Vijenac 328

Kazalište

TEATROSKOP

Mali princ u Dubrovniku

Mali princ u Dubrovniku

slika


Kazalište Marina Držića sezonu je otvorilo 11. listopada premijerom Malog princa Antoinea de Saint Exupérya u režiji Ivana Lea Lema i dramaturškoj obradi Ane Tonković Dolenčić. Na sceni Vesne Režić, uz glazbu Paole Dražić Zekić te u kostimima Ivane Popović, bajku koja ne bira između odraslih i djece igraju Ivica Barišić, Branimir Vidić, Jasna Jukić, Mirej Stanić, Ivo Mrčela, Niko Kovač, Edi Jertec i Hrvoje Sebastijan.


Blok u Teatru &TD


Nagrađeni postdramski tekst mladoga francuskog autora Jorisa Lacostea Kako stvoriti blok, u kojem naizgled nepovezani iskazi prokazuju kolektivitet kao suvremenu traumu, i dokumentaristički predložak mladog talijanskog dramatičara Fausta Paravidinija koji tematizira tragediju uzrokovanu represijom nad antiglobalističkim prosvjednicima u Genovi 2001. tijekom sastanka svjetskih čelnika, dramaturg i redatelj Ivica Buljan spojio je u još jednu predstavu na granici eksperimenta. Pod naslovom Blok, političkim porukama zasićena koprodukcija Kulture promjene zagrebačkoga Studentskog centra, festivala Zadar snova, Art radionice Lazareti iz Dubrovnika i udruge Novo kazalište, sa zaista raznorodnim ansamblom i uz pomoć benda Tigrova mast premijeru će imati u Teatru &TD 12. listopada.


Orestija u zagrebačkom HNK


slika


Jedna od uzdanica dramskoga programa ovogodišnjih Dubrovačkih ljetnih igara, Eshilova Orestija u novom prijevodu Nevena Jovanovića i režiji Ozrena Prohića, ambijentalnost prostora podno Minčete zamijenit će neobaroknom pozlatom središnje nacionalne kazališne kuće, a datum zagrebačke premijere je 12. rujna. Pohvalno produljenje života velike produkcije, koja je u Dubrovniku igrala tek pet puta, možda će oduzeti predstavi nešto od prostorom upisanih značenja, ali će zato dopustiti i publici koja nije dio svakoljetnoga dubrovačkog đira da vidi, kako se uprava Igara nerijetko hvali, najbolji dramski ansambl u Hrvatskoj. Riječ je, jasno, o Festivalskom dramskom ansamblu DLJI, koji u ovoj prilici predstavljaju, pored neizostavna Pere Kvrgića, mladi Ivan Herceg u naslovnoj ulozi, te Milan Pleština, Alma Prica, Zrinka Cvitešić, Mirsad Tuka, Olga Pakalović i drugi.


Gavelline večeri


Prošle je godine, nakon duge stanke, revitalizirana ideja susreta najboljih dramskih produkcija domaćih kazališta, te su u Dramskom kazalištu Gavella održane jubilarne 20. Gavelline večeri, manifestacija prijeko potrebna svakoj nacionalnoj sceni kao objedinjavajući ogledni presjek vlastite kvalitete i dosega. Izbornik 21. Gavellinih večeri, redatelj Zoran Mužić, odlučio je da će u Zagreb ove godine, između 13. i 26. listopada, doputovati Ana u tropima dubrovačkog kazališta Marina Držića, Garderobijer Kazališta Virovitica te predstavnici riječkoga, splitskog i varaždinskog Hrvatskog narodnog kazališta, Amadeus, Udovice i Iznenada prošlog ljeta. Društvo će im činiti zagrebačke produkcije, Gavellini Sinovi umiru prvi, koji će i otvoriti smotru, te Aretej, ZKM-ove Vrata do... i Skakavci, &TD-ova Žaba te Tri sestre zagrebačkog HNK. Zatvaranje Gavellinih večeri i dodjelu nagrade najboljoj predstavi začinit će gostovanje Slovenskoga narodnog gledališča iz Maribora sa spojem Heinera Müllera i Williama Shakespearea pod naslovom Stroj Hamlet, koju redateljski potpisuje Samo M. Strelec.


Brak iz računa u Kerempuhu


slika


O štetnosti duhana, Prosidba, Medvjed i Svadba samo su dio ostavštine vječnih i neuništivih minijatura Antuna Pavloviča Čehova, ali upravo je njih redatelj Dražen Ferenčina povezao u jednu predstavu koja će, pod naslovom Brak iz računa, premijerno zaigrati u Satiričkom kazalištu Kerempuh 14. listopada. Pronašavši poveznicu u materijalnoj kao najjačoj sponi koja veže dvoje ljudi u bračnoj zajednici, Ferenčina je uposlio gotovo cijeli ansambl kazališta, pojačan gostima. Poseban začin predstavi trebali bi dati skladatelj Mate Matišić i koreograf Rajko Pavlić.


Zapadni kolodvor u Exitu


Programska orijentacija na glumca i njegovu vještinu jedna je od osnivačkih postavki Teatra Exit, od koje to kazalište već više od desetljeća postojanja nije odustalo, pa je i prva ovosezonska premijera ponovno predstava koja pleše po rubu dramskog i fizičkog teatra.

Zapadni kolodvor koncepcijski i režijski potpisuje koreografkinja Ksenija Zec na temelju i ne tako davna ispita iz scenskoga pokreta na zagrebačkoj Akademiji dramske umjetnosti. Ulogama u vrevi perona izgubljenih i osamljenih klaunova premijerno će se 20. listopada vratiti Jelena Lopatić i Ozren Grabarić.


Mačak u čizmama u ZKL-u


slika


Još jedna bajka iz kanona književnosti za djecu dolazi na daske Zagrebačkoga kazališta lutaka. Ovaj put riječ je o Mačku u čizmama braće Grimm, kojega će uz pomoć lutaka Vesne Balabanić režijski postaviti Georgij Paro. Premijera je najavljena za 25. listopada.


Igor Ružić

Vijenac 328

328 - 12. listopada 2006. | Arhiva

Klikni za povratak