Vijenac 338

Fotografija

U FOKUSU

Sloboda i Herrmann

Sloboda i Herrmann

slika

Dubrovnik Umjetnik Matthias Herrmann (1963), koji živi i radi u Beču, odnedavno i kao dekan na bečkoj Akademiji likovnih umjetnosti, doku-mentira vlastiti identitet, tjelesni, socijalni, spolni, uz, kako sam kaže, ironijski odmak, otkrivajući se u različitim društveno neugodnim, odnosno ma-nje prihvatljivim stanjima. Izlažući sebe on oslobađa nas, a bitne odrednice njegova identiteta koje on predstavlja u svom radu, njegova homoseksual-nost i zaraženost HIV-om, primaran su sastojak koji čine začudnim Herrmannova djela. Seriju 8X10”, koju Dubrovčani mogu vidjeti u Galeriji Otok, kao istoimenu ediciju Fotohof, Salzburg, objavio je 2004. godine, a možete je također vidjeti na autorovoj stranici na www.herrmann-studio.com. Izložba u Dubrovniku ostaje otvorena do 25. veljače.


Portreti prijatelja

slika

Zagreb U prostoru Galerije Galženica u Velikoj Gorici izložena je najnovija serija radova Igora Kuduza, jednostavno nazvana Portreti. Niz sekvenci učinjenih polaroidnom kamerom iz gornjega rakursa postavljeni su na zidove galerije ispod očišta gledaoca, kako bi se i mi morali nagnuti pro-matrajući portretirane jednako kao i fotograf koji je snimajući stajao iznad svojih modela. Možda peep-show, intiman, ali opet vrlo javan, gdje su portretirani očigledno imali slobodu predstaviti sebe onako kako su to sami željeli. Neki su to učinili otvoreno, govoreći o onome što skrivaju, a neki zatvoreno, pokazujući ono što bi htjeli biti. Kuduz je stajao po strani poput voajera, određujući jedino proces bilježenja, trenutak okidanja i kut snimanja. Izložbu možete pogledati do 25. veljače.


Doživljaji iz brošura

slika

Tampere Finski umjetnik, fotograf i teoretičar Juha Suonpää, koji se u svom teorijskom radu bavi pejzažnom fotografijom, u ciklusu Sacred Places, koji je upravo izložen u muzeju TR1 Art Hall u Tampereu, nastavlja kulturološka istraživanja, ovaj put na području na kojem se ukrštaju priroda i ljudi u potrazi za turističkim atrakcijama. Fotografijama i videozapisima Suonpää opisuje uzorak kojim se kreću ljudi u potrazi za novim otkrićima i doživljajima, pretvarajući se u jednu naciju, naciju turista, s vlastitim običajima i uvijek istim ritualima. Model razglednice koja istodobno predstavlja kako romantičnu tako i komercijalnu sliku turističkoga poimanja svijeta iskoristio je i Juha Suonpää, a nekolicinu njegovih radova možete vidjeti na www.tampere.fi/tr1. Izložba je otvorena do 25. veljače.


Opne, sjene i napetosti

slika

Zagreb Iako naizgled formalnoga karaktera, Hoykin pristup u njegovu ciklusu Granice kognitivno je usmjeren, preispitivanju ili postavljanju granica spoznaje, bi-la ona intuitivna ili logička, određena društvom ili pojedincem. Granice svijeta kojima smo okruženi, sputani, ili nepriznavanje granica koje nam svijet određuje, ne priznajući istodobno granice vlastitih mogućnosti, što nas pola-ko dovodi do nemogućega položaja u našoj prirodnoj ili stvorenoj okolini, to su pitanja kojima se bavi Hoyka kao umjetnik vizualizirajući igrom opnama napet odnos čovjeka u današnjem vremenu ili svijetu kao takvu. Izložbu postavljenu u Muzeju Mimara možete pogledati do 18. veljače.


Tanja Masnec Šoškić

Vijenac 338

338 - 15. veljače 2007. | Arhiva

Klikni za povratak