Vijenac 330

Glazba

CD KLASIKA: Koncerti za trubu, Pascal Vigneron, Quantum, 2006.

Iskrice nadahnuća

Vigneronove precizne, nenametljive interpretacije predočavaju nam put od cjelini podređena angažmana trube, preko umilne, serenadne zvučnosti pa sve do klasične formalne i instrumentacijske blistavosti

CD KLASIKA: Koncerti za trubu, Pascal Vigneron, Quantum, 2006.

Iskrice nadahnuća

slika

Vigneronove precizne, nenametljive interpretacije predočavaju nam put od cjelini podređena angažmana trube, preko umilne, serenadne zvučnosti pa sve do klasične formalne i instrumentacijske blistavosti

Slučajnost je htjela da netom nakon objavljivanja recenzije nosača zvuka hrvatskoga trubača Petra Obradovića u našu redakciju pristigne CD njegova francuskoga kolege Pascala Vignerona. Slušanju njegovih izvedbi reprezentativnih koncerata za trubu i orkestar pristupio sam dakle s nemalim zadovoljstvom zbog činjenice da se glas »Vijenca« o diskografiji hrvatskih izvođača klasične glazbe daleko čuje. I premda je riječ o više nego pristojnu diskografskom izdanju koje zaslužuje distribuciju na domaćem tržištu, Vigneronov uradak svojom pozicijom izvan europskoga diskografskog mainstreama ne odudara od nosača zvuka o kojima čitatelji »Vijenca« inače imaju prilike čitati.

Album slušateljstvu predstavlja možda najpoznatije koncerte za trubu i orkestar nastale u epohama baroka i klasike, koji su pridonijeli afirmaciji trube kao solističkoga instrumenta, dok je ona prije izuma ventila u 19. stoljeću slovila za problematično glazbalo ograničenih tehničkih mogućnosti. Riječ je dakle, s iznimkom Concerta grossa br. 10 u g-molu G. F. Händela, koji je izvorno pisan za obou, o pregledu razvoja koncertantnoga načela skladanja tijekom 18. i ranoga 19. stoljeća, ali na primjeru solističkoga eksponiranja trube. Vigneron je tu povijesnu reprezentativnost dolično predstavio: njegove precizne, nenametljive interpretacije predočavaju nam put od cjelini podređena angažmana trube u concertima grossima Händela i G. Ph. Telemanna, preko umilne, serenadne zvučnosti u dvostavačnom Koncertu u D-duru Leopolda Mozarta, pa sve do klasične formalne i instrumentacijske blistavosti glasovitoga Koncerta u Es-duru Josepha Haydna i ponešto betovenovskog Koncerta u E-duru Johanna Nepomuka Hummela. U posljednja dva koncerta za trubu i orkestar, oba posvećena glasovitom onodobnom virtuozu Antonu Weidingeru, Vigneron se očekivano pokazao u možda najatraktivnijem svjetlu.

Izdavači su se u ovitku CD-a potrudili staviti naglasak na samu Vigneronovu izvođačku osobu, pa osim opsežne i prilično apologetske biografije u tekstovima o skladbama možemo pročitati i argumente za neka njegova interpretacijska rješenja. Odnosi se to ponajprije na izbor bržih tempa u polaganim stavcima u provizornoj želji da se bude vjerniji onodobnoj izvođačkoj praksi. No dok se u početnom Adagiu Telemannova koncerta to čini legitimnim potezom, početni Andante koncerta Leopolda Mozarta te srednji stavak Haydnova koncerta zbog tog pristupa izgubili su mnogo na draži u usporedbi s pomalo melankoličnom liričnošću izvedbi Vigneronova glasovita prethodnika i sunarodnjaka Mauricea Andréa. No usporedbe s jedinstvenim tonom toga genija trube zasigurno su nezahvalne, a Vigneron je ipak pokazao suvereno lice u molskom cantabileu središnjega Hummelova Andantea. Ipak, a to se odnosi ponajprije na urednu i dorađenu, no pomalo blijedu pratnju Čehoslovačkog (sic?!) komornog orkestra iz Praga, koncerte za trubu i orkestar na ovome nosaču zvuka odlikuje ponajprije korektnost, s tek pokojom iskricom nadahnuća.


Ivan Ćurković

Vijenac 330

330 - 9. studenoga 2006. | Arhiva

Klikni za povratak