesme ljubavi i smrti

Pjesme ljubavi i smrti

slika

Balet HNK u Zagrebu 23. i 24. ožujka premijerom Pjesme ljubavi i smrti slavi šezdesetu obljetnicu umjetničkog djelovanja Milka Šparembleka, doajena hrvatskog baleta. Pjesme ljubavi i smrti Gustava Mahlera i Milka Šparembleka praizvedene su 1980. u lionskom Ballet de Lyon, a već godinu poslije u Zagrebu. Riječ je o antologijskom djelu europskoga baletnog kazališta, koje se s pravom vraća na hrvatsku scenu.


Domaće u Ekvadoru

Plesni studio Liberdance gostuje na međunarodnom plesnom festivalu Mujeres de la danza / Žene u plesu u Quitu u Ekvadoru od 10. do 17. ožujka 2007. godine s odličnom predstavom Domesticus vulgaris ili Jednostavno domaće. (Možda koreograf Rajko Pavlić zaradi dovoljno novca za koju reprizu u Zagrebu?)


Plesati poput robota

slika

Udruga Urbani val organizira radionicu poppinga, jedne od tehnika urbanoga plesa odnosno breakdancea, poznate još kao robotski ples. Blizak pantomimi, popping se koristi mehaničkim pokretima, poput robota, a zahtjevan je u smislu usredotočena nadzora i izolacije pojedinih dijelova tijela, uz strogo poštivanje glazbe i ritma. Radionica se održava u Hip Hop Centru u Dobojskoj ulici 17b, Trešnjevka. (Kontakt: 095 90 76 403 ili contact@freestylekings.org)


Dvorski plesovi na Trešnjevci

Trešnjevačka plesna scena (TREPS) nastavlja s uspješnim projektima. U suradnji s OŠ za balet i ritmiku organizirana je radionica dvorskih plesova renesanse i ranoga baroka, rekonstruiranih iz izvornih zapisa, a u koreografiji Mary Collins, britanske umjetnice posvećene istraživanju povijesnih plesova. Završni bal izveden je u nedjelju 11. ožujka kao osmišljena predstava, a na njemu su uz Mary Collins i sudionike seminara nastupili glazbeni ansambli Musica da camera i Minstrel.


Potjeh Zadarskoga plesnog ansambla

Nadahnute pričom Ivane Brlić Mažuranić i pokrenute glazbom Mojmira Novakovića i Kriesa, kostimografkinja Marija Šarić Ban i koreografkinja Sanja Petrovski osmislile su plesnu predstavu Potjeh. Stilizirani elementi tradicionalne folklorne baštine dinarskoga kraja ogledaju se u glazbi, pokretu i kostimu, a tužni kraj priče brzo je prebačen u poentu i veselje ponovnog susreta kod Božića Svarožića. Brojni i vrlo mladi ansambl premijerno je izveo Potjeha na Zadarskom kazališnom ljetu 2006, a 11. ožujka gostovali su u zagrebačkoj Komediji.


Plesni priručnik

slika

Darko Brkljačić, Uvod u balet, Nova izNova d.o.o., Zagreb, 2006.

Da ne započnemo ponovno svakidašnju jadikovku o kroničnom nedostatku stručne literature, evo konstruktivna primjera i djela. Autor nedavno tiskana priručnika Uvod u balet, plesač i koreograf Darko Brkljačić, napravio je kratak povijesni pregled kojim je prošetao od renesansnih spektakala do suvremenih američkih kompanija. Naglasivši neka imena, povijesne mijene i predstave, uz odabrane ilustracije, Brkljačić nepretenciozno prati razvoj plesa / baleta kao kazališne umjetnosti, nastojeći uhvatiti povijesne tokove u njihovu slijedu i stilskim izmjenama. Dodaje još poglavlje o baletu u Hrvatskoj te ukratko objašnjava, a često da bi pojasnio i ilustrira, najčešće tehničke termine i pozicije baletnoga klasa. Ne ulazi u dublju problematiku i ne širi temu, nego nudi praktičnu informaciju širokoj publici. Neprofesionalno je bavljenje plesom i baletom u porastu, a znanje i kultura općenito u padu, pa bi ovakav priručnik mogao i trebao naći zahvalnu publiku.


Maja Đurinović

Vijenac 340

340 - 15. ožujka 2007. | Arhiva

Klikni za povratak