Vijenac 331

Fotografija

U FOKUSU

Slomljeni stereotipi

Slomljeni stereotipi

slika

Graz Izložba Knowing you, knowing me, Camera Austria, Kunsthaus Graz, predstavlja radove skupine umjetnika (Thomas Feuerstein, GRAM, Andreu Geyer, Sharon Hayes, Rainer Oldendorf, Marc Poloni), koji fotografiju prikazuju na način ironična, kritičkoga, subverzivna pogleda na kon-strukciju realnosti. Snaga značenja fotografija, moguća stereotipnost prikazivanja koja se poigrava arhetipskim simbolima, slika koje djeluju, neizbježno stvara jednaki pogled društvene zajednice i dovodi u prvi plan pitanje nadzora zajedničkih društvenih slika i neraskidivo povezivanje fenomena privatnog i javnog, koji počinju funkcionirati prema načelu sinkroniciteta. Izložba zapravo otvoreno govori o društvenoj strategiji nadziranja, kontrole i discipline uz istodobni voajeristički aspekt umjetnika koji pokazuju neizbježno, u samu njegovu bit, utkanu političnost subjekta snimanja. Izložba traje do 26. studenog.


Ljubav s greškom

slika

Rim U NextDoor…Artgalleriji u Rimu izložene su fotografije velikoga formata Claudija Asquinija pod naslovom Tainted Love. Riječ je o izboru iz isto-imenoga multiformnog ciklusa, a atraktivnost nekolicine različitih prizora ogleda se u urednosti, svečanosti i eleganciji Asquini-jeve kompozi-cije. Riječ je o radu nadahnutu ambivalentnošću ljudskih osjećaja, atmosfera zrači nedostatkom emocionalne definiranosti, temeljene upravo na kontrastu jakog emocionalnog izričaja fotografiranih ljudi i hladnoće same kompozicije fotografije, uz nemogućnost jasne identifikacije podjednako i mjesta i ljudi. Izložba ostaje otvorena do 31. siječnja.


Intimni Dapčevi zapisi

slika

Zagreb U Kuli Lotrščak u okviru ciklusa Snap shot. Brzo okidanje traje izložba Petra Dapca Džabe si krečio. Drukčiji, izrazito osobni, autorski pristup fotografiji, nit je vodilja svih izložbi, a ovaj je put usto riječ o intimistič-kom dnevničkom zapisu autora, koji gotovo i postaje uvriježena umjetnička forma suvremenoga doba. Pri-jatelji u MK ca-féu, boja hrane, autorova kupaonica, mačka, trg u 6.45 ujutro neki su od motiva koji hvataju trenutke, razotkrivajući tako gotovo usporedan stvarniji život. Riječ je o »nepristojno omekšanoj granici prema privatnom«, kako piše Marina Viculin, kustosica izložbe, u kojoj ipak nema nikakva voajerstva, nego samo svakodnevno euforičan život. Izložba traje do 26. studenog.


Identifikacija prostorom

slika

Zagreb U Galeriji Badrov Ranko Dokmanović izložio je na velikim formatima pod naslovom Teslin zavičaj – pejzaži Like svoj pogled na temu fenomena Tesle, vezujući genija »koji je izmislio 20. stoljeće« uz kraj u kojem je živio — Velebit. Cijeli postav počinje domiš-ljatom duhovitošću kojom Dokmanović, zavirujući u obiteljsko stablo, vezuje svoje prezime uz Teslino i na taj način gotovo dodatno objašnjava zašto se posvetio temi Tesla. Prostori velikih maglenih šuma s nadnaravnom rasvjetom, uspavana mračna sela i ceste, također sa svjetlosnim efektima, također logički vizualno objašnjavaju nastanak Teslinih zamisli. Pritom se logika Dokmanovićevih objašnjenja jednako proširuje i na prikaze mračnih seoskih kuhinja pokazujući da nastanak neke velike ideje i nije nužno matematički, točan, logičan ili jednodimenzionalan. Izložba traje do 2. prosinca.


Dina Ivan

Vijenac 331

331 - 23. studenoga 2006. | Arhiva

Klikni za povratak