Vijenac 328

Glazba, Kolumne

JAZZ AD LIBITUM - Mladen Mazur

Jazz orkestar HGM

Hrvatska glazbena mladež očito se prometnula u dobro umreženu ustanovu koju vlast prihvaća u malu zaštićenu utvrdu, u izbama koje su skrovište pronašli i neki ljudi upitnoga džezističkog podrijetla

JAZZ AD LIBITUM - Mladen Mazur

Jazz orkestar HGM


Hrvatska glazbena mladež očito se prometnula u dobro umreženu ustanovu koju vlast prihvaća u malu zaštićenu utvrdu, u izbama koje su skrovište pronašli i neki ljudi upitnoga džezističkog podrijetla


U srijedu 27. rujna u prostorijama Kluba Zagrepčana održana je tiskovna konferencija koja je sve pozvane trebala upoznati s programom Jazz orkestra Hrvatske glazbene mladeži u sezoni 2006/07, ali je potaknula i neka pitanja. Međunarodni big band, kojim ravna austrijski dirigent Sigi Feigl, ustanovljen je prije nekoliko godina u ljetnom centru HGM u Grožnjanu, a djeluje već četiri godine pod okriljem Hrvatske glazbene mladeži iz Zagreba. Ta se organizacija uspjela financijski sasvim dobro konsolidirati pa njezinoj direktorici očito više nisu potrebne konzultacije sa stručnim, ali novčano nezanimljivim ustanovama.

Dirigenta i saksofonista s obveznom kapicom Sigija Feigla upoznao sam prije mnogo godina kao bandleadera skromnoga big banda te isto takva lokalnog jazz-kluba u Leibnitzu, austrijskom gradiću u koji se nekad odlazilo u shopping i po kavu. Unatrag nekoliko godina, zahvaljujući nekim našim jazz-faktorima, Feigl se prometnuo u za nas relevantna jazz-pedagoga, vezana danas za Odjel jazza glazbene škole u Grazu, iz koje nam donosi većinu aranžmana i gostiju solista, angažiranih na spomenutoj školi. Feigl, danas očito u Mladeži dobro uhljebljen, održao je na početku presice superiornu uvodnu riječ na engleskom jeziku, svjestan institucionalne snage koja iza njega stoji, izazvavši odmah u nekih nazočnih pitanje kako to da Zagreb, kolijevka jazza na ovim prostorima s nizom provjerenih džezista, odjednom ovisi o edukaciji jednog uvoznog dirigenta. To dakako iziskuje i dodatno financiranje, pa nisu bez razloga izneseni i problemi desetaka sati ne baš jeftinih pokusa, što je i razumljivo s obzirom da dirigent iz inozemstva donosi nov, ponekad i zahtjevniji materijal koji valja uvježbati, a orkestar, sviranje kojeg se može uspoređivati s razinom brojnih europskih studentskih big bandova, sastaje se samo uoči koncerta. Neki njegovi članovi putuju iz raznih mjesta i država, a korpus se redovito popunjava članovima profesionalnoga Big banda Hrvatske radiotelevizije. Slijedom tih činjenica, pa i nekih drugih čimbenika, postignuća tog orkestra u zemlji i inozemstvu trebalo bi ipak prosuđivati racionalnije i bez glorificiranja. Hrvatska glazbena mladež očito se prometnula u dobro umreženu ustanovu koju vlast prihvaća u malu zaštićenu utvrdu, u izbama koje su skrovište pronašli i neki ljudi upitnoga džezističkog podrijetla, pa tako ne bi bilo preporučljivo u nj ni najdobronamjernijom riječju ili djelom taknuti. U istom smo stilu čuli i bezrazložno javno prozivanje zagrebačke Muzičke akademije, ma kakva ona bila, i nerealnu tvrdnju da je Jazz orkestar HGM jedina edukativna alternativa domaćim i stranim (ne)mladim jazz glazbenicima! Takav je argument mogao poslužiti možda samo kao uspješna floskula pri traženju novca za taj svakako ne jeftin projekt, koji sada stiže iz Gradskog ureda za obrazovanje, Ministarstva kulture RH, Ministarstva znanosti, obrazovanja i športa, Hrvatskoga društva skladatelja, Veleposlanstva Sjedinjenih Država, Austrijskog kulturnog foruma, dok je Hrvatski radio u zamjenu za program dobrohotno orkestru ustupio moderan studio Bajsić, nakon što je on morao otići iz Dvorane Vatroslava Lisinskog. Više negoli dovoljno da se osigura dalji životni vijek orkestra.

Na pitanje kolege novinara: »A gdje je u svemu tome Zagreb«, nije bilo jasna odgovora, te je svjesna raznih implikacija toga pitanja voditeljica ekspresno zaključila presicu.

Na kraju eto i najavljenih koncerata Jazz orkestra HGM pod zajedničkim imenom Sunday Nights na Prisavlju: gosti-solisti bit će u listopadu: švedski saksofonist Jonas Knudsson, u studenom The NeXT Generation, u prosincu predviđen je program Big Band Christmas, u veljači New Views – Duke Ellington, u ožujku dolazi vokalistica Deborah Brown, u travnju slijedi jazz-orkestar Woodyja Hermana, u svibnju solist je pijanist Jim McNeely, a u lipnju bubnjar Peter Erskine.

Vijenac 328

328 - 12. listopada 2006. | Arhiva

Klikni za povratak