Vijenac 329

Ples

Svjetska premijera u DK Gavella: Couple-like Keren Levi i Uga Dehaesa

Mehanizmi intime

Iako ostvarena kao žensko-muški duet, Couple-like uspijeva zaroniti ispod uobičajenih rodnih oznaka i baviti se odnosom dvoje ljudi

Svjetska premijera u DK Gavella: Couple-like Keren Levi i Uga Dehaesa

Mehanizmi intime

slika

Iako ostvarena kao žensko-muški duet, Couple-like uspijeva zaroniti ispod uobičajenih rodnih oznaka i baviti se odnosom dvoje ljudi

Keren Levi izraelska je plesna umjetnica, sa stalnim boravkom u Nizozemskoj. Plesačku karijeru započinje s Kibbutz dance Co. i Batsheva ansamblom. Nakon preseljenja u Europu surađuje kao plesačica s mnogim koreografima, kao što su Clair Russ, Philippe Blanchard i 2nd Nature co. Tražena je i kao pedagog te predaje na Theatre School u Amsterdamu, radi za Sasha Waltz & Guests i Ultimavez, a održava radionice širom Europe. Hrvatskim je plesačima poznata iz radionica koje je držala u Puli. Predstava Couple-like treća je cjelovečernja predstava Keren Levi, a ostvarena je u suradnji s flamanskim autorom i plesačem Ugom Dehaesom.

Kao što je precizno označeno u naslovu, Couple-like (prevodiva Kao par) bavi se odnosom dvoje ljudi u intimnoj vezi. Bezvremenu temu, Keren Levi i Ugo Dehaes razrađuju u nizu tjelesnih situacija u kojima su im tijela povezana u jedno. U početnoj situaciji plesači se u duboku pretklonu gurkaju leđima, a serijom ponavljanja, varijacija i pomaka razvijaju tu temu do potpuna iscrpljivanja i same situacije i izvođača. Taj sustav, ulaženja u situaciju tjelesne povezanosti i razvijanja te situacije putem ponavljanja i variranja, čini mehanizam predstave.

Snažna tjelesna povezanost, ostvarena neprestanim dijeljenjem i preuzimanjem težine partnera, razvija dojam gotovo ovisničke potrebe za drugim. Plesači, i u trenucima kada ih koreografija odvodi jedno od drugoga, kao da su magnetskom silom ponovno privučeni, gotovo gurnuti u zajedništvo. No, povremenim prekidima u koreografiji, kao i krajem u kojem se jednostavno odvoje, Levi i Dehaes naznačuju da su oni u tom odnosu svojevoljno, da žele biti zajedno te da je kompulzivnost ipak igra. To je osobito jasno u završnoj sceni u kojoj, stojeći jedno nasuprot drugome, mehaničkim gubljenjem ravnoteže ponavljaju pokušaj zagrljaja, koji tako postaje i udarac i zagrljaj i pad. Iako u svojoj neostvarenosti sadržava dozu anksioznosti i gubitka, plesači jednostavnim prekidom te situacije i ležernim izlaskom sa scene prekidaju opsesiju, završavajući predstavu osjećajem topline i prisnosti. Iako se svaka situacija temelji na vrlo jasnu tjelesnom zadatku ili sekvenci, formom ponavljanja, odnosno trajanja, izvođači pronalaze niz svima prepoznatljivih emocionalnih stanja, koja igraju decentnim humorom, tek laganim zaustavljanjem slike ili pogledom na publiku. Tako se naziru obrisi slojevita međuljudskog odnosa kroz igru dijeljenja, moći, žudnje, strasti, odbacivanja i dakako nježnosti. Iako potpuno različiti, oboje imaju jednako pravo na trenutke nadmoći, kao i potpune predaje.

Iako ostvarena kao žensko-muški duet, Couple-like uspijeva zaroniti ispod uobičajenih rodnih oznaka i baviti se odnosom dvoje ljudi. Izvedba Keren Levi dinamična je, duhovita, imaginativna i strasna. Ugo Dehaes diskretniji je, prozračniji i tiši. Uz nenametljivu glazbu, koja se pojavljuje samo u stankama izvedbe, odjeveni u jednostavne hlače i majice, Keren Levi i Ugo Dehaes promišljenom i nepretencioznom koreografijom te vrhunskom izvedbom ostvaruju izvrsnu predstavu, koja će nakon premijere na Platformi mladih koreografa u Zagrebu 12. listopada sigurno osvajati publiku po europskim pozornicama.


Iva Nerina Sibila

Vijenac 329

329 - 26. listopada 2006. | Arhiva

Klikni za povratak