Vijenac 332

Glazba

IZ SVIJETA OPERE

Svečani Trubadur za obljetnicu Zinke Kunc

Svečani Trubadur za obljetnicu Zinke Kunc

Hrvatsko narodno kazalište u Zagrebu priređuje u subotu, 9. prosinca, svečanu izvedbu Trubadura Giuseppea Verdija, posvećenu stotoj godišnjici rođenja svoje negdašnje prvakinje Zinke Kunc Milanov, koja je debitirala upravo kao Leonora u Trubaduru u Ljubljani 1927, a u istoj ulozi prvi je put nastupila u njujorškom Metropolitanu, u kojem je bila jedna od vodećih zvijezda sve do 1966. te se svojim verdijanskim pjevanjem uvrstila među najveće sopranistice 20. stoljeća. Čudesna je bila njezina sposobnost diminuiranja, kada jačinu tona iz fortea ili fortissima smanji na pianissimo ili pianissimo possibile, a emisija tona postane puna, živa, obojena nekim zanosnim fluidom i zapravo nadnaravna, što je osobito dolazilo do izražaja u Verdijevim operama Aida, Moć sudbine i Trubadur.

U svečanoj izvedbi Trubadura u glavnim ulogama nastupaju inozemni gosti: sopranistica Eszter Sumegi kao Leonora, tenor Piero Giuliacci kao Manrico, mezzosopranistica Elisabetta Fiorillo kao Azucena, bariton Roberto Servile kao grof Luna i mladi zagrebački bas Luciano Batinić kao Ferrando. Dirigira Loris Voltolini.


Hansell Bakić izvodi Ljudski glas

Negdašnja prvakinja HNK u Splitu sopranistica Cynthia Hansell Bakić proslavit će 11. prosinca na pozornici Splitske opere 35. obljetnicu umjetničkoga rada, nastupom u pedesetominutnoj monooperi Ljudski glas Francisa Poulenca. Riječ je o zanimljivom djelu na tekst Jeana Cocteaua koje iznosi tragičnu sudbinu ostarjele glumice. Ona u dugom telefonskom razgovoru gubi ljubavnika i svaki smisao života. Cynthia Hansell Bakić impresivnim će tumačenjem te uloge što ju je premijerno ostvarila prije godinu dana, u susretu sa splitskom publikom podsjetiti na razdoblje od dva i pol desetljeća koliko je nosila repertoar Splitske opere.


Scala, Beč i Met na Hrvatskom radiju

Otvaranje nove sezone milanske Scale s premijerom Verdijeve Aide (četvrtak, 7. prosinca u 18 sati), premijeru Arabelle Richarda Straussa u Bečkoj državnoj operi (subota, 9. prosinca u 19.30 sati) i početak izravnih prijenosa iz Metropolitana s Verdijevim Rigolettom (subota, 16. prosinca u 19,30 sati) donosi ciklus Opera na Trećem (programu Hrvatskog radija). U tim izravnim prijenosima čut će se nova imena poput Ekaterine Siurina (Gilda), Josepha Calleje (Vojvoda od Mantove) i Irine Makarove (Amneris); dobro znana i popularna poput Roberta Alagne (Radames), Carlosa Alvareza (Rigoletto), Adrianne Pieczonke (Arabella) i Thomasa Hampsona (Mandryka); dok će Zinkina piana kao Aida pokušati dosegnuti bivša mezzosopranistica Litavka Violeta Urmana.


Njemačke rošade opernih ravnatelja

U nekoliko njemačkih opernih kuća došlo je na početku ove sezone do promjena ravnatelja, odnosno do njihove rošade. Posljednjih petnaestak godina Stuttgartsku državnu operu vodio je intendant Klaus Zehelein. On je promijenio umjetnički način mišljenja u kazalištu, što je rezultiralo time da je ta operna kuća privukla mnogo veću pozornost u opernome svijetu nego prije. Čak nekoliko godina zaredom dobivala je priznanja kao najbolja u Njemačkoj. Njezin dosadašnji glazbeni ravnatelj i dirigent Lothar Zagrosek postao je šef dirigent Orkestra berlinske Konzerthaus. U Stuttgart su iz Državne opere u Hannoveru došli intendant i glavni glazbeni ravnatelj Manfred Honeck. U Hannover je za glavnoga glazbenog ravnatelja iz Beča došao Wolfgang Bozic.

Bavarsku državnu operu u Münchenu napustili su također dugogodišnji intendant Sir Peter Jonas i njegov glavni glazbeni ravnatelj Zubin Mehta. Na čelu te kuće sada je kao umjetnički ravnatelj Kent Nagano, kojemu pomaže tročlani direktorij sastavljen od poslovnog i umjetničkog ravnatelja te ravnateljice za komunikacije i razvoj programa. To govori kako je u ustroju opernih kuća mjesto čelnika fleksibilno, ovisno o raspoloživosti pogodnih ličnosti.


Davor Schopf

Vijenac 332

332 - 7. prosinca 2006. | Arhiva

Klikni za povratak