Vijenac 336

Glazba

GLAZBENA KRONIKA - Višnja Požgaj

Plodovi stalne suradnje

GLAZBENA KRONIKA - Višnja Požgaj

Nakon zimskog odmora koncertne su dvorane ovih dana ponovno oživjele. No u živu sjećanju ostali su nam i izvanredni koncerti violončelistice Monike Leskovar i pijanistice Ivane Švarc–Grenda u Preprodnoj dvorani palače Narodnoga doma (17. prosinca), te nastup orguljašice Ljerke Očić u ciklusu kućnih koncerata Iz salona Očić (21. prosinca). A iz ovogodišnje produkcije pozornost nam je privukao Završni koncert 4. međunarodnog udaraljkaškog tjedna u Hrvatskom glazbenom zavodu (14. siječnja).


Plodovi stalne suradnje

slika

Nakon dvanaest godina stalne suradnje Monika Leskovar i Ivana Švarc–Grenda izgradile su idealan odnos međusobna sklada u svim parametrima koji tvore cjelovitu i potpuno zrelu interpretaciju osmišljene koncepcije i visoka emotivnog naboja. Pokazale su to na uspješnu i izvanredno posjećenu recitalu u ciklusu Piano pianissimo KDZ u Preporodnoj dvorani palače Narodnoga doma. Pomno su odabrale zanimljiv i virtuozan program različitih stilskih svojstava, sastavljen od triju sonata i dviju suita.


slika


Pretklasičnom Sonatom za violu da gambu i čembalo u g–molu Carla Philippa Emanuela Bacha umjetnice su na neki način pripremile publiku na susret s Talijanskom suitom iz Pulcinelle Igora Stravinskog, baleta nadahnuta starim majstorom Pergolesijem. Nakon stanke čuli smo odličnu Sonatu suvremenog hrvatskog skladatelja Frane Paraća, punu ritma, energije, strasti i kontrasta. Pod naslovom Španjolska narodna suita poljski violinist Pawel Kochalski obradio je popularni ciklus Sedam španjolskih narodnih pjesama za glas i glasovir, u kojem je i violončelo Monike Leskovar strastveno propjevao.

Koncert je završio vrlo lijepom Sonatom u C–duru, op. 65 Benjamina Brittena, s posvetom Mstislavu Rostropoviču. U skladu s koncepcijom programa bio je i dodatak – sjetni Largo iz Sonate Frederica Chopina, ispraćen dugim pljeskom oduševljene publike.


Orgulje… energija duha

slika

Naslov je to nove knjige orguljašice Ljerke Očić, predstavljene u sklopu njezina recitala na trećem koncertu dvanaestog godišta kućnih koncerata Iz salona Očić Društva za promicanje orguljske glazbene umjetnosti Franjo Dugan. Ta zanimljiva i korisna metodika u izdanju Music playa Hrvatskog društva glazbenih i plesnih pedagoga (urednik Josip Burjan) plod je autoričina dugogodišnjeg umjetničkog i pedagoškog iskustva. Prema njezinim riječima, svako bavljenje glazbom nužno zahtijeva i duhovnu osviještenost, možda čak i pomalo filozofski pristup, koji u skladu s emocionalnom osviještenosti, nakon vrlo čvrste racionalne postave, svakako može sinergijom svih elemenata dati lijep konačni rezultat bavljenja ne samo orguljama nego glazbom uopće.

Pokazala je to umjetnica i na djelu u vrlo lijepu i iznimno zahtjevnu programu – osmišljenu u skladu s predbožićnim ozračjem, u kojem je superiornom tehnikom, maštovitom registracijom i unutarnjim mirom oslobodila kreativnu energiju i nadasve zaraznu radost muziciranja. Na početku bio je to veliki orguljaški uzor Johann Sebastian Bach s prigodnim Koralom Nun komm' der Heiden Heilnd, BWV 659 i Pastoralom u F–duru, BWV 590, zatim osam šarmantnih jednostavačnih sonata Baltasarea Galuppa u povodu 300. obljetnice skladateljeva rođenja i na kraju dvije reprezentativne skladbe Cesara Francka – Preludij, fuga i varijacija. op. 18 i Koral br. 3 u a–molu. Izazvana obiljem pljeska, umjetnica je dodala još završnu Tokatu iz Gotske suite francuskog romantičara Leonida Boëlmanna.


Udaraljkaški procvat

slika

Najveća atrakcija ovogodišnje koncertne ponude bio je 4. međunarodni tjedan udaraljkaških ansambala, koji se od 10. do 15. siječnja održao u Bjelovaru, ali s početkom i završetkom u slovenskom Žalecu. Naime, IPEW (engleska kratica bjelovarskoga festivala) ove je godine prvi put ostvaren u koprodukciji sa slovenskim Bum festivalom slične koncepcije, a iduće godine Festival će se proširiti i na Austriju, kako je najavio umjetnički direktor Igor Lešnik na završnom koncertu 14. siječnja u zagrebačkom HGZ–u.

Profesor Lešnik je sa svojim proslavljenim biNg bang ansamblom i otvorio tu spektakularnu multimedijalnu večer, s ponajboljim sudionicima Festivala, koje je brojna publika ispratila burnim odobravanjem. Na programu u kojem je kao solist na marimbi sudjelovao ugledni profesor Ludwig Albert iz Belgije bile su dvije japanske skladateljice, Haruka Fuji i Keiko Abe. Slijedio je nastup američkoga sveučilišnog udaraljkaškog ansambla iz Greencastla (DePauw University Percussion Ensemble) pod vodstvom profesorice Amy Lynn Barber, koji je izveo američki repertoar Christophera Rousa, Johna Cagea i Charlieja Parkera.

Na kraju se predstavio Studio Percussion iz Graza s voditeljem profesorom Günterom Meinhartom. Njihov WUMM udaraljkaški teatar bio je u znaku Karusela Davida Friedmana i Davea Samuelsa te djela Sex at the Opera po zamisli voditelja Meinharta. Iduće večeri taj je ansambl nastupio i u Žalecu, čime je i završio jedinstveni udaraljkaški tjedan, koji su uspješno organizirali Glazbena škola Vatroslav Lisinski u Bjelovaru, Igor Lešnik i Hrvatsko društvo glazbenih i plesnih pedagoga, sa željom da se uz atraktivne koncerte i seminare potakne intenzivnija međunarodna suradnja uglednih udaraljkaških pedagoga i da se predstave najbolji svjetski studentski udaraljkaški sastavi.

Vijenac 336

336 - 18. siječnja 2007. | Arhiva

Klikni za povratak