Vijenac 340

Kazalište

TEATROSKOP

Lom (Bash) u atriju Gavelle

Lom (Bash) u atriju Gavelle

slika

Dramsko kazalište Gavella reaktivirat će svoju treću, ali kako se od Mamuta u međuvremenu odustalo, zapravo ipak drugu pozornicu u atriju 16. ožujka, svečanom premijerom i hrvatskom praizvedbom teksta Lom (Bash) Neila La Butea. Ime suvremenog američkog dramatičara, scenarista te filmskog i televizijskog redatelja domaća publika poznaje, osim putem filmova kao što su In the Company of Men ili Nurse Betty, i zbog predstave Stvar je u obliku Kazališta Mala scena. U tom kasnijem tekstu La Bute se bavio, prikazujući suvremenu i konceptualnu umjetnost kao čistu manipulaciju, zbiljom i njezinom namjerno pogrešnom interpretacijom, a sličnu temu imaju i tri jednočinke koje čine Lom (Bash). U svakoj od njih protagonisti naizgled uredne i uzorne svakodnevice ispovijedaju zločine počinjene u prošlosti, iz strasti, gluposti ili oportunizma. Navodno nimalo lagano kazališno iskustvo na Sceni Atrij kazališta u Frankopanskoj priprema slovenska redateljica Mateja Koležnik, s nevelikim ansamblom koji čine Ksenija Pajić, Mladen Vulić, Sven Šestak i Ivana Roščić kao gošća. La Buteov tekst prevela je Mirna Čubranić, dramaturg je predstave Dubravko Mihanović, dok kostime potpisuje Alan Hranitelj.


Moderna vremena u Splitu

Suvremeni talijanski autor Alessandro Trigona Occhipinti, nadahnut stvarnim događajem, napisao je 1999. komad Moderna vremena kao »zvono koje zvoni na uzbunu, poziv čovjeku da ponovno pronađe one ljudske dimenzije koje stalno, i možda nepovratno, gubi«. Occhipinti se uhvatio teme suvremene izgubljenosti u svakodnevnom ritmu koji nudi nagrade i zadovoljenja, ali s druge strane prazni ljudsku dušu i potrebu za svrhom. Kako to izgleda kad smo, kako tvrdi autor, nesvjesni na rubu provalije, u splitskom Hrvatskom narodnom kazalištu pokazat će Aleksandar Cvjetković, Bruna Bebić Tudor, Dijana Vidušin, Mijo Jurišić

te Andrea Mladinić i Petra Težak u režiji Nenni Delmestre premijerno 15. ožujka.


Sjećanje vode u Osijeku

slika


U Hrvatskom narodnom kazalištu u Osijeku redatelj Ivica Šimić odabrao je suvremeni dramski tekst, Sjećanje vode britanske autorice Shelagh Stephenson. Njezin interes za obiteljske teme pamti riječka publika, jer je i ne tako davno tamošnji HKD Teatar uspješno producirao hrvatsku praizvedbu njezinih Pet vrsta tišine. No, Sjećanje vode ipak je prije humorna drama i ne govori o nasilju u obitelji, osim ako se takvim ne shvati vraćanje majke u svijest jedne od triju kćeri, okupljenih upravo radi majčina pogreba. Majka, naime, čak i iz groba, pokušava suvremenim ženama, od kojih svaka ima svoj put i jednako je njime (ne)zadovoljna, objasniti kako stoje stvari, a na pozornici osječkog kazališta to će premijerno 17. ožujka iznijeti Nela Kocsis, Mira Perić Kraljik, Tatjana Bertok-Zupković i Sandra Tankosić, uz pomoć Velimira Čokljata i Davora Panića.


Svjetski dan kazališta

I ove će se godine 27. ožujka obilježiti Svjetski dan kazališta. U Zagrebu bi, tom prigodom, trebao biti svečano otvoren i novi Histrionski dom u Ilici 90, pa će se glumačka družina pod vodstvom Zlatka Viteza nakon tridesetak godina lutanja napokon okućiti.


Igor Ružić

Vijenac 340

340 - 15. ožujka 2007. | Arhiva

Klikni za povratak