Vijenac 333

Kazalište

TEATROSKOP

Kad se mi mrtvi pokoljemo u HNK Split

Kad se mi mrtvi pokoljemo u HNK Split

Jedna je od često ponavljanih teza o nebrizi hrvatskoga glumišta za domaće autore i ta da nakon praizvedbe tekstovi uglavnom odumiru. Da ne mora biti tako, pokazuje Hrvatsko narodno kazalište iz Splita, koje se samo tri godine nakon praizvedbe u zagrebačkom Kerempuhu sjetilo teksta Nine Mitrović Kad se mi mrtvi pokoljemo. Kao i u hvaljenom prethodniku, Komšiluku naglavačke, i ovdje mlada dramatičarka spaja oporu zbilju s grotesknim pristupom svoje takozvane poetike rakije i čakije. Naslovna parafraza Ibsena pritom nije posve slučajna, jer mrtvaci ustali iz groba kako bi još jednom odigrali ključne prizore iz vlastitog života pokazuju kako se smrću nije ništa promijenilo, te se isti sukobi rješavaju na isti način. U režiji Tomislava Pavkovića, na sceni Ozrena Bakotića i u kostimima Marije Mace Žarak premijeru će 7. siječnja odigrati Ilija Zovko, Vicko Bilandžić, Dijana Vidušin, Mijo Jurišić, Jasna Bilušić, Aleksandar Cvjetković, Nenad Sardelić, Trpimir Jurkić i drugi...

Beckettovi


Kazališni ulomci i ...

U sezoni kad bi se trebala obilježavati stota godišnjica rođenja irskoga nobelovca i jednog od najvećih inovatora dramskog pisma Samuela Becketta domaća kazališta šute. Malu, gotovo simboličnu gestu učinio je Teatar &TD, gdje će Robin Holmes, redatelj britanskoga podrijetla i francuskog obrazovanja, postaviti Beckettove Kazališne ulomke, i danas privlačne minijature, kako zbog nezahtjevne produkcije, tako i zbog svoje enigmatičnosti, ili performativnoteorijskih pitanja koja postavljaju. Premijera je najavljena za 10. siječnja, a igraju Natalija Đorđević i Luka Svedružić.


Kvartet u Teatru &TD

Legendarna obrada epistolarnih de Laclosovih Opasnih veza iz pera njemačkoga dramatičara Heinera Müllera, koji je strukturu ogolio na samo dva lika, ključnu markizu de Merteuil i vikonta Valmonta, i njihovu seksualno aluzivnu, intelektualnu i sudbonosnu diskurzivnu igru, ponovno će se naći na domaćim kazališnim daskama i time ispuniti prazninu zaboravljanja jednog od najjačih glasova europske drame. Kako Kvartet zahtijeva zaista vrhunske izvođače, redatelj Ivica Buljan ih je, završavajući posao francuskoga kolege Françoisa Michela Pesentija, pronašao u Ani Karić i Robertu Waltlu. Predstava će premijeru imati u polukružnoj dvorani Teatra &TD 17. siječnja.


Igor Ružić

Vijenac 333

333 - 21. prosinca 2006. | Arhiva

Klikni za povratak