Vijenac 329

Kazalište

Gradsko kazalište lutaka Split: Jasen Boko, Mate s onega svita, red. Joško Juvančić

Svi smo mi Mate

Bogatstvo efekata, duhovite dosjetke, raznoliki karakteri i novi likovi (kojih u Begovića nema), razigrani pokreti i neočekivane dramske situacije oživili su zaboravljene oriđinale krša, etnografsku sliku sela

Gradsko kazalište lutaka Split: Jasen Boko, Mate s onega svita, red. Joško Juvančić

Svi smo mi Mate

slika

Bogatstvo efekata, duhovite dosjetke, raznoliki karakteri i novi likovi (kojih u Begovića nema), razigrani pokreti i neočekivane dramske situacije oživili su zaboravljene oriđinale krša, etnografsku sliku sela

Splitski lutkari novu sezonu otvorili su premijerom Mate s onega svita. Autor scenarija je Jasen Boko koji se tek naoko poslužio »potrošenom« narodnom pričom o zafrkantu Eri. No, to im je jedini zajednički link, jer lutkari su odigrali posve novo kazališno djelo.

Bogatstvo efekata, duhovite dosjetke, raznoliki karakteri i novi likovi (kojih u Begovića nema), razigrani pokreti i neočekivane dramske situacije oživili su zaboravljene oriđinale krša, etnografsku sliku sela: folklor, običaje, pjesmu, kolo, predmete, vrličku nošnju….

Dalmatinsku zagoru mnogi su naši književnici (M. Božić, M. Begović, D. Šimunović, I. Raos…) i filmski stvaraoci (K. Papić, A. Vrdoljak…) prepoznali kao područje bogato zanimljivim karakterima, događajima, predrasudama, sudbinama, mitovima, odnosima, no ne pamtimo da se taj živopisni ljudski materijal prikazao medijem lutke, i to ovako uspješno.

Premda se u drugom dijelu predstave osjetila zatrpanost i gužva likova na sceni, a prevelika šarolikost kostima povremeno gušila radnju, predstava ipak ostavlja pozitivan dojam i izaziva simpatije djece i odraslih.

Režiju potpisuje Joško Juvančić, za gusle i (etno) glazbu bio je zadužen Nenad Šiškov, Mojmir Mihatov odlučio se za jednostavnu scenografiju sa tek nekoliko tipičnih elemenata seoskog eksterijera: bunar, žrvanj, stog sijena. Za pokret je bila zadužena Maja Đurinović. Kostime i lutke (odveć) tvrdih lica izradila je Gordana Krebelj, ali su ih zato uspješno scenom vodili Branimir Rakić (Mate), Milena Blažanović (Anda, seoska djevojka), Alin Majica (Fata), Ivan Medić (Mujo, Fatin muž), Milana Buzolić — Vučica (Fila, seoska djevojka), Srđan Brešković (Marko, Andin otac), Franko Perić (pjesnik Luka) i Ivica Beatović (Šime, mlinar), Sanja Vidan (mlinarev momak). Njima se pridružila i glumica Snježana Sinovčić–Šiškov (Matina mater) iz splitskog HNK-a, te Zdravko Radovniković i Tomislav Metličić.

Koristeći se zahtjevnom bunraku-tehnikom, upravo su lutkari animatori zaslužni za još jednu uspješnu predstavu, koja će se pamtiti možda ponajviše po završnoj sceni igre kola bez glazbene pratnje.

No to nije sve! Lutkari se pripremaju za bogatu sezonu. Osim Mate s onega svita, na repertoaru će se naći: Div koji više nije htio biti velik (Marca Van Laerea u režiji Gorana Golovka), O zmaju koji je kokice jeo i jednu lažnu princezu sreo (Ane Đokić-Pongrašič, nagrađene za tekst nagradom Marin Držić), Zlatna zemlja (Zvonimira Baloga) te Mali plamen (Dubravke Ugrešić u režiji Roberta Walta). Bit će i dvije obnovljene predstave i čak jedanaest repriza. Odrasla kazališna publika s osobitim zanimanjem očekuje obećani početak večernje scene i lutkarske predstave za odrasle.


Vanja Škrobica

Vijenac 329

329 - 26. listopada 2006. | Arhiva

Klikni za povratak