Vijenac 336

Glazba

Koncert: Dunja Vejzović i učenici uz Simfonijski orkestar HRT–a, dir. Mladen Tarbuk, Koncertna dvorana HNK u Varaždinu, 20. prosinca 2006.

Trijumf mladih i Dunje Vejzović

Glazbeno najzrelijim mladim pjevačem pokazao se Krešimir Stražanac; svojim plemenitim baritonom, koji rese voluminoznost trombona i kantabilnost violončela, njegov doista pjesnički Wolfram von Eschenbach (Tannhäuser) neupitno bio umjetničkim vrhuncem iznimno kvalitetne i vrlo uzbudljive varaždinske koncertne večeri

Koncert: Dunja Vejzović i učenici uz Simfonijski orkestar HRT–a, dir. Mladen Tarbuk, Koncertna dvorana HNK u Varaždinu, 20. prosinca 2006.

Trijumf mladih i Dunje Vejzović

slika

Glazbeno najzrelijim mladim pjevačem pokazao se Krešimir Stražanac; svojim plemenitim baritonom, koji rese voluminoznost trombona i kantabilnost violončela, njegov doista pjesnički Wolfram von Eschenbach (Tannhäuser) neupitno bio umjetničkim vrhuncem iznimno kvalitetne i vrlo uzbudljive varaždinske koncertne večeri

Dvadesetoga prosinca prošle godine u Koncertnoj dvorani varaždinskoga HNK održana je nesvakidašnja koncertna večer rezervirana za ulomke iz Wagnerovih glazbenih drama Ukleti Holandez, Tannhäuser, Lohengrin te Tristan i Izolda.

U zajedničkoj organizaciji Udruge Richard Wagner iz Zagreba i varaždinskoga HNK tom se prigodom – kao karizmatična vagnerijanka, ali i doista vrhunska pjevačka pedagoginja – cjelovito predstavila neumorna Dunja Vejzović i četvero mladih hrvatskih pjevača iz njezina pjevačkog razreda na Visokoj školi za glazbu i predstavljačke umjetnosti u Stuttgartu. Izvanrednu glazbenu potporu tome izrijekom sjajnu kvintetu dao je Simfonijski orkestar HRT–a, koji je predano muzicirao pod kompetentnim vodstvom Mladena Tarbuka.

Upravo je nevjerojatno da tijekom goleme međunarodne karijere Zagrebu toliko odane Dunje Vejzović nikada nismo smogli volje ni iznašli načina da je i u vlastitoj sredini doživimo kao vrhunsku vagnerijanku – ako već ne na opernoj sceni, a ono barem na koncertnom podiju. Vagnerijanska kočija Dunje Vejzović slavodobitno se i opetovano zaustavljala u Bayreuthu i Berlinu, Beču i Salzburgu, Hamburgu i Milanu, New Yorku i Buenos Airesu; ali Zagreb je baš svaki put zaobišla.

Četvero mladih i već međunarodno zapaženih majstora–pjevača, na elitni su studij u Stuttgart dospjeli iz Zagreba (lirski tenor Ivan Turšić), Varaždina (mezzosopranistica Kora Pavelić), međimurskoga sela Gornjeg Kraljevca (sopranistica Evelin Novak) i slavonskoga sela Koška (bariton Krešimir Stražanac). Iz toga sjajnog hrvatskog pjevačkog jata njemačke profesorice Dunje Vejzović ovom je prigodom zbog inozemnih obveza jedino izostao izvanredan bas Marko Špehar, koji pak potječe iz Slavonske Požege. Neki od tih mladih hrvatskih pjevača (najstarijem su tek 23 godine!) već su iznimno zapaženi na međunarodnoj opernoj sceni (bas Marko Špehar eksponiran je solist u Stuttgartskoj operi, a bariton Krešimir Stražanac upravo je ovih dana potpisao petogodišnji solistički ugovor s Operom u Zürichu).

Da mlada, ali i iznimno pozvana pjevačka ekipa, zaslužuje barem povremena gostovanja na opernim pozornicama Hrvatske, uvjerili su se iskreno oduševljeni posjetitelji njihova varaždinskoga koncerta. Visoki dramski mezzosopran Kore Pavelić idealno je predodređen za vagnerijanske junakinje (glasovno impresivna Ortrud u Lohengrinu), dok pomno odnjegovan i svestran sopran Evelin Novak pozornost plijeni blistavom puninom i toplinom predaje (Elisabetha u Tahnnhäuseru, Elsa u Lohengrinu). Bio je vrlo uvjerljiv i jedini tridesetogodišnjak među njima, lirski tenor Ivan Turšić, koji se predstavio u njemu posve primjerenoj ulozi kormilara (Ukleti Holandez), no glazbeno najzrelijim mladim pjevačem pokazao se ipak Slavonac Krešimir Stražanac; svojim plemenitim baritonom, koji rese voluminoznost trombona i kantabilnost violončela, Stražanac je majstorski kombinirao suptilan izraz Lieda s velikom opernom gestom, pa je njegov doista pjesnički Wolfram von Eschenbach (Tannhäuser) neupitno bio umjetničkim vrhuncem iznimno kvalitetne i vrlo uzbudljive varaždinske koncertne večeri. Zadivljujući nastup hrvatskih studenata njihova je profesorica izravno supotpisala uokvirivši ga svojim sugestivnim tumačenjima pjesme Snovi (iz ciklusa Wesendonck Lieder) i Izoldine ljubavne smrti; unatoč jakoj i dugotrajnoj prehladi Dunja Vejzović to je ostvarila na doista jedinstven glazbeno–psihološki način. I tek nakon toga sve je postalo jasno: mlade pjevače cjelovito može odgojiti samo onaj pedagog koji je i sam bio prokušan majstor–pjevač u živoj opernoj i koncertnoj praksi. Upravo bi ovaj toliko dragocjeni projekt mogao biti najljepši Koncert na dar, namijenjen pretplatnicima Majstorskog ciklusa Simfonijskog orkestra HRT–a.


Zlatko Madžar

Vijenac 336

336 - 18. siječnja 2007. | Arhiva

Klikni za povratak