Vijenac 328

Fotografija

U fokusu

Instalacije Wolfganga Tillmansa

U fokusu

Instalacije Wolfganga Tillmansa


slika


Los Angeles Prva retrospektivna izložba u Sjedinjenim Državama, u Hammer Museumu u Los Angelesu, njemačkoga fotografa Wolfganga Tillmansa prikazuje više od tristo njegovih fotografija, uz videoradove i instalacije. Tillmans je devedesetih godina postao kao umjetnik prepoznatljiv po fotografijama običnih stvari i prizora iz svakodnevnoga života, dajući im svoj, intimni, izrazito subjektivan pogled. Njegove su instalacije naizgled jednostavni printovi fotografija, fotokopije u boji, koje razmještene po zidovima stvaraju različit duševni i osjećajni feedback u promatrača ovisno o mjestu na kojem stoji. Ponekad je autor cijele serije fotografije posvećivao istoj temi, poput fotografija koje prikazuju vojnike.

Izložba ostaje otvorena do 7. siječnja 2007.


Japan Shomeija Tomatsua


slika


Winterthur Velika retrospektiva Shomeija Tomatsua, autora koji je obilježio razvoj moderne japanske fotografije, održava se u winterthurškom Fotomuseumu. Umjetnik koji generacijski pripa-da poslijeratnoj avangardi vodi nas svojim fotografijama Japanom ekonomskog uspjeha, političkih i kulturnih promjena, amerikanizacije zemlje, u razdoblju velikoga raskoraka između nekadašnje vojne pri-jetnje te kulturne privlačnosti i zavodljivosti holivudskoga sjaja za Japan Tomatsuov je pristup dokumentaristički, liričan, simboličan i zarazno je utjecao na naraštaje nadolazećih japanskih fotografa. Izložba obuhvaća 260 Tomatsuovih radova, a trajat će do 19. studenog.


Pero Dabac retrospektivno


slika


Zagreb U Croartphoto clubu Petar Dabac izložio je niz crno–bijelih fotografija, na kojima su provedene različite intervencije. Može se tako vidjeti cijeli spektar, od fotografija koje su nastale sedamdesetih godina, portreta prijatelja, umjetnika koji su tih godina stvarali zagrebačku artističku scenu, impresija s Venecijanskog bijenala, do niza foto-kopija fotografija na kojima Dabac intervenira bojom. Kopiranje s pomoću Xerox–aparata, ko-piranje na filmu Agfa conroura, fotograf-ska reprodukcija, foto-montaža, fotoko-laž, vodena boja, smeđi toner i autolak, teh-nike su kojima Dabac podvrgava velike fotografije, koje zatim kašira na lesonitu ili crtaćoj daski. Svima, zapravo duboko intimističkim prizorima, koji jesu ili su bili dio njegova života, na taj način utiskuje komentar poput tajnoga koda.


Gamulinovi Judi


Samobor Pod zajedničkm naslovom Judi Ljubo Gamulin izložio je u Galeriji Lang u Samoboru fotografije razvrstane u četiri cijeline, Obrazi, Ruke ča misle, Mići i veli ča su mići bili i Igrat se, igrat. Kao motive Gamulin bira obraze, ponekad lica kao cijeli prizor ili likove s nešto pokreta, prikazujući ih uz svjetlost koja prizorima pridaje ugođaj nadnaravnoga. Ponekad motiv izrezuje, ponekad ga omata nejasnoćom, grafički ga izoštrava ili mu dodaje škrt ili opor ikonografski atribut. Sve likove vezuje uz podneblje, ostavljajući iznad lica koje fotografira mnogo neba. Autor pripada naraštaju dubrovačkih fotografa stasalih prije Domovinskog rata.


Dina Ivan

Vijenac 328

328 - 12. listopada 2006. | Arhiva

Klikni za povratak