Vijenac 329

Ples

Victoria Beckham ima migrenu Marjane Krajač i SaD SaM (revisited) Matije Ferlina

Kvalitetna injekcija

Victoria Beckham ima migrenu promišljena je i angažirana predstava koja uspijeva ukazati na opsjednutost kultom tijela, instrumentalizaciju seksualnosti i manipulaciju životima slavnih s upitnim zaslugama

Victoria Beckham ima migrenu Marjane Krajač i SaD SaM (revisited) Matije Ferlina

Kvalitetna injekcija

slika

Victoria Beckham ima migrenu promišljena je i angažirana predstava koja uspijeva ukazati na opsjednutost kultom tijela, instrumentalizaciju seksualnosti i manipulaciju životima slavnih s upitnim zaslugama

Od hrvatskih autora na ovogodišnjoj Platformi istaknuli su se Marjana Krajač te Matija Ferlin, koji je poboljšao večer programa Break a Leg. To da su oni domaći autori i nije baš istinita tvrdnja, ali može se reći da su domaći s međunarodnim obrazovanjem i iskustvom. U svakom bi slučaju nastavak njihova djelovanja ovdje bio kvalitetna injekcija maloj hrvatskoj sceni plesa.

Predstava Victoria Beckham ima migrenu dojmljivo je otvorila Platformu. U njoj četiri izrazito snažne izvođačice — Larisa Lipovac, Andrea Široki, Tamara Curić i Roberta Milevoj osvajaju scenu koju s lijeve strane nadzire dramatrug Oliver Frljić, povremeno se uplećući davanjem uputa, a s desne Marjana Krajač, utipkavajući tekst sve vrijeme trajanja predstave, što čitavoj situaciji daje dojam nadzirane okoline u kojoj se ispituje ponašanje pojedinca. Svi su izvođači stalno na sceni, a četiri Victorije u neprekidnoj su akciji, najprije izvodeći individualizirani razlomljeni materijal, prepun ponavljanja, koji će poslije postati sve više usustavljen, s jasnijim oznakama tijela kao bezlična seksualnog objekta.

Prvi dio doima se više kao izložba deformiranih tijela koja dugo ponavljaju neki besmisleni dril bez vlastite volje i sve se iznova ponavlja u blokovima svaki put kada Frljić izgovori »OK, idemo dalje«, a vrlo se malo mijenja. Larisa Lipovac pokušava nemoguće u neljudski visokim petama, Andrea Široki panično pamti goleme količine teksta, Tamara Curić u nedogled, uz odbrojavanje hladno hoda duž scene, a Roberta Milevoj podsjeća na navijenu lutku, dok sve u neko doba pokušavaju zapetljati i raspetljati noge na sve moguće načine. Autorica poslije uvodi i videoisječak s prizorima ispraznosti svakodnevnih rutiniziranih aktivnosti, kojemu suprotstavlja atraktivnost glazbenoga videospota s neprirodno naglašenim ženskim oblinama i seksualnom žudnjom kao glavnim motivima. Poslije se pokret reducira na ritmizirano pomicanje pelvisa ili na otvoreno zavođenje, a predstava završava izlaganjem brojnih podataka o datumima rođenja i smrti poznatih uglavnom muških osoba.

Victoria Beckham ima migrenu promišljena je i angažirana predstava koja uspijeva ukazati na opsjednutost kultom tijela, instrumentalizaciju seksualnosti i manipulaciju životima slavnih s upitnim zaslugama.

Za razliku od Marjane Krajač koja od pojavljivanja na Tjednu suvremenog plesa prije nekoliko godina radi u Zagrebu, nakon što je neko vrijeme djelovala u Berlinu, Matija Ferlin mladi je autor tek izašao iz visoke plesne škole u Amsterdamu, a trenutno još radi u također berlinskoj kompaniji Sashe Waltz. Rad s kojim se predstavio na Platformi, SaD SaM (revisited), vrlo je intiman i u njemu se Ferlin pokazao kao iznimno snažan i zanimljiv izvođač. Sam na sceni, Ferlin prolazi kroz stanja zaigranosti, dosade, osamljenosti i autoagresije, stanja sola, samoće, žudnje za dodirom. Mnogo je neočekivanih obrata, od komičnih do ozbiljnih, te umetanja plesne sekvence tek na samu kraju, u kojoj se Ferlin pokazao i kao plesač posebne izražajnosti, prisutnosti, mekih i spretnih kretnji, kojega ćemo, nadam se, viđati češće.


Jelena Mihelčić

Vijenac 329

329 - 26. listopada 2006. | Arhiva

Klikni za povratak